Educație

Foto | Program educațional tip Școală de vară derulat la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Focșani

Ziarul de Vrancea
29 aug 2022 1493 vizualizări

„Lectură, știință, culoare, joc și mișcare în vacanța mare”, program educațional tip Școală de vară derulat la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Focșani

În perioada 4 iulie - 18 august 2022, la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Focșani s-au derulat activități în cadrul proiectului educațional „Lectură, știință, culoare,joc și mișcare în vacanța mare”, organizat cu acordul Inspectoratului Școlar Județean Vrancea. Proiectul a fost inițiat și coordonat de cătrebibliotecar Adriana Măciucă, prof. Mihaela Axente și prof. Emilian Rău.

Ideea Şcolii de Vară a pornit de la dorința de a oferi copiilor o alternativă atractivă și benefică pentru petrecerea cu rosta vacanţei de vară. Prin activităţile propuse, echipa de implementare a programuluia urmărit să dezvolte o comunitate de cititori de plăcere, apropiați de carte, lectură și bibliotecă, să stimuleze curiozitatea și progresul copiilor, să pună în valoare creativitatea și imaginațiaacestora, să dezvolte abilități de comunicare și abilități antreprenoriale,să-i implice în activități de joc și mișcare. În plus, facilitatorii proiectului au avut ocazia să lucreze în echipă și să colaboreze mult mai bine, să folosească experiența dobândită în cadrul programelor de formare la care au participat.

Am căutat cele mai frumoase cărți și povești-resursăde la care să pornim atelierele, am integrat jocuri și experimente, am pus multă muncă și implicare,am presărat răbdare și dăruire, ne-am folosit de valori precum bunătate, curaj,frumos, generozitate,iubire,prietenie, respect, și am obținut o școală de vară reușită. Plus voioșie!

Proiectul,derulat pe parcursul a șapte săptămâni cu câte două întâlniri pe săptămână, a adus variate activități cu o tematică atractivă și inspiratoare: „Cărțile și întâlnirea cu personajele literare”;„Penel, dibăcie și culoare în textele literare”;Ateliere de creație(de realizare a unor colaje, desene, lapbookuri, picturi); Ateliere de limba engleză și franceză;Ateliere de științe: ,,Pământ, aer, apă” sau„Uimitoarea lume a insectelor”;„Mozart și curcubeul muzical”; „VARAtonul Prieteniei” organizat cu ocazia Zilei Internaționale a Prieteniei;jocuri educative, jocuri de atenție, jocuri în aer liber, dans și mișcare în vacanța mare; Activități handmade (jucării, plastilină de casă);„Cadoul potrivit și Ziua Limonadei”;Ateliere STEM;„Istoria omenirii-Egiptul, țara  faraonilor”;vizionarea unor filmulețe/scurte documentare pentru copii;OBBY-ul Cunoașterii;„Vacanță în siguranță”-activități în parteneriat cu IPJ Vrancea – Biroul de Siguranță Școlară.

Cu sprijinul directorului unității,domnul Emilian Rău, implementarea acestui proiect cu finanțare extrabugetarăa adus însuflețire în școala noastrăprin participarea a 130 de elevi îndrumați de către doamna bibliotecară și cele 14cadre didactice voluntare.

Împărtășim aici câteva dintre impresiile celor care au susținut ateliere în cadrul Școlii de Vară:

„Activitățile proiectului au fost concepute astfel încât să-i provoace pe copii la cercetare, învățare, creativitate, la căutare de răspunsuri, la legarea unor  prietenii, la a se asculta unul pe celălalt. Copiii au învățat ce e răbdarea, cât de bine te simți atunci când dăruiești: un zâmbet, un răspuns frumos, un cuvânt înțelept). Au parcurs aceste activități cu multă voioșie și mult entuziasm. Ne dorim să creștem cititori, elevi cu dragoste de carte și de lectură.Acest proiect a fost un plus de valoare pentru elevii școlii noastre.”consideră doamna bibliotecar Adriana Măciucă.

