Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: O treime dintre companii au fost “călcate” de inspecții fiscale

Ziarul de Vrancea
24 oct 2018 667 vizualizări

Au existat și situații în care sumele stabilite suplimentar s-au situat în jurul a 10 milioane de lei

34% dintre companiile participante la un sondaj realizat de PwC România au declarat că au făcut obiectul inspecțiilor fiscale în 2017, în contextul în care ANAF a comunicat că, la nivelul întregii economii, activitatea de inspecții fiscale a scăzut cu 20% în 2017, comparativ cu anul anterior. De asemenea, inspecțiile antifraudă au scăzut cu 15%. Din eșantionul de 169 de companii chestionate, 12% fie nu au fost niciodată subiectul unei inspecții fiscale în timp ce 17% au fost controlate înainte de anul 2012. În ceea ce privește durata inspecțiilor, cele mai multe dintre acestea (37%) nu s-au întins pe mai mult de 1-3 luni, iar sumele stabilite suplimentar de plată în majoritatea cazurilor (57%) au fost de până în 100.000 lei. Au existat și situații în care sumele stabilite suplimentar s-au situat în jurul a 10 milioane de lei. ”Inspecțiile fiscale țin până la urmă de relația firească dintre contribuabili și autoritățile fiscale, însă aceasta ar trebui derulate într-o manieră care să nu perturbe activitatea curentă a companiilor, permițându-le să se concentreze pe generarea de valoare adăugată, care să ducă la dezvoltare și crearea de locuri de muncă. Din acest punct de vedere, este de dorit ca inspecțiile fiscale să reprezinte mai degrabă excepția decât norma interacțiunilor dintre autorități și contribuabili și să se deruleze pe o perioadă cât mai scurtă de timp, concentrându-se mai ales pe domeniile cu grad mai ridicat de evaziune fiscală. De asemenea, trebuie remarcat că pe plan extern se încurajează tot mai mult inspecția derulată electronic prin intermediul unor formulare standard de tip SAF-T, a căror implementare ar trebui accelerată și în România”, a declarat Mihaela Mitroi, Partener, Departamentul de Taxe și consultanță juridică, PwC România. Cele mai importante aspecte vizate de controale au fost declararea impozitului pe profit pentru 46% dintre companii și modalitatea în care a fost înregistrată taxa pe valoarea adăugată (TVA) pentru 38% dintre respondenți. Principalele aspecte avute în vedere de inspectori au ținut de deductibilitatea serviciilor, cheltuielile de protocol, sponsorizările, diminuarea pierderilor fiscale prin capitalizarea cheltuielilor, nedeductibilitatea cheltuielilor, diferențe între marfa înregistrată în inventar și stocurile existente, limitarea cheltuielilor atribuite autovehiculelor, controlul prețurilor de transfer pentru determinarea riscului fiscal. Respondenții au menționat că au prezentat interes pentru autorități și implicațiile de TVA rezultate în urma ajustărilor prețurilor de transfer sau reclasificării deductibilității serviciilor, TVA aplicată asupra depășirii plafonului de protocol, modul de completare a declarației 394, livrări și achiziții comunitare, TVA aferentă cheltuielilor de protocol, sponsorizări etc. Deși majoritatea participanților la sondaj (62%) a ales să nu conteste actele de impunere, dintre cei care au făcut-o, 12% au câștigat integral la nivel administrativ în timp ce 45% dintre contestații au avut parțial câștig de cauză. Dintre contribuabilii care aveau soluționări nefavorabile sau favorabile parțial, 80% au ales sa meargă în instanță – iar majoritatea litigiilor (70%) sunt încă pe rol. Pentru litigiile finalizate (10%), instanțele au anulat actele de impunere în mare parte (80%) și au respins acțiunile contribuabililor pentru doar 20% dintre ele. ”Se observă un proces de maturizare a contribuabililor fiscali din România care recurg la contestarea în instanță a deciziilor de impunere doar atunci când consideră că drepturile le-au fost lezate. Pentru autoritățile fiscale ar trebui să fie un semnal de alarmă faptul că instanțele dau în multe cazuri câștig de cauză contribuabililor, ceea ce arată faptul că inspectorii fiscali au de multe ori o interpretare prea restrictivă a legislației fiscale”, a declarat Dan Dascălu, Partener, D&B David și Baias, liderul echipei de litigii comerciale și fiscale. În cazul celor care au contestat actele de impunere (aproape 40% dintre participanți), contestația s-a soluționat parțial nefavorabil pentru 43% dintre participanți, pentru 45% contestația s-a soluționat parțial favorabil și doar pentru 12% contestația a fost soluționată în întregime favorabil. Dintre cei ale căror contestații au fost soluționate nefavorabil sau parțial favorabil, 80% au continuat să atace aceste soluții în instanțe, iar majoritatea acestor acțiuni (peste 80%) se află încă pe rolul instanțelor de judecată. În 80% dintre litigiile finalizate, instanțele au anulat actele de impunere. Majoritatea celor care au contestat actele de control și au obținut soluții favorabile a fost asistată de consultanți externi, în vreme ce firmele care au obținut anularea actelor de control în instanță au fost asistate în proporție de 100% de consultanți externi.

