Farmaciile vrâncene luate la bani mărunţi de CAS Vrancea
Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) a efectuat în aceste zile o amplă acţiune de în farmaciile vrâncene, pentru a verifica modul în care acestea respectă eliberarea reţetelor pentru medicamente subvenţionate. “Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a trimis o adresă prin care s-a dispus efectuarea unor controale la toate farmaciile din judeţ privind consumul de medicamente raportat către Casă, pentru că au fost sesizări ale distribuitorilor privind taxa Clowback. Au existat diferenţe între consumul raportat de farmacii la noi şi consumul raportat de deţinătorii de autorizaţii de punere în piaţă, respectiv fabricile şi distribuitorii de medicamente” ne-a declarat Mihail Copaci, preşedinte-director general al CAS Vrancea. Controalele vor fi finalizate în cursul zilei de vineri, iar pentru fiecare farmacie în parte se va face un raport de control. În funcţie de rezultatul controalelor, se pot da măsuri de avertisment sau alte sancţiuni.
Farmaciile n-au voie să vă propună cel mai scump medicament
Taxa de clawback impune producătorilor de medicamente să returneze statului român o parte din profitul realizat în urma vânzărilor de medicamente compensate care depăşesc suma alocată acestora de la Fondul Naţional de Asigurări. Conform prevederilor legale, farmaciile au obligaţia de a se aproviziona în mod continuu cu medicamentele care sunt acordate în cadrul sistemului de asigurări de sănătate, cu sau fără contribuţie personale, mai precis medicamentele compensate şi gratuite. Atunci când un pacient solicită un medicament prescris de medic, iar farmacia nu are în stoc medicamentele compensate la preţuri mai mici sau egale cu preţul de referinţă, aceasta are obligaţia de a se aproviziona în termen de 24 de ore pentru bolile acute şi 48 de ore pentru cele cronice. În niciun caz farmacia nu trebuie să propună pacientului un medicament mai scump pentru care trebuie să plătească coplată. Eliberarea unui medicament care necesită o plată mai mare din partea pacientului se poate realiza în condiţiile în care medicul a indicat în prescriptie denumirea comercială a medicamentului sau la solicitarea pacientului. De asemenea, farmaciile au obligatia legală de a informa şi prezenta, la loc vizibil, drepturile pacienţilor în relaţia cu acestea. (Dana LEPĂDATU)