Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Un mare lanț de magazine se pregătește să angajeze 1.000 de persoane până în februarie 2021

Ziarul de Vrancea
3 aug 2020 531 vizualizări

Noile locuri de muncă vin atât din contextul deschiderii de noi magazine, cât și din extinderea echipelor actuale, anunță Kaufland

Retailerul german Kaufland România a anunțat marți că urmează să creeze 1.000 de noi locuri de muncă în toată țara, până la sfârșitul lunii februarie 2021, odată cu deschiderea de noi magazine, cât și prin extinderea echipelor actuale. Compania are acum peste 15.000 de angajați și este una din cele mai mari companii din România, după cifra de afaceri (11,87 miliarde lei în 2019). ”Kaufland România urmează să creeze 1.000 de noi locuri de muncă în toată țara, până la sfârșitul anului fiscal, în februarie 2021. Noile locuri de muncă vin atât din contextul deschiderii de noi magazine, cât și din extinderea echipelor actuale. Compania are în prezent peste 15.000 de angajați”, arată compania într-un comunicat. Afacerile retailerului german Kaufland România au crescut anul trecut cu 9%, la 11,87 miliarde lei, iar profitul net cu 7,5%, la 847,66 milioane lei, potrivit datelor raportate de companie la Ministerul de Finanțe. Compania a anunțat în iunie că vrea să ajungă la 160 de magazine până în 2024, de la 132 în prezent. ”Ne bucurăm de aprecierea românilor din toată țara și vom continua să le oferim stabilitatea de care au nevoie prin oferirea a 1.000 de joburi noi în comunitățile unde urmează să ne dezvoltăm. Mai mult, tot în ceea ce privește resursele umane și strategia companiei de incluziune și diversitate, ne propunem să dezvoltăm programul ACCES (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale) de integrare a persoanelor cu dizabilități. Acesta este un program lansat la finalul anului 2019, prin care ne dorim să oferim șanse egale tuturor, din punct de vedere social și profesional, și de a schimba în bine calitatea vieții și a dezvoltării acestora. Astfel, planul nostru este ca în următoarea perioadă să aducem în echipă peste 500 de persoane cu dizabilități alături de care să îndeplinim promisiunea noastră de a ne asuma responsabilități sociale, economice și de mediu”, spune Estera Anghelescu, recruiting and employer branding director la Kaufland România. Candidații interesați pot scrie pe adresa cariere@kaufland.ro. Kaufland România este lider al pieței locale de retail, a patra companie din România după cifra de afaceri, dar și unul dintre cei mai mari angajatori din sectorul privat, fapt confirmat de cel mai recent studiu care analizează datele financiare. Potrivit datelor companiei, în anul 2019, prin activitatea sa a generat valoarea adăugată directă în România de aproximativ 461,7 milioane de euro, a oferit 12.500 de locuri de muncă cu normă întreagă și a susținut aproape 48.000 de locuri de muncă în economia românească prin activitatea, investițiile și salariile oferite. Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine, 132.000 de angajați în opt țări și o rețea de 132 de magazine în România.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 33,6%

u scăderea se datorează în bună măsură restricțiilor impuse de autorități pe fondul pandemiei de coronavirus