Bitdefender preia compania olandeză de tehnologie RedSocks Security

u firma este specializată în detectarea automată de incidente și de trafic suspect la nivelul rețelei și în combaterea criminalității informatice

Furnizorul român de soluții IT de securitate Bitdefender a cumpărat compania olandeză RedSocks Security BV, investiția fiind în măsură să extindă portofoliul de soluții în zona de securitate a rețelelor și de monitorizare a amenințărilor informatice complexe. Compania RedSocks Security este specializată în detectarea automată de incidente și de trafic suspect la nivelul rețelei și în combaterea criminalității informatice. Combinând algoritmii de inteligență artificială cu vizibilitatea asupra atacurilor, RedSocks oferă clienților soluții de detecție în timp real a breșelor și mecanisme de răspuns la incidente de securitate. Soluțiile RedSocks răspund unei nevoi stringente a pieței, rezultate din creșterea numărului breșelor de amploare cauzate de atacuri sofisticate care nu pot fi blocate de soluțiile pentru rețele de pe piață. „Suntem capabili să oferim acum clienților Bitdefender și noilor noștri clienți RedSocks o protecție și mai solidă în fața atacurilor informatice. Soluția Bitdefender pentru business, GravityZone, este acum o platformă completă de prevenție, detecție și răspuns, odată cu funcționalitățile revoluționare aduse de RedSocks”, spune Florin Talpeș, CEO al Bitdefender. „Când am pornit RedSocks în 2012, obiectivul nostru a fost să construim soluții care să fie utile oricărui tip de organizație și să oferim clienților valoare pe termen lung. Alături de Bitdefender, ne atingem acum acest țel”, spune Pepijn Janssen, fondatorul RedSocks. Preluarea birourilor RedSocks de la Haga și integrarea echipelor locale de specialiști în vânzări și cercetare-dezvoltare vor dezvolta oportunitățile de business de pe piața olandeză, prin înființarea Bitdefender Olanda, și vor susține extinderea operațiunilor în vestul Europei. Bitdefender este prezentă pe piața olandeză de 12 ani, cu soluții destinate familiilor și companiilor. Tranzacția dintre cele două părți, asistată de I5 Invest Gmbh, a avut loc în 11 octombrie și include tehnologiile, produsele, portofoliul de clienți și parteneri și angajații RedSocks – consultanți de relații cu clienții și ingineri specializați în monitorizare de trafic și incidente la nivel de rețea. Cumpărarea RedSocks completează seria de fuziuni și achiziții derulate în ultimii doi ani de către Bitdefender. Mai întâi, Bitdefender a cumpărat în 2017 partenerul de pe piața franceză, iar în ultima lună a integrat linia de business a partenerului australian și a deschis birouri proprii la Melbourne, sediul Bitdefender Australia. Bitdefender este o companie de securitate informatică cu activitate la nivel global, care furnizează soluții revoluționare de protecție împotriva amenințărilor complexe către 500 de milioane de utilizatori din peste 150 de țări.

