Precizări de la AJFP Vrancea despre conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea reaminteşte operatorilor economici, care utilizează aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), că începând cu data de 31.03.2021, a fost implementat sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, și au obligația să întreprindă demersurile necesare pentru conectarea acestora la sistem.
Conform prevederilor OpANAF nr. 435/2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, termenele limită de conectare pentru aparatele de marcat sunt următoarele:
• 30.06.2021, pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili;
• 30.11.2021, pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijlocii.
Conectarea AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF va presupune renunțarea la anumite declarații care se depun periodic de către contribuabili având ca efect o simplificare a obligațiilor declarative, în eventualitatea realizării cu succes a procesului și transmiterii datelor complete.
În vederea evitării supraaglomerării distribuitorilor autorizaţi/unităţilor acreditate/tehnicienilor de service în proximitatea termenelor limită, încurajăm operatorii economici să dispună măsurile ce se impun pentru finalizarea cu succes a demersurilor de conectare a aparatelor de marcat.
Operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completării și transmiterii declaraţiei prevăzute în Anexa 2 la OpANAF nr. 435/2021.
Declarația (F4110) se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea Servicii online - Descărcare Declarații și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Operatorii economici care depun această declarație își vor îndeplini obligațiile declarative privind datele fiscale înregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale, cu respectarea prevederilor OpANAF nr. 627/2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) și c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, către ANAF.
Pentru informaţii privind procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF se poate consulta "Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF", disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în secțiunea Servicii online-Aparate de marcat electronice fiscale.
Nerespectarea obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 8.000 și 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificările și completările ulterioare.
Compartiment de comunicare