Cel mai bine vindut ziar din lume este un cotidian regional din India
Cotidianul regional indian Dainik Jagran, publicat in limba hindi, cu un tiraj de 17 milioane de exemplare si peste 54 de milioane de cititori, este cel mai bine vindut ziar din lume, potrivit unei analize a Financial Times. Ziarele in limba hindi au inregistrat o mare crestere in ultima perioada, patru dintre cele cinci cele mai citite publicatii din tara fiind in hindi, limba vorbita de 41% din populatia de 1,2 miliarde a Indiei.
"în ultimii trei ani am observat cresterea nivelurilor de alfabetizare in statele cele mai populate si mai sarace ale Indiei - Uttar Pradesh si Bihar", explica Sanjay Gupta, editor al Dainik Jagran ("Adevarul"). Potrivit academicianului Robin Jeffrey, care a publicat "India\'s Newspaper Revolution", politica si capitalismul sint principalii factori ce au condus la cresterea ziarelor in limba hindi, care au ajuns de la opt milioane de exemplare, la inceputul anilor \'90 la peste 80 de milioane, in prezent.
India, tara in care traiesc peste 150 de milioane de vorbitori de limba engleza, a inregistrat de asemenea o crestere a cererii pentru publicatii in limba engleza, deoarece persoanele sarace incearca astfel sa invete limba. Lipsa distributiei si a retelelor de vinzare impiedica insa ziarele in limba engleza sa ajunga in zonele rurale.