Sport

Revenire de senzație în Formula 1

Ziarul de Vrancea
22 nov 2018 470 vizualizări

La nouă ani de la accidentul din Italia, pilotul polonez Robert Kubica va fi pilot titular în echipa Williams

Polonezul Robert Kubica, absent din Formula 1 de la finalul anului 2010, va fi unul dintre cei doi piloți titulari la Williams în sezonul 2019, a anunțat, ieri, echipa britanică, înainte de Marele Premiu de la Abu Dhabi.  Accidentat grav la un raliu în Italia, în februarie 2011 după care a fost aproape să-și piardă brațul drept, pilotul de 33 de ani a fost nevoit să renunțe la cariera sa în Formula 1, deși era sub contract cu Rénault. El îl va avea coechipier în sezonul viitor pe britanicul George Russell, în vârstă de 20 de ani, pilot din sfera de influență a Mercedes și lider al campionatului Formula 2. "Drumul a fost lung și cu multă emoție realizez că anul viitor voi fi pe grilă printre cei 20 de piloți de Formula 1", a declarat Kubica, într-o conferință de presă desfășurată la circuitul Yas Marina. Kubica a efectuat mai multe teste pentru F1 din 2017, cu Rénault apoi Williams. El îl va înlocui pe rusul Serghei Sirotkin, în prezent pe ultimul loc în campionatul F1.  În afară de teste, ultima apariție în Formula 1 a sportivului din Cracovia datează din 2010, de la Abu Dhabi.

Cvintuplul campion mondial Lewis Hamilton a salutat revenirea în Formual 1 a pilotului polonez Robert Kubica."Am concurat împotriva lui în karting, deci îl cunosc de multă vreme. A fost întotdeauna unul dintre cei mai talentați piloți împotriva cărora am avut plăcerea să concurez A trecut printr-o perioadă foarte dificilă în acești ultimi ani și este formidabil să văd că are posbilitatea de a reveni. Sper că a muncit din greu pentru a-și regăsi nivelul și starea de spirit, așa cum erau în trecut. Cred că este extraordinar pentru sport să-l vedem revenind în acțiune", a adăugat pilotul Mercedes.

Kubica, considerat la fel de talentat ca Fernando Alonso și Lewis Hamilton, și-a început cariera în Formula 1 în 2006, la BMW-Sauber, iar din 2010 a trecut la Rénault. În cea mai populară serie automobilistică, polonezul a luat startul de 76 de ori, s-a clasat pe podium de 12 ori și a câștigat o cursă, Marele Premiu al Canadei, în 2008, an în care a ocupat locul al patrulea în clasamentul general al piloților.  Din nefericire, după numai cinci sezoane, la 5 februarie 2011, Kubica a fost implicat într-un grav accident la Raliul Ronde di Andora. El a fost supus la cinci intervenții chirurgicale, după ce a suferit mai multe fracturi la mâna și piciorul drepte. O consecință a rănilor suferite a fost pierderea funcțiilor motrice ale mâinii drepte. El s-a recuperat treptat, dar nu a mai putut conduce un monopost de Formula 1. Kubica nu a abandonat cursele și a concurat în raliuri, câștigând, în 2013, WRC-2. Visul de a concura din nou la volanul unui monopost nu l-a părăsit niciodată. Robert Kubica a testat o mașină GP3, una de Formula E, pe simulator, apoi un monopost Lotus E20, cu același șasiu folosit de Kimi Räikkönen, când a câștigat ediția din 2012 a Marelui Premiu al Emiratului Abu Dhabi.

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.