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 33,6% în trimestrul II al acestui an, la 98.279 vehicule, față de trimestrul II 2019, în timp ce înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 24,7%, la 22.600 vehicule, comparativ cu trimestrul II din anul anterior, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS). ”Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 33,6% în trimestrul II 2020 față de trimestrul II 2019. În aceeași perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 24,7% comparativ cu trimestrul II din anul anterior”, arată INS. În trimestrul II 2020, comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2019, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autobuze și microbuze cu 78,7%, (la 219 vehicule), la categoria autoturisme cu 33,6% (la 95.039 vehicule) și la categoria mopede și motociclete cu 19,6% (la 3.021 unități). Înmatriculările de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au înregistrat, de asemenea, scăderi la toate categoriile, respectiv cu 84,5% la categoria autobuze și microbuze, cu 39,5% la categoria autoturisme și cu 11% la categoria mopede și motociclete. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor aufost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autotractoare cu 51,8% (la 1.693 unități), la categoria remorci și semiremorci cu 25,2% (la 7.322 unități) și la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 18,8% (la 13.585 unități). Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat, de asemenea, scăderi la toate categoriile, respectiv cu 72,7% la categoria autotractoare, cu 30,5% la categoria remorci și semiremorci și cu 24,2% la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale). Față de trimestrul I 2020, în trimestrul II 2020 înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 29,3% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, scădere cu 17,1%. Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau,la sfârșitul trimestrului II 2020, în proporție de 53,6%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, și în proporție de 13,1%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro. Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze și microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 26% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede și motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 32,9% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat categoria autocamioane în proporție de 31,2%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporție de 33,4%, în timp ce pentru categoriavehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 27,9% au fost clasificate în norma Non-Euro.

Purcari își vinde participația de 31,4% pe care o are în Glass Container Company

Vinaria Purcari, deținută integral de producătorul de vinuri Purcari Wineries PLC, își vinde participația de 31,4% pe care o are în Glass Container Company către elvețienii de la Vetropack Group. Grupul Vetropack este unul dintre principalii producători de ambalaje din sticlă pentru industria alimentară și a băuturilor din Europa. Grupul are instalații de producție și birouri de vânzări și distribuție în Elveția, Austria, Cehia, Croația, Slovacia, Ucraina și Italia. ”Vinaria Purcari SRL, entitatea deținută 100% de către Purcari Wineries PLC, a intrat pe data de 31 iulie 2020 în tranzacția de vindere a participației minoritare de 31,415% deținute în Glass Container Company SA către Vetropack Group, o corporație elvețiană lider în industria ambalajului de sticlă din Europa”, arată un anunț al Purcari transmis Bursei de Valori București (BVB). Părțile au decis să nu divulge prețul tranzacției. ”Vânzarea respectivă urmează a fi definitivată în noiembrie 2020 și este subiect al aprobărilor regulatorii oficiale de rigoare”, precizează compania. Producătorul de vinuri Purcari Wineries (simbol bursier WINE) are o capitalizare de 440 milioane lei și a avut în anul 2019 venituri de 199,1 milioane lei, la un profit net de 40,46 milioane lei. Grupul Purcari este unul dintre principalii producători de vin și brandy din Europa Centrală și de Est, gestionând aproximativ 1.000 de hectare de podgorii și patru vinării din România și Republica Moldova: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar. Grupul Purcari este cel mai mare exportator de vin din Moldova, cu livrări în peste 30 de piețe din Europa (Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina, Norvegia, Marea Britanie, etc.), Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) și America (SUA și Canada). Începând cu luna februarie 2018, Purcari a fost listată la Bursa de Valori București, prima Ofertă Publică Inițială a unei companii din Moldova.

