Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Vânzările de bere au scăzut surprinzător în Germania

Ziarul de Vrancea
30 oct 2017 125 vizualizări

Germania, cel mai mare producător de bere din Uniunea Europeană, a înregistrat un nou declin al vânzărilor în primele nouă luni din 2017, consumatorii preferând un stil de viață mai sănătos și având la dispoziție mai multe tipuri de băuturi, transmite DPA.

Cei aproximativ 60 de berari din Germania au vândut 72 de milioane de hectolitri de bere în primele nouă luni din 2017, în scădere cu 3,1% comparativ cu perioada similară din 2016, a anunțat ieri Oficiul Federal de Statistică (Destatis). Livrările de bere produsă în Germania au scăzut cu 7,2%. Piața internă reprezintă 81,9% din totalul vânzărilor berarilor germani. Exporturile de bere către principalii parteneri comerciali ai Germaniei din UE au scăzut cu 3,1%, iar cele către statele din afara UE au înregistrat un declin de 6,6%. Cu o producție de 8,31 miliarde litri (21% din producția totală a UE), Germania a fost principalul producător în 2016, când una din cinci beri conținând alcool produsă în UE a venit din Germania, arată datele publicate recent de Eurostat.

Se schimbă modul de analiză a fuziunilor și achizițiilor din domeniul alimentar

“Când va analiza piața relevantă a unui magazin de peste 400 mp, se vor avea în vedere toate magazinele existente (mici și mari) în aria de zece minute de mers cu autoturismul”, arată oficialii Consiliului Concurenței

Consiliul Concurenței a anunțat luni că va modifica modul de analiză a fuziunilor și achizițiilor pe piața de retail alimentar din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul companiilor de pe această piață, dar și al consumatorilor. Odată cu aplicarea noului mod de analiză, vor fi mai greu de îndeplinit condițiile pentru ca autoritatea de concurență să autorizeze tranzacțiile care implică magazine ce se află la distanță mai mică de zece minute. ”Astfel, când va analiza piața relevantă a unui magazin de peste 400 mp, se vor avea în vedere toate magazinele existente (mici și mari) în aria de zece minute de mers cu autoturismul față de magazinul analizat. Dacă se va analiza un magazin de proximitate, se vor avea în vedere alte magazine de proximitate (cu suprafata mai mică de 400 mp) care se află în aria de zece minute de mers pe jos față de magazinul analizat, dar și magazinele de dimensiuni medii și mari (comerț modern), într-o arie de zece minute de mers cu mașina față de magazinul analizat”, arată un comunicat emis luni de autoritate. Autoritatea de concurență a comandat un sondaj în sectorul de retail alimentar pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziționează bunuri de consum curent. Pe baza datelor și informațiilor obținute în cadrul sondajului, Consiliul Concurenței a derulat o analiză suplimentară care a indicat o orientare a consumatorului român către formatele de comerț modern – denumite generic „supermarket”, în timp ce magazinele mici de cartier și piața agroalimentară reprezintă alternative puțin exploatate de consumatori. Având în vedere proximitatea magazinelor cu suprafețe mici și specificul acestora, gama restrânsă de produse care acoperă o nevoie urgentă și ocazională și localizarea acestora la parterul blocurilor, de cele mai multe ori fără posibilitate de parcare, consumatorii aleg să se deplaseze pe jos pentru a ajunge la aceste magazine. ”Analiza a reliefat faptul că cei mai mulți consumatori sunt dispuși să se deplaseze maximum 10 minute pe jos până la magazinele de proximitate de sub 400 mp”, spun oficialii autorității de concurență. Pe de altă parte, pentru magazinele cu suprafețe de vânzare medii și mari, de peste 400 de mp, respondenții aleg să meargă cu mașina personală și sunt dispuși să aloce un timp de până la zece minute. ”Astfel, au fost identificate două tipuri de magazine care necesită departajare atunci când se analizează oferta produselor de consum curent aparținând comercianților cu amănuntul: magazine de comerț cu amănuntul cu suprafață de vânzare mai mică de 400 de mp - magazine de proximitate (magazine mici de cartier, alimentare, buticuri, alte magazine sub 400 mp); magazine de comerț cu amănuntul cu suprafață de vânzare mai mare de 400 mp (supermarketuri/hipermarketuri/discounteri, respectiv magazinele cu suprafețe între 400 – 2.500 mp și peste 2.500 mp; aceste magazine fac parte din comerțul modern tip supermarket)”, arată instituția. Ca urmare, atunci când se va analiza piața relevantă în sectorul de retail alimentar Consiliul Concurenței va avea în vedere toate aceste aspecte constatate atât la nivelul municipiului București, cât și la nivel național. Pe de altă parte, definiția concretă a pieței relevante geografice poate diferi în funcție de piețele geografice locale, de distribuția teritorială a magazinelor, de suprafețele diferite ale acestora pe fiecare piață locală și alte elemente relevante de ordin local.

