Educație

Matematica, grea şi la simulare

Ziarul de Vrancea
4 mar 2015 1037 vizualizări
Cei mai mulţi liceeni din anii terminali au simulate ieri bacul la matematică

Liceenii din anii terminali au susţinut ieri a doua probă din cadrul simulării examenului de bacalaureat: la matematică sau istorie, în funcţie de profil. Prezenţa a fost una mai slabă decât la proba de luni când s-a simulat proba scrisă la limba şi literature română. Astfel, potrivit unei situaţii a Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, prezenţa a fost ieri sub 90%. La clasa a XI-a, din cei 2.432 de elevi înscrişi, au fost prezenţi 2.171, fiind absenţi 261, rezultând un procent de 89,27%. La clasa a XII-a, din cei 2.692 elevi înscrişi, au fost prezenţi 2.405, fiind absenţi 287 elevi, rezultând o prezenţă de 89,34%. Matematica a fost ultima probă pe care elevii de clasa a XI-a au susţinut-o în cadrul simulării pentru bacalaureat 2015. La matematică elevii au primit subiecte diferenţiate în funcţie de profil: matematică-informatică, pedagogic, ştiinţele naturii şi tehnologic. Deşi au avut la dispoziţie trei ore pentru rezolvarea subiectelor, mulţi dintre elevi au ieşit înainte de expirarea timpului de lucru. Unii au declarat că subiectele au fost rezonabile şi nu au pus probleme dificile, iar alţii s-au temut de simularea de ieri, deoarece recunosc faptul nu stăpânesc foarte bine disciplina matematică. “Subiectele sunt de nivel mediu, dificultatea fiind una normală pentru această etapă a pregătirii elevilor. Ele permit elevilor conştiincioşi să obţină rezultate bune şi chiar foarte bune”, a precizat inspectorul de matematică din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, profesorul Fănel Lipan. Simularea probelor scrise se va încheia vineri, 6 martie, cu proba la alegere a profilului şi specializării, la care sunt aşteptaţi cei 2.692 de elevi vrânceni ai claselor a XII-a. Rezultatele vor fi afişate pe data de 12 martie şi nu vor fi trecute în catalog, dar vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, “în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare”. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.