Donald Trump dă un ultimatum platformei de socializare TikTok

Președintele american Donald Trump a declarat luni că guvernul american ar trebui să primească o ”parte substanțială” din prețul de vânzare al operațiunilor platformei de socializare video TikTok din SUA și a avertizat că va interzice serviciul în Statele Unite pe 15 septembrie, în lipsa unei vânzări a acesteia către Microsoft sau către altă companie, transmite Reuters. Întorsătura de situație a venit după ce Trump a spus vineri că intenționează să interzică operațiunile aplicației video din Statele Unite ale Americii, cel mai devreme sâmbătă, după ce a respins o posibilă vânzare către Microsoft. Reuters a relatat săptămâna trecută că unii investitori evaluează TikTok la aproximativ 50 de miliarde de dolari, citând persoane apropiate situației. ”Am spus că, dacă o cumpărați, indiferent de preț acesta ajunge la proprietar, bănuiesc că acesta este China ... Am spus că o parte substanțială a acestui preț trebuie să meargă la Trezoreria Statelor Unite, pentru că permitem ca această afacere să aibă loc ”, a spus Trump. Nu era clară modalitatea prin care guvernul Statelor Unite ar primi o parte din prețul de achiziție. Președintele a adăugat că TikTok ”se va închide la 15 septembrie, cu excepția cazului în care Microsoft sau altcineva este în măsură să o cumpere și să încheie o tranzacție, o afacere adecvată, astfel încât Trezoreria… Statelor Unite să obțină mulți bani. Daniel Elman, analist la Nucleus Research, a declarat că o vânzare ”ar putea prevesti un val din ce în ce mai mare de achiziții de companii chineze din domeniul internetului, de către companii americane, în special dacă tensiunile geopolitice vor continua să crească.” Elman a spus că acest lucru ar putea afecta compania WeChat deținută de grupul Tencent. Secretarul de stat Mike Pompeo s-a referit duminică la WeChat și a declarat că Trump ”va lua măsuri în zilele următoare cu privire la o gamă largă de riscuri de securitate națională care sunt reprezentate de software-ul conectat la Partidul Comunist Chinez.” Oficialii americani au declarat că TikTok prezintă un risc național din cauza datelor personale pe care le gestionează. Săptămâna trecută, CEO-ul TikTok, Kevin Mayer, a spus într-o postare pe blog că platforma s-a angajat să respecte legile din SUA și le permite experților să evalueze politicile sale de moderare și să examineze codul care stă la baza algoritmilor săi. Trump, fost dezvoltator imobiliar din New York, a comparat TikTok cu relația între chiriaș și proprietar, sugerând că TikTok este ca un chiriaș. ”Fără închiriere, chiriașul nu are nimic - așa că plătesc ceea ce se numește bani pentru cheie sau plătesc ceva”. Președintele a spus că nu îl deranjează ”dacă este vorba de Microsoft sau de altcineva – dacă o va cumpăra o companie mare, o companie sigură, o companie cu adevărat americană”. Microsoft a anunțat duminică că CEO-ul Satya Nadella a discutat cu Trump și ”este pregătit să continue discuțiile pentru a explora o achiziție de TikTok în Statele Unite”.

WhatsApp încearcă să combată informațiile false cu o funcție de căutare

WhatsApp testează o nouă facilitate care, speră șefii serviciului deținut de Facebook, vor edifica utilizatorii cu privire la știrile false care se răspândesc rapid. Începând de astăzi, o parte din utilizatorii WhatsApp vor observa o lupă alături de unele mesajele primite. Această lupă va fi afișată atunci când algoritmii companiei au depistat un mesaj care se răspândește rapid. Apăsând butonul respectiv, se va realiza o căutare pe internet după cuvintele cheie din mesajul primit. Ideea este aceea de a facilita o căutare rapidă care să edifice utilizatorul cu privire la veridicitatea informației. Cei de la Facebook au o misiune dificilă în a bloca informațiile false transmise pe WhatsApp. Din cauza criptării mesajelor, compania nu poate vedea conținutul acestora. Poate în schimb să vadă cât de rapid și de mult se răspândesc anumite mesaje. Acest indicator, gradul de răspândire, este folosit în acest caz. Lupa pentru căutare va fi afișată utilizatorilor pentru mesajele care ajung la un număr mare de oameni și îi poate manipula pe aceștia cu informații false. Facebook speră că oamenii vor deveni astfel mai vigilenți cu privire la informațiile pe care le primesc pe WhatsApp și nici nu vor mai contribui la răspândirea mesajelor din momentul în care se conving că o știre este falsă. Asta presupunând că utilizatorilor le pasă suficient de mult dacă o informație primită este adevărată sau nu, încât să caute online, chiar și doar printr-o simplă apăsare a unui buton. Noua facilitate va fi disponibilă începând de astăzi pe Android, iOS și versiunea web de WhatsApp în Brazilia, Italia, Irlanda, Mexic, Spania, Marea Britanie și Statele Unite. Notabilă este lipsa Indiei din această listă, țară care ar fi trebuit să reprezinte o prioritate, date fiind numeroasele cazuri grave, care s-au soldat inclusiv cu morți din cauza informațiilor false răspândite pe WhatsApp. Nu se știe deocamdată când va fi extinsă la nivel global această facilitate.

