Educație

Foto | 12 profesori vrânceni, beneficiari de cursuri Erasmus+

Ziarul de Vrancea
23 sep 2021 3275 vizualizări

În perioada Iulie - Septembrie 2021, un număr de 12 profesori din cadrul Colegiului Tehnic „Gheorghe Asachi” Focșani au participat la cursuri de formare în cadrul Proiectului Erasmus+ „Acord-creștem împreună!”/ ”Accord–we grow together!“, 2020-1-RO01-KA101-078593, proiect derulat în intervalul 01.11.2020-30.04.2022.

Scopul proiectului este combaterea absenteismului și a abandonului școlar în rândul elevilor colegiului prin încurajarea exersării unor tehnici ce pot ajuta elevii și profesorii să gestioneze provocările sistemului într-un mod mai sănătos. Cursurile s-au desfășurat în 6 fluxuri și au vizat atingerea celor 3 obiective ale proiectului:

1. Dezvoltarea competențelor de management al stresului, conflictelor și  bullying-ului

Profesorii NICOLETA MIRCEA și DANIELA STOICA au participat la cursul structurat "A Satisfying School Experience - Strategies and Skills For Teachers", desfășurat în Barcelona, Spania, în perioada 23.08.2021 - 28.08.2021,  sub îndrumarea trainerului Marta Mandolini,  formator  Europass Teacher Academy. Cursul a vizat: înțelegerea, identificarea și combaterea abandonului școlar, a relațiilor negative școală-familie și a semnelor timpurii de burn-out; dobândirea unor cunoștințe diversificate despre modul în care creativitatea, comunicarea îmbunătățită și abilitățile relaționale sporite pot fi aliați eficienți în favorizarea unei experiențe școlare pozitive.

Profesorii CARLA MARIN și DANA IULIA MARCU au participat la cursul structurat  “Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention", desfășurat la Berlin, Germania, în perioada 02.08.2021 – 07.08.2021, sub îndrumarea trainerului Ada Rigacci, formator  Europass Teacher Academy. Cursul a vizat: înțelegerea dinamicii grupurilor de elevi și a modului în care bullying-ul afectează mediul școlar; gestionarea conflictului ca oportunitate de creștere prin utilizarea inteligenței emoționale și sociale pentru un bun management al clasei.

2. Dezvoltarea competențelor de coaching și incluziune

Profesorii MARILENA RĂVAȘ și CRISTINA MIHAELA GHEORGHE au participat la cursul structurat "Designing Inclusive Learning Environments (ILE) To Support All Students (DILES)" desfășurat în Nisa, Franța, în perioada 05.07.2021 - 10.07.2021, sub îndrumarea trainerului Natalie Croome, formator  Europass Teacher Academy. Cursul a vizat: înțelegerea educației incluzive ca  proces de creștere a capacității  sistemelor educaționale;  înțelegerea procesului de incluziune,  identificarea barierelor care împiedică participarea activă, învățarea și accesul la șanse egale a elevilor, inclusiv a celor cu nevoi speciale sau care provin din medii familiale cu istoric multicultural (migranți sau reintegrați în sistemul educațional); colaborarea între toți factorii din mediul educațional pentru stabilirea și promovarea de valori și practici incluzive.

Profesorii MIHAELA BACĂU și MIRELA DANIELA STOICAN au participat la cursul structurat "Life Coaching for Teachers: Happy Teachers for Better Students”, desfășurat în Florența, Italia, în perioada 06.09.2021 - 11.09.2021, sub îndrumarea trainerului  Susan Gagliano, formator  Europass Teacher Academy. Cursul a vizat: cultivarea tehnicilor de comunicare asertivă, mindfulness și colaborare în cadrul comunității școlare; identificarea și utilizarea unor tehnici actuale de maximizare a potențialului și de valorizare a sinelui.

3. Dezvoltarea competențelor de soft skills pentru educația pozitivă

Profesorii ADRIANA MĂIMĂSCU și CARMEN VIOLETA DUMITRU au participat la cursul structurat “Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development”, desfășurat în Florența, Italia, în perioada 26.07.2021 - 31.07.2021, sub îndrumarea trainerului Susan Gagliano, formator Europass Teacher Academy. Acest curs a vizat: îmbogățirea cunoștințelor privind fundamentele psihologiei pozitive, a celor mai relevante teorii și referințe internaționale în domeniu precum și tehnici pentru promovarea stării de bine a elevilor și a profesorilor.

Profesorii MARINELA ANGHEL și FLORINA ANGHELE au participat la cursul structurat “Mindfulness and Meditation: Outdoor and Relaxing Education” care s-a desfășurat în Dublin, Irlanda, în perioada 01.08.2021 – 07.08.2021, sub îndrumarea trainerului Angel Gallardo Lopez, formator al Project Management Erasmus Plus, Spania. Cursul a vizat: îmbogățirea cunoștințelor privind cele mai recente concepte teoretice și aplicații practice cu privire la Mindfulness și Meditație utilizabile în mediul școlar pentru autocunoaștere, autocontrol, diminuarea stresului, managementul emoțional și cognitiv, conștientizare și creșterea inteligenței emoționale.

Profesorii participanți la cele șase cursuri structurate vor realiza activități de implementare la nivelul colegiului. Ca urmare a mobilităților și a activităților de diseminare, multiplicare și transfer, vizăm obținerea următoarelor rezultate: mediu școlar relaxant și neconflictual; mediu școlar flexibil, prietenos și incluziv; mediu școlar sănătos, deschis și motivant ce facilitează învățarea bazată pe motivație predominant intrinsecă.

Mai multe detalii pe paginile de Facebook:

Manageri de proiect: prof. Marinela Anghel, prof. Florina Anghele

Informații și fotografii transmise de prof. Marinela Anghel Colegiul Tehnic Gheorghe Asachi Focsani


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.