Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Promisiuni cu un pronunțat caracter electoral

Ziarul de Vrancea
30 aug 2019 588 vizualizări

Teodorovici propune ca pensionarii să primească în avans o parte din creșterea pensiei prevăzută pentru 2021

Ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici, a propus duminică, la Mamaia, ca pensionarii să primească în avans un procent din creșterea pensiei prevăzută pentru 2021. Teodorovici a declarat duminică, la întâlnirea cu pensionarii din PSD, că propune ca pensionarii să primească acum un procent din suma care li se va cuveni la creșterea pensiei în 2021.

“E provocare pe care eu am să o ridic aici. Pensionarii în general așteaptă o recalculare. Poate spunem: această grupă de pensii, până la.... ar avea o majorare de aproximativ X la sută, cealaltă grupă, un alt nivel de majorare. Atunci putem aplica o sumă forfetară. Trebuie să îi dau acestui domn pensionar 300 de lei. Nu știu dacă e suma de 300 de lei corectă, dar nu aștept până în 2021, îi dau astăzi 150 de lei, deci un procent din suma care anticipez a fi dată în 2021 și o dăm astăzi. În 2021, când se termină calculul, vedem cum a fost, dacă a fost sau nu a fost corectă. Dacă într-adevăr ia 300, îi dau diferența până la 300. Dacă e poate mai puțin, vedem atunci ce facem. Dar ca să primiți din timp, pentru că oamenii trăiesc astăzi. Corect?”, a afirmat Teodorovici, el fiind aplaudat de cei prezenți.

Ministrul Finanțelor a mai spus că din partea lui nu va fi niciun fel de problemă și o astfel de idee va primi aviz favorabil.

Valoarea punctului de pensie crește, de la 1 septembrie, cu 15%, respectiv de la 1.100 de lei la 1.265 de lei, odată cu intrarea în vigoare a Legii pensiilor, iar în 2021 va ajunge la 1.875 de lei.

Opoziția a susținut că legea inițiată de PSD nu este sustenabilă și că în următorii ani Guvernul va avea o problemă în acoperirea majorărilor.


A început programul “Litoralul pentru toți”: turiștii se pot caza la mare plătind între 50 și 140 de lei pe zi

Programul “Litoralul pentru toți”, prin care turiștii beneficiază de cazare la mare plătind între 50 și 140 de lei pe zi, a început duminică și va dura până la finalul lunii septembrie.

“Acest program social este destinat turiștilor care își doresc o vacanță la malul mării la sfârșitul sezonului pentru care pot aloca buget foarte mic, comparativ cu bugetele pentru sejururile petrecute în lunile iulie si august. Tarifele practicate în programul special Litoralul pentru toți sunt mai mici cu până la 70% față de cele din vârf de sezon”, a informat Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Aflat la a 36-a ediție, programul special „Litoralul pentru Toți” este singurul program social din România susținut integral de patronatele hoteliere autohtone.

“Pentru a veni în sprijinul turiștilor, multe hoteluri intrate în program mențin aceleași tarife nemodificate de șapte ani, deși costurile utilităților au suferit în toată această perioadă majorări de peste 60%, iar în unele cazuri, chiar s-au dublat. Și în cadrul acestei ediții, sejururile pot fi achitate și cu vouchere de vacanță”, arată reprezentanții federației. Programul durează din 1 până în 30 septembrie.

Pentru al treilea an consecutiv, turismul din România și în special hotelurile de pe litoral se confruntă cu o criză a forței de muncă fără precedent, multe unități de cazare refuzând rezervări în luna septembrie din cauza lipsei de personal.

“Cu toate acestea, până în prezent s-au înscris în program 49 hoteluri din toate stațiunile de pe litoral, care pun la dispoziție un număr de 3.675 de locuri în fiecare dintre cele patru serii. Aceste locuri vor fi vândute prin agențiile de turism partenere și revânzătorii lor, sau direct de către hotel. Astfel, peste 14.000 de locuri sunt pregătite pentru turiștii care doresc să beneficieze de vacanțe cu tarife reduse”, precizează patronatul.