Piața tabletelor a avut un trimestru mult peste așteptări

Pandemia pare să fi jucat în favoarea tabletelor, o categorie problematică de produse, de regulă, care a crescut semnificativ în al doilea trimestru al anului. În al doilea trimestru, conform Canalys, au fost vândute 37,5 milioane de tablete, ceea ce reprezintă o creștere de nu mai puțin de 26 de procente față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea este pusă pe seama faptului că tabletele se potrivesc muncii remote și educației de la distanță, activități la care foarte mulți au fost nevoiți să se adapteze în contextul izolării sociale. În plus, prețul mai accesibil pe segmentul de mijloc a permis, spre deosebire de PC-uri, achiziționarea mai multor tablete în aceeași familie - spun tot cei de la Canalys. Cei mai mari 5 producători de tablete au crescut în această perioadă. Apple rămâne în continuare lider, însă cota de piață a iPad-urilor s-a redus cu 2%, în condițiile în care ceilalți producători au avut creștere și mai mari. Apple a livrat 14,25 milioane, cu o creștere anuală de 19,8% și are acum o cotă de piață de 38%, în loc de 40% cât avea în urmă cu un an. Pe locul 2, la mare distanță, rămâne Samsung. Coreeni au livrat 7 milioane de tablete și au înregistrat o creștere de 39.2%, ajungând la o cotă de piață de 18.7%. Următoarele locuri sunt ocupate de Huawei, care crește cu 44,5% și ajunge să dețină 12,7% din piață, Amazon, în creștere cu 37,1% și o cotă de piață de 8,4% și Lenovo care, după ce a crescut cu 52,9%, a ajuns să dețină 7,5% din piață.

Netflix adaugă funcții de redare mai lentă sau mai rapidă a conținutului

Netflix va oferi în curând opțiunea controlării vitezei de redare a filmelor și serialelor, care vor putea derulate mai încet sau mai rapid. Netflix va adăuga, începând cu aplicația de Android, funcții de creștere și de reducere a vitezei de redare. Utilizatorii vor putea alege să vadă un film sau serial cu o viteză mai mare sau mai mică. Alături de 1x, care este viteza normală, utilizatorii vor putea alege între 0,75x și 0,5x pentru a reduce viteza de redare. Asemănător, creșterea vitezei de redare se poate face cu 1,25x și 1,5x. Viteza de redare aleasă de utilizator va fi folosită doar pentru filmul sau serialul urmărit atunci. Nu va rămâne activă după aceea, pentru a evita ca și alte creații să înceapă apoi la altă viteză decât cea normală, dacă utilizatorul nu alege special o opțiune în acest sens. De asemenea, noile opțiuni vor fi disponibile pentru tot conținutul platformei, inclusiv cel descărcat pentru vizualizare offline. Netflix testează această facilitate de anul trecut, iar posibilitatea adăugării acestor opțiuni a atras încă de atunci critici de la Hollywood. Au existat mai multe voci, printre care cea a actorului Aaron Paul, care au susținut că distribuitorii nu au voie să modifice modul în care este prezentat conținutul. Compania americană a avut nevoie de timp pentru a testa nu doar calitatea imaginii la alte viteze decât cea normală, ci și sincronizarea corectă a sunetului la alte viteze.

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas la 2,15%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a rămas marți la nivelul de 2,15%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Indicele ROBOR la 6 luni s-a menținut la 2,24%. Acesta este cel mai redus nivel al ROBOR la șase luni consemnat din 25 ianuarie 2018. Consiliul de administrație al BNR a decis pe 29 mai reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,75% pe an de la 2% pe an, începând cu data de 2 iunie, precum și păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei și în valută ale instituțiilor de credit. Măsura a fost luată pentru atenuarea impactului economic al pandemiei de coronavirus. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, în mai 2019, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care înlocuiește ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Nivelul acestuia, pentru al treilea trimestru din 2019, a scăzut la 2,36%, de la 2,66% în T2 2019.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.