Educație

Galerie foto | Activitate transnaţionalǎ de învǎţare Erasmus+ pentru elevi ai Ṣcolii “Nicolae Iorga” din Focșani

Ziarul de Vrancea
2 mai 2019 1406 vizualizări

Ȋn perioada 7-13 aprilie a avut loc cea de-a doua mobilitate cu elevii în cadrul proiectului Erasmus+ KA229 „All in One Hand” derulat de Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Focşani. Mobilitatea cu elevii a fost organizată la școala Kenan Çetinel Ortaokulu, din Adana, Turcia. Au participat echipaje de câte 4 elevi şi 2 profesori însoţitori din fiecare şcoalǎ partenerǎ (Italia, Polonia, Cehia, Grecia şi România), care au desfǎşurat activitǎţi împreunǎ cu elevi şi profesori ai şcolii gazdǎ. Școala noastră a fost reprezentată de către profesoara Nicoleta Dǎnilǎ, coordonatorul european al proiectului, profesoara Cristina Chiriţǎ şi elevii: Denisa Ioana Negulescu, Bianca Maria Racoşanu, Albert Cǎtǎlin Stroescu şi Gabriel Ilie.

Obiectivul general al proiectului este incluziunea copiilor dezavantajaţi din punct de vedere social, cultural, economic şi geografic; tema mobilitǎţii din Turcia a fost „Incluziunea prin artǎ” (Inclusion through Art), iar obiectivele activitǎţilor de învǎţare urmǎtoarele:

- creșterea stimei de sine a celor care cred că nu potrealiza artă;

- dezvoltarea creativitǎţii participanților prin intermediul schimbului de bune practici şi a cooperǎrii interculturale;

- dezvoltarea deabilitǎţi în amenajarea unui spaţiu (Grǎdina Erasmus+);

- concentrarea pe frumusețea unei forme de artă şi exprimarea prin picturǎ, desen, artă pe hârtie, olǎrit;

- cultivarea răbdǎrii de a dezvolta un ochi estetic pentru culori,combinații de culori, cum să exprimi emoțiile într-o formă de artă.

În fiecarezi s-au organizat workshop-uri (de olǎrit, picturǎ pe apǎ în tehnica Ebru, desen şi picturǎ legaţi la ochi pentru a cultiva la elevi empatia faţǎ de persoanele cu deficienţe de vedere), vizite culturaleşi activitǎţi pe tema mobilitǎţii la douǎ şcoli din sistemul de învǎţǎmânt privat (Çukurova Okullari şi Gündoğdu Okullari), atelier de ceramicǎ în Cappadocia, unde elevii au avut ocazia sǎ realizeze obiecte de artǎ tradiţionalǎ. De asemenea, elevii oaspeţi au susţinut prezentǎri pe tema artei în şcoala lor şi s-a amenajat Grǎdina Erasmus+, unde fiecare echipaj a plantat un copǎcel pe care sperǎ sǎ îl revadǎ pe viitor şi a amplasat cǎsuţe pentru pǎsǎri pe care le-au pictat anterior. Ȋn plus, s-au purtat discuții cu privire la activitǎţile de proiect viitoare, iar la finalul sǎptǎmânii elevii desemnaţi sǎ adune mǎrturii ale desfǎşurǎrii tuturor activitǎţilor, coordonaţi de un pǎrinte, au realizat un filmuleţ emoţionant al mobilitǎţii.

“Un lucru care m-a impresionat în mod deosebit în cadrul acestei activitǎţi a fost faptul cǎ elevii sunt încurajaţi sǎ vadǎ arta şi din alte perspective decât cea clasicǎ, astfel ca am putut vedea o expoziţie cu lucrǎri ale elevilor ce erau de fapt colaje realizate din bucǎţi rupte de hârtie imprimatǎ reciclatǎ, însǎ de un efect vizual deosebit.” a declarat profesoara Cristina Chiriţǎ.

“A fost o experienţǎ unicǎ în viaţa mea, pe care mi-aş dori sǎ o pot repeta . Mǎ bucur cǎ am avut ocazia de a-mi face prieteni în Turcia şi în ţǎrile partenere. La plecare m-a încercat un sentiment confuz – era tristeţea despǎrţirii de oameni la care am ajuns sǎ ţin dupǎ doar o sǎptǎmânǎ, care îmi umbrea bucuria de a-mi revedea familia de acasǎ”  a declarat eleva Bianca Rǎcoşanu.

“Ma bucur foarte mult cǎ am putut sǎ îmi fac mulţi prieteni, deşi mi-era teamǎ cǎ nu voi reuşi sǎ comunic atât de bine în limba englezǎ, însǎ cel mai mult mǎ bucurǎ faptul cǎ pǎstrǎm legǎtura  şi continuǎm sǎ vorbim în limba englezǎ” a completat elevul Albert Cǎtǎlin Stroescu.

“Mi-a plǎcut sǎ cunosc o culturǎ nouǎ pentru mine, precum şi oamenii locului, care au fost extrem de primitori şi drǎguţi cu mine şi s-au strǎduit sǎ îmi creeze amintiri frumoase legate de ţara şi şcoala lor. Pentru mine Erasmus+ a însemnat o experienţǎ de neuitat şi dacǎ aş mai avea ocazia, aş aplica încǎ o datǎ” a declarat şi eleva Ioana Denisa Negulescu.

„Consider cǎ aceastǎ mobilitate şi-a atins obiectivele propuse şi a reprezentat o realǎ oportunitate pentru elevii şi profesorii participanţi de a dobândi noi abilitǎţi privind exprimarea prin artǎ, o mai bunǎ cunoaştere a culturii şi civilizaţiei turce, a sistemelor de educaţie din ţǎrile partenere, precum şi a echipelor de proiect din şcolile partenere” a concluzionat coordonatorul proiectului, profesoara Nicoleta Dǎnilǎ.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.