FPTR este o organizație reprezentantivă la nivel de sector de activitate din turism, reprezentând angajatori a peste 33.000 de salariați, membrii FPTR având o cifră de afaceri cumulată de peste 5 miliarde de euro.


Manager PepsiCo: Inteligența artificială a început să își găsească tot mai mult loc în strategiile de marketing

Inteligența artificială a început să își găsească tot mai mult loc în strategiile de marketing ale brandurilor, în contextul în care content marketingul este o tendință, atât la nivel local, cât și la nivel regional, iar consumatorii sunt mai interesați să urmărească un clip video de la evenimente live decât să citească, a declarat, pentru News.ro, Adriana Nestoriuc, Marketing Activation Manager Beverages, PepsiCo România.

Nestoriuc a subliniat că lumea marketingului s-a schimbat foarte mult odată cu evoluția tehnologiei digitale, iar o mare parte din bugetul de marketing este investit în digital.

“Canalele de social media permit brandurilor să se conecteze cu milioane de clienți la nivel mondial, iar conținutul video este unul dintre cele mai eficiente instrumente în prezent. Consumatorii sunt mai interesați să urmărească un clip video de la evenimente live decât să citească, iar marketingul video va continua să ia amploare în viitor. Content marketingul este o tendință, atât la nivel local, cât și la nivel regional, și are un rol important în a menține consumatorii aproape de brand, oferind în același timp informații relevante. Nu în ultimul rând, inteligența artificială a început să își găsească tot mai mult loc în strategiile de marketing ale brandurilor”, a spus Nestoriuc.

Ea a mai spus că și PepsiCo folosește inteligența artificială (AI) în dezvoltarea de produse, vânzări și marketing. „Ada” este AI-ul intern al companiei, care combină intuiția umană cu algoritmi pentru a stimula inovația și ajută la luarea deciziilor în ceea ce privește proiectarea, cercetarea și prețul produsului.

“«Pep Worx» este o platformă de date și analize bazate pe cloud pe care PepsiCo o folosește pentru a face recomandări magazinelor de retail partenere cu privire la amplasarea produselor și ce promoții ar fi cele mai potrivite și profitabile”, a mai spus ea.

O evoluție mai accelerată a realității virtuale

Pentru anul viitor, ea vede o evoluție mai accelerată a realității virtuale și a celei augumentate, în contextul în care brandurile vor apela tot mai des la aceste tehnologii pentru a îmbunătăți experiența clienților. În plus, va exista concentrare tot mai mare pe Mobile Marketing, dar și pe publicitatea programată.

Tinerii, conectați permanent la mediul online

Managerul a subliniat că o altă tendință clară este digitalizarea, iar lumea de astăzi este tot mai digitalizată, în timp ce tinerii din noua generație sunt conectați permanent la mediul online. “Brandurile trebuie să își adapteze strategiile astfel încât să vină cât mai aproape de consumatori în mediile unde aceștia își petrec cât mai mult timp. Noi vom continua să diversificăm și să adaptăm portofoliul de băuturi pentru a veni în întâmpinarea nevoilor în continuă schimbare a consumatorilor. De asemenea, oferind un portofoliu mai vast de produse, vom putea ajunge la comunități și consumatori mai puțin valorificate”, a mai spus managerul.

Taxa pe zahăr, impact negativ în economie

Adriana Nestoriuc atrage atenția că taxa pe zahăr va avea un impact negativ în economie, afectând semnificativ industria băuturilor răcoritoare, industriile conexe și în mod direct pe consumatori. “Împărtășim poziția Asociației Naționale a Băuturilor Răcoritoare potrivit căreia taxa suplimentară pentru băuturile răcoritoare cu conținut de zahăr este discriminatorie. Susținem un stil de viață sănătos și încurajăm inițiativele în acest sens, însă taxarea suplimentară nu este o soluție, așa cum arată și studiile de specialitate, bazate pe experiența altor state. Suntem conștienți și ne asumăm faptul că avem o responsabilitate, tocmai de aceea PepsiCo are o serie de inițiative în direcția dezvoltării unor produse și băuturi mai sănătoase”, a declarat ea.

