Internațional

Prăbușirea de la Moscova, ”aparent” cauzată de jivrajul sondelor Pilot

Ziarul de Vrancea
13 feb 2018 643 vizualizări

Prăbușirea avionului rus Antonov, soldată cu 71 de morți, duminică, în apropiere de Moscova, a fost ”aparent” cauzată de jivrajul sondelor de viteză de tip Pitot, au anunțat marți anchetatorii, în urma analizei unei cutii negre a aeronavei.

Prăbușirea ”se poate explica prin date incorecte despre viteza de zbor (...) legate aparent de jivrajul sondelor Pilot, al căror sistem de încălzire a fost atins”, a anunțat, într-un comunicat, Comitetul interguvernamental de aviație (MAK).Aceste concluzii au la bază ”o analiză preliminară a informațiilor înregistrate” de înregistratorul care stochează parametrii tehnici de zbor, dar și ”analiza unor cazuri analoge care au avut loc în trecut”, a precizat acest organism, însărcinat să ancheteze accidente aeriene.Avionul de linie, un bireactor de tip Antonov An-148 aparținând companiei Saratov Airlines, pus în serviciu în 2010, s-a prăbușit în apropiere de Moscova duminică, la puțin timp după ce a decolar de pe Aeroportul Domodedovo.El avea la bord 65 de pasageri și șase membri ai echipajului, care au murit toți.Aeronava, care se ducea la Orsk, un oraș din Ural, la frontiera cu Kazahstanul, s-a prăbușit în districtul Ramenski, la aproximativ 70 de kilometri sud-est de Moscova, în apropiere de Stepanovskoïe. Cunoscute și sub numele de ”tuburi de Pilot”, sondele Pitot le permit piloților să controleze viteza aeronavelor lor, un element crucial în menținerea echilibrului acestora în zbor. Dacă aceste sonde sunt încastrate în gheață sau fragmente, piloților le poate fi furnizată o măsurare incorectă a vitezei, ceea ce riscă să antreneze blocarea avionului, dacă acesta merge prea încet, sau o deformare a avionului, dacă merge prea repede.Sondele Pitot au fost puse în discuție în accidentul avionului de tip Airbus A330 aparținând Air France care asigura o legătură între Paris și Rio - zborul AF447 -, care s-a prăbușit în Oceanul Atlantic pe 1 iunie 2009, omorând toate cele 228 de persoane de la bord.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.