Nuclearelectrica a înființat Direcția de Retehnologizare

Producătorul de energie Nuclearelectrica (simbol bursier SNN), care operează centrala nucleară din Cernavodă, a anunțat luni că a înființat Direcția de Retehnologizare în cadrul companiei începând cu 27 octombrie, ce va fi condusă de actualul director tehnic și de securitate nucleară Romeo Urjan. Directia de Retehnologizare este constituită la nivelul sediului central al SNN, este formată din specialiști interni și va derula programul de retehnologizare a Unității 1. ”Numărul de specialiști implicați va crește direct proporțional cu derularea programului de retehnologizare a Unității 1 CNE Cernavodă. Romeo Urjan are o experiență de peste 30 de ani în industria nucleară, cu expertiza în operare, securitate nucleară, management-ul proiectelor nucleare, deținând funcții de conducere atât în țară, cât și în Canada, în perioada în care a lucrat la compania Ontario Power Generation”, arată SNN, într-un comunicat. Înființarea Direcției de Retehnologizare reprezintă primul pas în implementarea măsurii concrete de organizare a proiectului și a planului de mobilizare a personalului SNN ca urmare a aprobării de către Adunarea Generală a Acționarilor în data de 28 septembrie a primei faze a programului de retehnologizare a Unității 1 CNE Cernavodă. Această primă fază se va derula etapizat până la finalul anului 2021 și include adițional stabilirii schemei organizaționale, extinderea numărului de ore de operare dincolo de cele 210.000 de ore de funcționare la putere nominală stabilite prin proiect și realizarea studiului de fezabilitate. “Înființarea Direcției de Retehnologizare este un pas concret în implementarea acțiunilor aferente primei faze a programului de retehnologizare și are drept scop coordonarea tuturor activităților din programul de retehnologizare. Un astfel de proiect major de investiții are în primul rând nevoie de o structură internă extrem de bine definită, cu personal înalt calificat, care să gestioneze complexitatea demersurilor tehnice în limitele de timp și în bugetul stabilite prin strategie”, spune Cosmin Ghiță, director general al SNN. El menționează că în prezent este cel mai complex proiect de investiții al României. ”Faza I a programului de retehnologizare reprezintă baza logistică și de operare pentru derularea fazelor II și III, implicit a contractarilor și a opririi effective”, spun oficialii SNN. Faza 1 a proiectului de retehnologizare va include activitățile necesare asigurării funcționarii Unității 1 pentru o perioadă de 30 de ani, adică extinderea numărului de ore de funcționare la putere nominală suplimentar celor 210.000 de ore estimate inițial prin proiect. SNN a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit net de 133,78 milioane lei (29,2 milioane euro), în creștere de 77 de ori față de perioada similară a anului trecut, pe fondul creșterii producției și a încasărilor.

Românii au la dispoziție peste 1.800 locuri de muncă în străinătate, prin rețeaua EURES

Angajatorii din Spațiul Economic European pun la dispoziție, prin intermediul rețelei Eures România, un număr de 1.883 locuri de muncă, cele mai multe în Spania, Portugalia și Marea Britanie, a anunțat, luni, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM). Conform datelor centralizate de ANOFM, în Spania sunt disponibile 814 locuri de muncă pentru muncitor necalificat — cules căpșuni, 10 pentru sudor, 3 tehnician, 1 inginer automatizări, iar în Portugalia 300 de locuri de muncă, toate pentru culegător de zmeură. În Marea Britanie sunt disponibile 175 de locuri de muncă pentru operator procesare carne, măcelar/ tranșator/ fasonator/ împachetator carne, muncitor în fabrică, îngrijitor persoane la domiciliu, asistent medical. Totodată, în Malta sunt 159 de posturi vacante, dintre care 150 șofer autobuz, 3 inginer de sistem software, 3 instalator lifturi, 3 tehnician lifturi. De asemenea, în Germania sunt disponibile 129 de locuri de muncă. Se caută programator PLC, șofer de camion pe distanțe scurte/ lungi, ospătar, bucătar, maistru șantier construcții, inginer mecatronică auto, consultant dezvoltator software Java/ Java EE, dezvoltator software Front — End sisteme integrate, inginer testare automată echipamente, informatician, dezvoltator software Java, manager adjunct restaurant, chef de rang, chef de partie, sous chef, chef de cuisine, recepționer, specialist restaurant, consultant vânzări, manager vânzări, programator jocuri, coafor, manager n construcții, maistru construcții civile, maistru construcții rețele de cabluri, maistru construcții de drumuri, maistru hidroizolații clădiri, operator excavator, zidar, instalator/ montator țevi, electrician construcții cabluri, electrician n construcții, sudor — mediu de gaz protector, operator pompe de beton, betonist, montator izolații clădiri, montator acoperișuri, operator mașini, mecanic instalații sanitare, termice/ de climatizare, operator utilaje pentru construcții, lucrător în construcții, muncitor n construcții din beton armat, specialist sisteme de canalizare. În Cehia sunt oferite 98 de locuri, în Italia — 40, Danemarca — 30, Irlanda — 30, Finlanda—28, Belgia — 15, Ungaria — 10, Norvegia — 2 și Slovenia — 1.

