Politică

Campania pro PSD a facut legea in transportul de calatori

Ziarul de Vrancea
25 iun 2008 1599 vizualizări
firmele care au pierdut licitatia pentru traseele de transport de calatori din judet au dat in judecata Consiliul Judetean si Autoritatea Romana Rutiera acuzind nereguli in atribuirea contractelor u contestatarii sustin ca datele prezentate de firmele cistigatoare nu sint reale, pe cind acestea din urma au acuzat ca atribuirea a fost aminata nejustificat u CJ spune ca actiunile in instanta nu sint intemeiate, in timp ce ARR a cerut scoaterea din cauza, sustinind ca nu s-a implicat in atribuirea traseelor u in campania electorala, zeci de microbuze ale firmelor de transport au defilat prin judet pentru PSD

Sapte societati comerciale se judeca cu Consiliul Judetean si Autoritatea Rutiera Romana, nemultumite ca au fost lasate pe dinafara odata cu licitatiile de atribuire a traseelor de transport pentru calatori, desfasurate in lunile aprilie si mai. Cele 89 de trasee vor fi valabile pina in anul 2011 si inseamna o afacere importanta pentru firmele de transport, de aici si luptele de culise care s-au dat pentru atribuirea contractelor. O problema spinoasa este insa aceea ca, daca pina la sfirsitul lunii nu vor fi atribuite traseele si licentele de traseu, pe tronsoanele in litigiu nu va mai putea circula nici un microbuz, pe 30 iunie expirind vechile contracte. Astfel ca, pe linga firmele care nu au cistigat licitatiile, cei pagubiti ar putea fi vrincenii. Sectia comerciala si de contencios administrativ a Tribunalului Vrancea are de solutionat mai multe procese intentate Consiliului Judetean si Autoritatii Romane Rutiere de catre firme de transport, in urma hotaririi de atribuire a traseelor de catre comisia paritara constituita la nivelul CJ. In unele cauze a fost introdusa si Agentia pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI) Bucuresti, deoarece licitatia a fost efectuata in sistemul lor electronic. Daca pierzatorii unor trasee, pe care au functionat pina acum, sustin ca atribuirea s-a facut pe baza unor date ireale, de cealalta parte cistigatorii spun ca si asa validarea licitatiei a durat prea mult, suspectind chiar anumite interventii. Intimplator sau nu, in timpul campaniei electorale, zeci de microbuze de calatori, tapetate cu afisele PSD, au incercat sa impresioneze alegatorii in favoarea social-democratilor.


Potrivit cererilor de chemare in judecata, comisia paritara a Consiliului Judetean (CJ) Vrancea ar fi declarat in mod eronat cistigatorii unor trasee. Firmele care pina la aceasta data au efectuat transport de persoane pe anumite rute solicita astfel anularea sau suspendarea procedurii de atribuire a licentelor de transport. De cealalta parte, cistigatorii s-au plins ca si asa validarea cistigarii licitatiei a intirziat mult mai mult decit in celelate judete, pentru anunturile din 30 aprilie fiind date decizii abia pe 6-9 iunie. Intr-un raspuns remis redactiei noastre de catre Consiliul Judetean, institutia condusa de Marian Oprisan "se spala pe miini" de orice responsabilitate : "Licitatia se organizeaza de catre Consiliul Judetean Vrancea, iar evaluarea ofertelor si stabilirea cistigatorilor traseelor se face electronic de catre Agentia pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI)". De exemplu, firma Gogonel SRL a deschis trei actiuni in instanta, doua de suspendare si una de anulare a hotaririi pentru atribuirea traseelor pe rutele Focsani- Jaristea, Focsani- Varsatura, Focsani-Scinteia si retur. In cererea de chemare in judecata, reprezentantii Gogonel SRL afirma ca firma care a cistigat licitatia, Promt Transport SRL, ar fi incalcat conditiile exercitarii licentei de transport, intrucit ar fi achizitionat doua microbuze de la o alta firma de profil, cu care a facut curse interjudetene, fara a avea licenta de traseu. O alta firma cu o situatie similara este Valstef Trans SRL, care "se bate" pentru ruta Focsani- Bordesti, cistigata de Sicodan Trans SRL. Valstef sustine in cerere ca firma care a cistigat licitatia ar fi instrainat autobuzele care deserveau traseele Focsani- Dumitresti, Focsani- Vintileasca, Focsani- Bordesti catre o alta firma, si, desi ar fi trebuit sa comunice schimbarile comisiei in maxim 15 zile de la producerea lor, a facut-o la mai bine de 30 de zile, astfel ca nu avea dreptul sa participe la licitatia traseelor, mai ales ca renuntase la licenta pe traseul respectiv. Ambele firme reclamante, Gogonel si Valstef, sustin in cererile de chemare in judecata ca ar avea de suferit grave prejudicii materiale si nu isi vor mai putea realiza obiectul de activitate, prin atribuirea nelegala a traseelor altor societati. In realitate, mai multe firme de transport sint suspectate ca au facut intelegeri intre ele pentru a da bine in fata comisiei de atribuire, fapt pentru care cei ramasi in afara «cartelului» ad-hoc au pierdut.


