Economic

Trei sferturi dintre români intră pe internet pentru rețele sociale

Ziarul de Vrancea
16 aug 2017 135 vizualizări

Numai 8% dintre români accesează internetul pentru servicii bancare

Aproape trei sferturi (74%) dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani care au folosit internetul anul trecut au făcut-o pentru a intra pe rețele sociale, în timp ce doar 8% au intrat pe internet pentru servicii de internet-banking, arată o cercetare realizată de agenția de marketing Perceptum, transmisă miercuri News.ro. La nivel european, 63% dintre persoanele care intră pe internet o fac pentru rețele sociale, românii fiind, din acest punctde vedere, semnificativ peste medie și pe locul al nouălea în Uniunea Europeană. Potrivit studiului, alte activități preferate de românii care intră pe internet sunt convorbirile prin intermediul aplicațiilor de tipul Whatsapp Voice Call și video-chat-ul. La polul opus, serviciile bancare și documentarea online sunt cel mai puțin folosite: doar 8% dintre români folosesc internet-banking-ul, la o medie europeană de aproape 60%. Românii folosesc foarte puțin și serviciile de sharing și poștă electronică (e-mail), documentarea online (alte informații decât știrile de presă) sau rezervările turistice, mai arată studiul. De asemenea, aproape jumătate dintre utilizatorii români de internet ascultă muzică online, procent aproapiat de media la nivelul UE, europeni, în timp ce șase din zece români citesc știri online. Studiile de acest tip sunt importante mai ales pentru companii. "Pe termen scurt, rețelele sociale și aplicațiile mobile vor influența evoluția digitală a companiilor europene. De asemenea, folosirea datelor și aplicațiilor prin internet sau cloud computing arată o rată constantă de creștere, dar numai în cazul companiilor mari. În România, mai puțin de o companie din zece (8%) este înalt digitalizată”, a declarat directorul executiv al Perceptum, Raluca Ghilea. O afacere este considerată înalt digitalizată atunci când aceasta îndeplinește criterii precum: cel puțin jumătate dintre angajați au acess la internet, deține experți IT, are acces la internet de mare viteză, alocă dispozitive mobile cu acces la internet pentru cel puțin 20% din angajați, are un website, are un website cu funcții mai elaborate (chatbox sau vânzări online), are pagini de social media, investește în publicitatea pe internet și achiziționează servicii avansate de cloud. În prezent, 65% din companiile românești sunt slab digitalizate, ceea ce înseamnă, în realitate, că au un website extrem de simplu și câteva computere. Perceptum Concept este o agenție cu peste șapte ani de experiență pe piața românească de marketing și comunicare.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.