Polonia nu se grăbește să adopte euro

Polona vrea ca zona euro să devină mai puternică, înainte de a decide dacă să adopte moneda unică europeană, a declarat ministrul de Finanțe Mateusz Morawiecki, citat de Reuters. ”Ne ținem degetele încrucișate ca zona euro să supraviețuiască, să depășească problemele iminente...În mod sigur, convergența nu are loc așa cum au dorit fondatorii ei. Am dori ca zona euro să fie puternică iar apoi, peste câțiva ani, vom vedea cum se descurcă cu toate”, a declarat Morawiecki, care deține și funcția de vicepremier. Declarația dată de Morawiecki sugerează o flexibilizare a poziției partidului eurosceptic Dreptate și Justiție, care a venit la putere în Polonia în urmă cu doi ani, față de apartenența la zona euro. Chiar dacă a refuzat să spună când ar putea începe autoritățile din Polonia să se gândească la intrarea în zona euro, Morawiecki a firmat la un forum economic de la sfârșitul săptămânii trecute că nu este un oponent al adoptării monedei unice, dar că momentul nu este încă potrivit.

iPhone X va fi cel mai scump de reparat model de smartphone

Apple a publicat tarifele pentru reparațiile la care poate fi supus iPhone X, noul său smartphone fiind cel mai scump și din acest punct de vedere. iPhone X nu va fi doar un device cu preț de achiziție mare, ci va aduce și alte cheltuieli importante pentru cei care vor avea neșansa sau nu vor fi suficienți de atenți și-l vor defecta într-un fel sau altul. Înlocuirea unui ecran defect în cazul lui iPhone X va costa 279 de dolari. Pentru iPhone 8 Plus prețul acestei reparații este de 169 de dolari, iar pentru iPhone 7 și iPhone 6 această reparație costă 149 respectiv 129 de dolari. În tarifele cerute de Apple pentru înlocuirea ecranelor se observă un trend crescător în ultimii patru ani, iar iPhone X este de departe cel mai costisitor și din acest punct de vedere, reparația fiind cu peste 100 de dolari mai costisitoare decât în cazul oricărui alt model. Cei care cumpără de la Apple asigurarea AppleCareÂ, vor plăti 29 de dolari pentru înlocuirea unui ecran în cazul lui iPhone X. AppleCare pentru iPhone X costă 199 de dolari. Restul reparațiilor pentru iPhone X, în afară de înlocuirea ecranului, însumează 549 de dolari. Din nou, comparând cu cei 399 de dolari ceruți în cazul lui iPhone 8 și iPhone 8 Plus, iPhone X este departe cel mai costisitor de reparat smartphone Apple.

Doar 20% din abonații Netflix plătesc și pentru alte servicii

Un nou studiu vine să arate, dincolo de cota de piață, nivelul de satisfacție a abonaților Netflix, ca rezultat al investițiilor majore în conținut original. În ultimii doi ani, Netflix a devenit un serviciu global și a investit masiv în crearea de conținut original, două decizii care nu au întârziat să-și arate efectele pozitive pentru compania americană. Cu 5,3 milioane de abonați noi în ultimul trimestru, peste cele mai optimiste previziuni ale companiei, baza de abonați ai Netflix este estimată undeva în jurul cifrei de 110 milioane, în pofida faptului că abonamentele s-au scumpit recent în Statele Unite. Însă, dincolo de aceste cifre, rămâne problema segmentării pieței, cu un număr mare de servicii care-și împart conținutul. Teoretic, pentru a avea acces la filmele și serialele preferate, utilizatorul ar fi nevoit în unele cazuri să se aboneze la mai multe servicii simultan. În afară de Netflix și de serviciile rețelelor americane de televiziune, piața VoD (Video on Demand) mai include nume precum Amazon Prime, HBO Go și Hulu. Analizând tranzacțiile realizate cu cardul pe parcursul lunii septembrie, compania de analiză Second Measure a ajuns la concluzia că doar 20% din abonații Netflix plătesc și pentru un al doilea serviciu de streaming.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.