„Participarea la acest proiect mi-a oferit ocazia de a desfășura și altfel de activități prin care s-a putut imprima celor mici plăcerea de a citi, de a vedea conținutul unei cărți și nu numai și prin alte modalități decât cele clasice! Iar copiii au luat  această participare ca pe o joacă, în care s-au văzut actori, regizori, personaje reale sau imaginare! Le-a plăcut, acest lucru e sigur!”a împărtășit d-ra prof. Liliana Nițu.

„Fiecare participare la activitățile școlii de vară reprezintă o reală bucurie. De ce? Pentru că jucându-ne am putut învăța o mulțime de lucruri noi, am descoperit lumea minunată a cărților și am lucrat în echipă. Cunoscând locul pe care-l ocupă  jocul în viața copilului este ușor de înțeles eficiența folosirii lui în procesul instructiv-educativ. Jocul este activitatea care implică cel mai mare număr de copii, asigură gradul maxim de socializare, este distractiv, formează competenţe-cheie, constituie un mijloc de familiarizare a elevilor cu lumea înconjurătoare, exersează deprinderi, consolidează cunoştinţe şi valorifică potenţialul creativ al elevului.

Activitatea desfășurată în prima săptămână-«Cărțile și întâlnirea cu personajele literare» ne-a umplut de energie. A fost o zi minunată în care cu ajutorul doamnei  bibliotecar Adriana Măciucă și al copiilor, am reușit să facem cea mai gustoasă supă folosindu-ne de valori precum prietenia, generozitatea, bucuria, iubirea, după rețeta bunicului. Asta bineînțeles după ce am citit opera «Supa bunicului» de Eiko Kadono.

Au fost activități diverse, pe placul copiilor, care ne-au făcut să înțelegem că lucrurile se pot învăța mult mai ușor prin folosirea altor metode decât cele tradiționale. Ne-am dat seama de acest lucru din bucuria citită în ochii copiilor și din dorința lor de a veni și ziua următoare și a descoperi noi aventuri.”-prof. Lăcrămioara Teodorescu

„Prin activitățile propuse, credem că am reușit să-i captivăm pe copii, că am adus zâmbete pe chipurile lor și mulțumire că au mai învățat ceva. Sigur, de fiecare dată, au plecat acasă mai bogați în cunoștințe!” a afirmat d-na prof. Nicoleta Angheluță.

„Școala Nicolae Iorga este o școală în care se întâmplă lucruri frumoase. Unul dintre acestea este și proiectul «Lectură, știință, culoare, joc și mișcare în vacanța mare».Activitățile organizate în cadrul Școlii de Vară reprezintă o experiență de neuitat pentru elevii noștri.Mulțumesc copiilor care au venit cu mare drag la activitățile desfășurate! Mulțumesc colegilor pentru organizareaacestui proiect minunat, pentru devotament și implicare!” a precizat domnul director Emilian Rău.

Echipa de implementare a proiectului, fără de care nu ar fi fost posibilă desfășurarea activităților, este formată din: director, prof. Rău Emilian, bibliotecar Măciucă Adriana, prof.înv.primar Axente Mihaela, prof.înv. primar Albei Felicia, prof.înv. primar Angheluță Nicoleta, prof.înv.primar Apopei Elena, prof. logopeg Bucur Daniela, prof.ed.fizică Bontaș-Stancu Elena,prof.lb.engleză Dănilă Nicoleta,prof.lb.franceză Dumitrașcu Viorica, prof. Dumitru Gabriela, prof.itinerant Galoiu Ecaterina, prof.lb.română NițuLiliana, prof.istorie Stoicea Nicolae, prof.lb.română Teodorescu Lăcrămioara, prof.înv.primar Voinea Daniela,secretar Miron Gabriela.

Informații + fotografii transmise de prof. Mihaela Axente


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.