Managerul a subliniat că, până în 2025, cel puțin două treimi din băuturile PepsiCo vor conține cel mult 100 de calorii/340 de grame, reprezentând zahărul adăugat. În plus, compania se va concentra pe vânzarea de produse cu puține sau zero calorii. În ceea ce privește așteptările pentru 2020, Nestoriuc estimează continuarea creșterii înregistrate în ultimii ani. “Vom continua extinderea spațiilor de depozitare, atât în România, cât și în celelalte țări din regiunea Balcanilor de Est și vom investi în linii de producție și facilități noi pentru îmbunătățirea capacității de producție din fabricile pe care le deținem. În plus, PepsiCo se va concentra pe dezvoltarea de noi produse oferind un portofoliu mai diversificat”, a spus ea.

Piața băuturilor răcoritoare va depăși 6 miliarde de lei, anul acesta, iar profitul net al jucătorilor din piață va trece de 844 milioane lei, un nivel de aproape trei ori mai mare față de acum cinci ani, conform estimărilor KeysFin.


Au intrat în vigoare noile tarife comerciale anunțate de Statele Unite și China

Statele Unite și China aplică reciproc, începând de duminică, noi tarife pentru importuri, în pofida semnelor că negocierile pentru oprirea războiului comercial vor fi reluate pe parcursul lunii septembrie, transmite Reuters. Noua rundă de tarife a intrat în vigoare la ora 04:01 GMT, Beijingul aplicând pentru prima oară un tarif de 5% pentru achizițiile de petrol în războiul comercial declanșat în urmă cu peste un an. Administrația Trump va începe să colecteze tarife de 15% pentru importuri din China în valoare de 125 de miliarde de dolari, între acestea aflându-se boxe inteligente, căști Bluetooth și multe tipuri de încălțăminte. China a reacționat cu tarife suplimentare pentru unele bunuri americane aflate pe o listă de produse în valoare de 75 de miliarde de dolari. Beijingul nu a precizat valoarea bunurilor care vor fi supuse unor tarife mai mari începând de duminică. Tarife suplimentare de 5% și de 10% au fost aplicate de China unor 1.717 de produse dintr-un total de 5.078 de produse provenite din Statele unite. Beijingul va începe să aplice tarife suplimentare pentru restul produselor începând din 15 decembrie. Presa chineză a adoptat un ton sfidător referitor la aceste măsuri. “Statele Unite trebuie să învețe să se poarte ca o putere globală responsabilă și să nu mai acționeze “ca un școlar bătăios”, a scris agenția chineză de presă Xinhua. “Ca unica superputere mondială, trebuie să își asume responsabilitatea și să să alăture altor țări în transformarea lumii într-un loc mai bun și mai prosper. Numai atunci America va deveni din nou măreață”, a adăugat articolul agenției. Publicația oficială a Partidului Comunist chinez a scris că tarifele nu pot împiedica dezvoltarea Chinei.Luna trecută, președintele american Donal Trump a anunțat că majorează cu 5% tarifele existente și pe cele planificare pentru importuri din China de circa 550 de miliarde de dolari, după ce Beijingul a anunțat propriile tarife de retorsiune.

Tarifele americane de 15% pentru telefoane mobile, laptopuri, jucării și haine vor intra în vigoare pe 15 decembrie.

Biroul Reprezentantului pentru Comerț al SUA a anunțat joi că până pe 20 sseptembrie va colecta comentarii publice legate despre măsura planificată de majorare a tarifelor de la 25% la 30% pentru produse din China în valoare de 250 de miliarde de dolari.

Echipele de negociatori ale Statelor Unite și China continuă să discute și se vor întâlni în septembrie, dar tarifele nu vor fi amânate, a declarat Trump.


Centura Galațiului ar putea costa 1,22 miliarde lei. Proiectul, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor


Construcția variantei de ocolire a orașului Galați ar putea costa 1,22 miliarde lei, inclusiv TVA, proiectul urmând a avea o lungime de 33,6 km, potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici ai obiectivului de investiții, publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor.

“Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este 1,22 miliarde, din care: construcții – montaj 970,7 milioane lei”, se arată în documentul consultat de News.ro.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. “Viteza de proiectare a traseului, atât în plan orizontal cât și în plan vertical, este de 100 km/h. Lungimea totală a variantei de ocolire a municipiului Galați este de 33,600 km”, se menționează în nota de fundamentare. Realizarea obiectivului poate atrage și forța de muncă locală, în faza de implementare fiind estimate 250 locuri de muncă pe durata de 42 luni estimată pentru execuție, arată autorii proiectului. “Lucrările necesare a fi realizate se referă la lucrări de drum, lucrări de poduri/pasaje/tunel și lucrări hidrotehnice”, mai arată documentul.

Acesta menționează și lucrări speciale, una dintre acestea fiind Tunelul Valul lui Traian. Varianta de ocolire Galați intersectează monumentul istoric denumit „Valul lui Traian” la km 3^092.

Adiacent monumentului există un drum local. Profilul longitudinal al drumului în acestă zonă este în săpătură, motiv pentru care este necesar realizarea unui tunel pe direcția variantei de ocolire Galați.

Sunt prevăzute relocari ale: rețelelor electrice de joasă și medie tensiune LEA 20 kV aparținând Muntenia Nord – S.D.E.E. Galați; ale rețelelor electrice de înaltă tensiune aparținând Transelectrica și Muntenia Nord – S.D.E.E. Galați; rețele distribuție gaze naturale aparținând Distrigaz Sud Rețele; rețea transport gaze naturale aparținând Transgaz; rețea alimentare cu apă aparținând Apa Canal Galați; rețele telecomunicații aparținând: Romtelecom, Orange România, Blue Telecom, RCS&RDS.


Patria Bank vrea un profit brut de 1,3 milioane euro în 2019

Patria Bank (simbol bursier PBK) țintește un profit brut de 1,3 milioane euro pentru acest an, arată un raport publicat pe site-ul Bursei de Valori București (BVB), care precizează că piața serviciilor financiar bancare din România este drastic subdezvoltată, iar modificările legislative de la finalul anului 2018, în special taxa pe active reglementată prin OUG 114/2018, au determinat o operațiune de restrângere a rețelei de sucursale începând din prima parte a acestui an. Patria Bank a realizat în primul semestru al anului un profit net de 2,8 milioane lei, de la pierderi de 23,29 milioane lei în prima parte a anului trecut. Venitul net bancar a înregistrat o evoluție pozitivă cu 19% până la 83,56 milioane lei. “Patria Bank s-a dezvoltat prin implementarea unui model de distribuție și vânzări descentralizat, cu parteneri și generatori terți de lead-uri, reușind să-și capitalizeze avantajele competitive mai ales în segmentele IMM, Micro și Agro. În ciuda presiunilor mediului legislativ, la finalul semestrului I din 2019, Patria Bank a reușit să îndeplinească țintele de venituri, este profitabilă și continuă să își crească soldul de credite, țintind un profit brut de 1,3 milioane euro la final de an. Evoluția pozitivă a băncii, privită prin prisma creșterii soldului de credite și îmbunătățirea profitabilității, trebuie susținută prin capitalurile proprii ale băncii”, se arată în raportul consultat de News.ro. Reprezentanții Patria Bank se așteaptă ca producția de credite noi să rămână solidă în viitorul apropiat.

“Ușoara scădere a marjei nete a dobânzilor va fi cauzată de creșterea costului finanțării care nu a fost transferat în totalitate în nivelul ratelor de dobândă a creditelor. Creditarea IMM, Micro și Agro va continua să fie motorul de creștere al soldului de credite. Retailul se va concentra pe dezvoltarea unui portofoliu de credite ipotecare, carduri și servicii bancare în toată România, precum și pe promovarea creditelor de consum în zona clientele urbane”, se menționează în raport.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.