Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: Pe cine va avantaja scandalul ouălor contaminate cu insecticid

Ziarul de Vrancea
15 aug 2017 131 vizualizări

Scandalul privind ouăle contaminate cu o substanță toxică denumită fipronil, descoperite în 17 state europene, va afecta schimburile comerciale ale Olandei, principalul exportator de ouă din Europa, și ar putea determina alte state să-și crească producția internă, susține Chris Elliott, directorul Institutului global pentru siguranța alimentară, transmite Bloomberg.

Îngrijorările legate de gălbenușul de ou contaminat cu insecticid au determinat mai multe lanțuri de supermarketuri din Germania, Marea Britanie și Elveția să scoată de pe rafturi milioane de ouă, ca măsură de precauție, iar autoritățile din mai multe state au demarat anchete în acest dosar. "Acest scandal este un dezastru pentru industria ouălelor și cea alimentară din Olanda iar producătorii din această țară vor avea probleme în a-și păstra cota de piață ca urmare a pierderii încrederii iar aceasta va da o șansă rivalilor care vor dori să-și majoreze cota de piață. Ar putea determina de asemenea unele țări să își promoveze producția internă de ouă în loc să se bazeze pe importuri" a declarat marți Chris Elliott. Acesta a adăugat că o altă consecință a acestui scandal va fi creșterea provocărilor la adresa securității produselor alimentare. Potrivit datelor Eurostat, în anul 2016 Olanda a exportat ouă proaspete și conservate în valoare de 502 milioane de euro, aproape dublu față de Germania, al doilea mare producător european. Comisia Europeană a informat că intenționează să convoace în 26 septembrie o reuniune ministerială "pentru a trage învățăminte relevante" din scandal. În România, inspectorii din cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș au sechestrat o cantitate de 1.000 de kg de gălbenuș de ou lichid, produs contaminat cu Fipronil, provenit din Germania.

Cel mai mare producător auto din Europa va interzice motoarele diesel

Germania va trebui la un moment dat să urmeze exemplul altor state europene și să interzică noile automobile diesel, a afirmat cancelarul Angela Merkel, recunoscând pentru prima oară că zilele vehiculelor diesel sunt numărate, în urma scandalurilor emisiilor, transmite Reuters. Această recunoaștere, făcută într-un interviu acordat revistei Super Illu, a urmat presiunilor în creștere din această vară exercitate asupra producătorilor de automobile care au ascuns nivelul real al emisiilor vehiculelor diesel. ”Nu doresc să numsc un an anume”, a spus Merkel, adăugând însă că planurile Marii Britanii și Franței de eliminare a automobilelor cu combustie internă până în 2040 ”sunt abotdarea corectă”. Soarta sectorului auto, cel mai mare exportator german și care asigură aproximativ 800.000 de locuri de muncă, a devenit un subiect fierbinte înainte de alegerile din 24 septembrie, în care Merkel vrea să obțină al patrulea mandat al său. Politicienii acuză directorii din sectorul auto să nu au găsit o reacție adecvată la scandalul emisiilor. La un summit al politicienilor cu producătorii auto din această luna s-a convenit modificarea softurilor motoarelor a 5,3 milioane de automobile diesel, pentru reducerea poluării și refacerea reputației industriei, afectată de recunoașterea de către Volkswagen, acum doi ani, că a manipulat testele de poluare. Merkel a afirmat în interviu că industria auto trebuie să recâștige încrederea, inclusiv prin bonusuri și actualizări ale softurilor. Consumatorii au fost înșelați și trebuie să livreze performanțele promise pentru emisiile auto, a spus cancelarul.