CJ sustine ca procesele nu sint justificate


Consiliul Judetean sustine in intimpinari ca actiunile sint nejustificate, intrucit "suspendarea executarii actului se solicita numai in cazuri foarte bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, iar reclamantul nu a precizat de ce a introdus actiunea". Un al treilea "grup" de procese a fost deschis in solidar de Megatrans SRL, Genilyz Comex SRL, Lili Sim SRL, Manosim SRL si Geval Trans Com SRL si GNC contra CJ Vrancea, ARR, SC Agrotrans SRL, SC Vastrans SRL si SC Transcarpina SRL, care au cistigat mai multe trasee. Cele cinci firme petente nu au deschis actiune doar la sectia de contencios administrativ, ci au inaintat plingere penala de fals si uz de fals impotriva societatilor care au cistigat licitatia pentru rutele Focsani- Tataranu, Focsani- Gologanu, Focsani- Suraia, Focsani- Cimpineanca, Focsani- Rimniceni si Focsani- Urechesti. Societatile reclamante sustin ca piritele ar fi prezentat certificate de clasificare care atesta o situatie nereala, respectiv microbuzele nu sint de calitatea care se pretind a fi. De cealalta parte, citiva din patronii care au reusit sa intre pe traseele amintite au negat acuzatiile, spunind ca au investit si chiar au achizitionat zeci de microbuze noi, pentru a-i transporta pe calatori, lucru ce se poate dovedi usor. Unii chiar au sugerat presiuni pe linie politica in acuzatiile ce li s-au adus, avind in vedere ca si validarea cistigarii traseelor a intirziat, totul suprapunindu-se cu campania electorala. Insa Megatrans SRL, Genilyz Comex SRL, Lili Sim SRL, Manosim SRL si Geval Trans Com SRL mai sustin ca punctajele obtinute de cele trei firme cistigatoare nu reflecta realitatea datelor si actelor depuse in acest sens. Unul dintre motivele pentru care corectitudinea licitatiei pentru traseele de transport a fost pusa sub semnul intrebarii a fost acela ca licitatia s-a organizat chiar in perioada campaniei electorale pentru alegerile locale. Dupa cum se stie, in tot acest timp, PSD, partid aflat la putere in Vrancea, a avut coloane de zeci de microbuze de transport public la actiunile pe care le-a organizat in judet. Astfel, multi din cei care au avut licente pina acum au cistigat si din "amanetarea" microbuzelor. Aceasta situatie a fost recunoscuta de mai multi soferi ai acestor firme care ne-au declarat sub protectia anonimatului ca au fost obligati de patroni sa se incoloneze la campanie in favoarea PSD.


"Ne-au dat in judecata degeaba"


Pe de alta parte, Florin Nedelcu, directorul ARR Vrancea, spune ca institutia pe care o conduce a fost data degeaba in judecata, deoarece nu a fost implicata decit foarte putin in atribuirea dosarelor. "Ne-au dat in judecata si pe noi pentru ca nu au citit legea. Consiliul Judetean s-a ocupat de dosare, atribuirea s-a facut electronic, fiecare operator si-a batut parola si a introdus datele lui, despre masini, vechimea acestora samd. Datele de la ARR despre operatorii de transport au fost puse la dispozitia CJ. Intreg programul de transport a fost intocmit de CJ, pentru ca au fost infiintate trasee noi, la cererea unor primari. A fost facut un program complet, care a fost pus la dispozitia operatorilor, care si-au introdus datele pe baza unor parole", ne-a declarat Florin Nedelcu. Seful ARR spune ca institutia va fi implicata doar in eliberarea licentelor pentru transport, atunci cind ar putea depista daca operatorii au introdus alte date la licitatie decit cele aflate in dosarele de la ARR. "Datele care s-au introdus acolo se verifica foarte usor atunci cind operatorul isi ia licenta de transport si copia conforma, personalizata, pentru fiecare masina in parte. Cind vin sa isi ia licenta noi stim ce au licitat. Nu se poate ca datele de la noi sa fie false, operatorii dau declaratii pe proprie raspundere pentru anumite documente si nu pot risca sa le dea false", a precizat directorul ARR. Autoritatea a cerut in instanta sa fie scoasa din cauza deoarece nu a avut atributii in atribuirea traseelor. Ramine de vazut ce decizie va lua justitia in cazul acestor licitatii care anunta profituri de milioane de lei pentru firmele de transport persoane. (N. CRISTEA, M. BOICU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
, acum 737410 zile, 6 ore, 5 minute, 1 secunda
Ce na facem oameni buni am ajuns in anul 2008 si circulam cu acele autobuze antice care scartie din toate incheieturile .Asta e bataie de joc domnule Marian Oprisan ,ganditi-va si la acei oameni de la citeste integral
, acum 737410 zile, 6 ore, 5 minute, 1 secunda
Conform unui articol in Ziua domnul Oprisan se va ocupa de campaniile electorale ale PSD si in judetul Tulcea. Asa ca mai baieti invatati de la dom Profesor nu mai criticati aiurea. Asta ati votat, citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.