Internațional

Atentie sporita la site-urile de servicii de telefonie mobila

Ziarul de Vrancea
18 nov 2009 706 vizualizări
Romania s-a clasat pe primul loc in Uniunea Europeana, alaturi de Ungaria si Austria, dupa numarul site-urilor de internet anchetate pentru nerespectarea drepturilor consumatorului in ce priveste serviciile de telefonie mobila, cu cite 21 de cazuri, potrivit unui raport de ieri al Bruxelles-ului.

Franta si Lituania au avut 20 de asemenea pagini web. Cele mai multe dintre site-urile din UE corectate sau inchise de autoritatile de protectia consumatorului au fost in Lituania (17), iar pe locul al doilea s-a clasat Romania, cu 16 astfel de site-uri. De altfel, cele mai multe site-uri investigate au fost in Marea Britanie si Cehia, cite 43, urmate de Romania, cu 40. Marea Britanie s-a clasat pe primul loc, inaintea Romaniei, la numarul de cazuri in care a fost nevoite de anchete aprofundate, cu 39 fata de 38 in Romania. In urma controalelor, Autoritatea Nationala de Protectia Consumatorului a identificat si patru cazuri care depaseau granitele tarii, la fel ca in Germania si Spania, se mai arata in raportul CE. Cele mai multe au fost gasite in Austria, respectiv 16, din totalul de 44 identificate in UE. In raport s-a mai precizat ca 70% (respectiv 301) dintre site-urile internet anchetate pentru comercializarea frauduloasa de tonuri de apel, fonduri de ecran si alte servicii de telefonie mobila au fost corectate (52%) sau inchise (17%), ca urmare a unei proceduri disciplinare comunitare de 18 luni in materie de consum, realizata de cele 27 de state membre, de Norvegia si de Islanda. Mai mult de jumatate dintre aceste site-uri internet erau destinate copiilor (54%, adica 163 de site-uri internet), folosind personaje de desene animate pentru copii sau personaje celebre din domeniul televiziunii ori necesitau acordul parintilor. Problemele principale au vizat preturi neclare (41% dintre site-uri), absenta unor informatii comerciale complete (75% dintre site-uri), publicitate inselatoare (35%), in special, cea pentru tonuri de apel "gratuite", atunci cind, in realitate, consumatorul este obligat sa plateasca un abonament.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.