Informaţii contradictorii în cazul accidentului de la Şindriliţa
Autorităţile au revenit cu noi informaţii legate de accidentul produs sambătă dimineaţă pe E 85. Deşi iniţial, reprezentanţii IJP Ilfov au precizat că microbuzul implicat în accident făcea curse Bucureşti – Focşani, duminică, autorităţile au revenit şi au declarat că microbuzul avea traseul Bucureşti – Buzău, iar una dintre femeile moarte este din Bucureşti. Purtătorul de cuvant al poliţiei din Ilfov a spus că identitatea celei de-a doua victime este necunoscută încă, neştiindu-se de unde este aceasta. Există însă informaţii neoficiale că a doua victimă este o tanără de 30 de ani din Berca, judeţul Buzău, lucru confirmat parţial în cursul după amiezii de presa locală din judeţul învecinat. Poliţiştii ifoveni au mai precizat că cel care a provocat tragedia este un tanăr de27 de ani din judeţul Ilfov. Autorităţile vor transmite în perioada următoare numele răniţilor şi celor decedaţi. Avand în vedere rectificările autorităţilor, este puţin probabil ca printre victimele rănite să se numere persoane din Vrancea.
Ceaţa şi neatenţia, principalii vionvaţi
Pe fondul ceţii dense, microbuzul de la firma ACOMAR s-a tamponat cu un alt autoturism ce circula din sens opus. Şoferul maşinii a încercat o depăşire şi a intrat pe contrasens. În urma impactului, trei persoane au decedat, în timp ce alte 17 au fost rănite. Autorităţile au declanşat imediat Planul Roşu de intervenţie. Cea de-a treia persoană care-a murit în accident este şoferul autoturismului aflat conform primelor informaţii şi cercetări preliminare la originea producerii gravului accident. Anchetatorii spun că, la prima evaluare, şoferul dubiţei gonea cu 120 de kilometri pe oră, în loc de 50, cât trebuia să aibă pe o şosea cu ceaţă. Poliţiştii spun că microbuzul făcea regulat cursa Bucureşti-Buzău. Actele verificate până acum arată că firma de transport respecta toate condiţiile impuse de lege. Numărul de pasageri nu era peste cel prevăzut, adică 19 locuri. Martorii spun că celălalt şofer, de 27 de ani, care conducea o dubiţă, a făcut o depăşire riscantă. Nu a fost singura. „Cel din faţă a depăşit. Autocarul venea dinspre Bucureşti spre Buzău. S-au lovit frontal. (A depăşit fără să aibă o vizibilitate bună?) Da, da. (Circula cu viteză?) Nu pot să îmi dau eu seama, dar vă daţi seama că circula cu viteză”, a povestit un alt şofer. „Ce am văzut după, m-a îngrozit, efectiv, deci n-am crezut că am să asist pe viu la aşa o scenă”, a declarat un altul. "Cauza posibilă a accentului este neadaptarea vitezei în condiţiile unui carosabil umed şi ceaţă densă. Pătrunderea pe sensul opus de circulaţie şi impact frontal cu microbuzul care mergea dinspre Bucureşti spre Buzău”, a explicat Popa Sorin, şeful biroului accidente rutiere. Caroseriile celor două maşini vor fi expertizate de specialişti pentru a fi stabilită starea tehnică. În paralel, a fost deschisă o anchetă pentru a stabili cine se face vinovat pentru accident. Dosarul se află, aşa cum au anunţat procurorii, pe rolul Parchetului de pe langă Judecătoria Buftea, sub aspectul comiterii infracţiunilor de ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă. (Dan CHIRIAC)