Aţi tastat greşit PIN-ul de cinci ori: cardul de sănătate se blochează
Nu uitaţi PIN-ul cardului naţional de sănătate! Autorităţile din sănătate atrag atenţia că tastarea greşită a PIN-ului de cinci ori blochează cardul, document care validează de la 1 mai acordarea serviciilor medicale. De altfel, nu puţine sunt situaţiile în care asiguraţii s-au adresat Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea pentru că s-au trezit cu cardurile blocate. Au fost şi situaţii în care documentele s-au blocat pentru că cei ce au intrat în posesia lor nu erau proprietarii de drept. Chiar dacă numele era acelaşi, în momentul în care s-a introdus cardul în cititor s-a dovedit că este vorba despre altă persoană. “Sunt situaţii de carduri invalide, de carduri blocate sau de situaţii în care în anumite localităţi există persoane cu acelaşi nume şi cardurile au fost încurcate. Sunt asemenea situaţii şi încercăm să le rezolvăm. Pacienţii se pot prezenta la sediul CAS pentru deblocarea cardurilor, dar deblocarea poate fi realizată şi prin intermediul medicului de familie pentru ca pacienţii să nu vină până la sediul CAS”, a precizat Mihai Copaci, şeful CAS. Astfel, în situaţia în care se constată că sunt carduri blocate – eroare 15 şi carduri invalide – eroare 5 ale asiguraţilor, furnizorii de servicii medicale sunt rugaţi să apeleze la telefon 0237/ 227714, în vederea rezolvării acestor situaţii. Pentru situaţiile când asiguraţii aparţin altor case de asigurări de sănătate, furnizorii de servicii medicale se vor adresa acestora. "Pentru situaţiile de carduri invalide, după ce se finalizează procedura de către specialistul CAS Vrancea, cardul devine operaţional şi poate fi folosit de către asigurat cu pinul stabilit de acesta în momentul activării cardului”, spune Iustina Papuc, purtătorul de cuvânt al CAS Vrancea. (Raluca MANOLACHE)