Londra ar putea încerca să obțină o uniune vamală ”temporară” cu UE

Londra ar putea să dorească să rămână în cadrul Uniunii Vamale europene o perioadăde timp, cu scopul de evita haosul după ce părăsește Uniunea Europeană (UE), relatează The Associated Press. Ministerul britanic însărcinat cu ieșirea din UE a anunțat marți că ar putea să existe o ”uniune vamală temporară între Regatul Unit și UE”. Iar un ”parteneriat vamal” ar putea să elimine necesitatea unei frontiere vamale între regat și uniune, afirmă ministerul. Problema unor eventuale bariere economice după Brexit, prevăzut în martie 2019, a făcut obiectul unor semnale împărțite în rândul membrilor Guvernului britanic. Lipsa unei clarități a creat deja o incertitudine întreprinderilor britanice. Guvernul premierului Theresa May încearcă prin acest anunț să respingă - înaintea unei noi runde de negocieri, prevăzute luna aceasta - acuzații potrivit cărora este nepregătit în aceste negocieri în vederea divorțului. Comisia Europeană (CE) a anunțati ieri că va studia ”cu atenție” propunerea Londrei cu privire la un acord vamal interimar cu Uniunea Europeană (UE), însă a subliniat că va aborda relația de după Brexit cu Regatul Unit doar după ce se vor înregistra suficiente progrese în negocierea divorțului, relatează Reuters. ”Noi considerăm publicarea de către Regatul Unit a unei serii de documente de poziție drept un pas pozitiv către începerea reală a primei faze a negocierilor”, a declarat un purtător de cuvânt al CE. ”Ceasul ticăie, iar acest lucru ne va permite să facem progrese”, a apreciat reprezentantul Comisiei. Bruxellesul răspundea astfel unui document de poziție publicat de Londra, în care propune o uniune vamală interimară și în cadrul căreia dorește să poată negocia și alte acorduri comerciale.

Air Berlin și-a declarat insolvența, iar Lufthansa vrea să preia unele active

Operatorul aerian german Air Berlin a solicitat marți intrarea în insolvență, după mai mulți ani de pierderi și retragerea sprijinului financiar de către acționarul Etihad, iar compania Lufthansa negociază preluarea unor active, transmite Reuters. Rezervările de bilete ale Air Berlin, ale cărei datorii au crescut după o serie de achiziții, au fost afectate în ultima perioadă de zvonurile referitoare la situația sa financiară. Finanțarea din partea Etihad, care a investit în acțiuni ale Air Berlin în 2011, a ajutat operatorul german să continue activitatea în ultimii ani, dar compania din Abu Dhabi și-a revizuit investițiile europene după ce acestea nu au adus profitul așteptat. Etihad a furnizat cel mai recent 250 de milioane de euro companiei Air Berlin în luna aprilie. Air Berlin a anunțat că zborurile companiei continuă, iar guvernul german a informat că a acordat operatorului un împrumut punte de 150 de milioane de euro.

Bill Gates a donat 4,6 miliarde de dolari

Bill Gates a făcut cea mai mare donație a sa de după anul 2000, renunțând la acțiuni Microsoft echivalente cu 5% din averea sa, care este cea mai mare din lume, relatează Bloomberg. Miliardarul a donat 64 de milioane de acțiuni Microsoft, care pe 6 iunie valorau 4,6 miliarde de dolari, potrivit unui document depus la comisia pentru bursă și valori mobiliare (SEC) publicat luni. Beneficiarul nu a fost dezvăluit, dat Gates face majoritatea donațiilor către Bill&Melinda Gates Foundation. Aceasta este cea mai mare donație de acțiuni Microsoft făcută de Gates după anul 2000. Miliardarul în vârstă de 61 de ani a mai renunțat la acțiuni Microsoft de 16 miliarde de dolari în 1999 și de 5,1 miliarde de dolari un an mai târziu, potrivit calculelor Bloomberg. Bill și Melinda Gates au donat acțiuni și numerar în valoare de aproximativ 35 de miliarde de dolari din 1994, în baza valorii acțiunilor la momentul în care au avut loc donațiile. Gates a creat inițiativa Giving Pledge în 2010, împreună cu miliardarul Warren Buffett, și alte 168 de persoane s-au angajat ulterior să își doneze majoritatea averilor în scop caritabil.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.