Dăncilă nu susține majorarea salariului minim de la 1 noiembrie

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat miercuri că nu se pune problema majorării salariului minim de la 1 noiembrie, așa cum a propus Comisia de Prognoză, dar este posibil ca majorarea să aibă loc de la 1 decembrie sau 1 ianuarie 2019. "În niciun caz de la 1 noiembrie. Am discutat cu sindicatele. Vom vedea dacă e oportun de la 1 decembrie sau 1 ianuarie", a răspuns premierul Viorica Dăncilă la întrebarea legată de posibilitatea majorării salariului minim de la 1 noiembrie, așa cum a propus Comisia de Prognoză. Dăncilă se arată de acord însă cu salariu diferențiat, în funcție de studii: "Nu, nu e discriminatorie se aplică și în alte state membre". Cât privește posibila înghețare a salariilor în 2019, așa cum reieșea dintr-un document transmis de ministrul Finanțelor Eugen Teodorovici forurilor europene, premierul a declarat: "la începutul ședinței de guvern voi anunța. Cu siguranță nu sunt de acord". Potrivit documentului prezentat în urmă cu câteva zile de ministrul Muncii, propunerea este de "Creștere a salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată la nivelul de 2080 de lei/lună, începând cu 1 noiembrie 2018". Totodată, acesta prevede introducerea unui salariu de bază minim brut pe țară garantat la nivelul de 2350 lei/ lună pentru angajații pe posturi pentru care sunt necesare studii superioare. Același act nenționează și creșterea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată la nivelul de 2350 lei/lună, pentru angajații cu 15 ani vechime.

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație pe piața cimentului

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind o posibilă înțelegere anticoncurențială între Holcim (Romania) SA, CRH Ciment (Romani) SA și Heidelbergcement România SA. Înțelegerea ar fi fost realizată prin împărțirea pieței producției și comercializării cimentului din România, din perspectiva cotelor de piață și/sau produselor oferite pe piață, limitarea sau controlul producției, comercializării, dezvoltării tehnice sau investițiilor, corelate cu posibila coordonare a politicii de formare a prețurilor practicate de întreprinderile implicate, începând cu anul 2010, arată un comunicat al Consiliului Concurenței. În cadrul acestei investigații, Consiliul Concurenței a desfășurat inspecții inopinate la sediile companiilor investigate, iar documentele ridicate se află în analiza autorității de concurență, în cadrul procedurii specifice de investigatie. În situația în care Consiliul Concurenței va constata încălcarea regulilor de concurență, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurență, în cadrul programului de clemență, pot obține imunitate la amendă sau reduceri substanțiale ale amenzilor. Inspecțiile inopinate constituie o etapă preliminară a investigației, iar efectuarea lor nu reprezintă o antepronunțare a Consiliului Concurenței în ceea ce privește existența unei încălcări a Legii Concurenței.

ANCOM se laudă cu creșterea vitezelor de download pentru internetul fix și cel mobil

În primul semestru utilizatorii români au experimentat viteze de download date internet fix în creștere cu aproximativ 14% la nivel național și viteze de download date internet mobil mai mari cu aproximativ 16%, față de semestrul II 2017, informează ANCOM. “În prima jumătate a acestui an, utilizatorii de internet din România au experimentat viteze medii de transfer în creștere, atât în ceea ce privește serviciile de acces la internetul fix, cât și la cel mobil. Conform statisticilor privind calitatea serviciului de internet fix și mobil din România, actualizate astăzi pe Netograf.ro, utilizatorii au beneficiat de viteze de descărcare de 134,03 Mbps pentru internet fix și 24,11 Mbps pentru internet mobil”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM. Tendința de creștere se observă și în ceea ce privește vitezele medii de upload pentru serviciile mobile și fixe. Statisticile arată că, în primul semestru al acestui an, românii au beneficiat de viteze medii de 96,42 Mbps pentru internetul fix (în creștere cu 3% față de semestrul II 2017) și de 11,51 Mbps (în creștere cu aproximativ 21%). În rândul celor mai mari furnizori de internet fix, viteză medie de download pentru testele efectuate pe fir a fost de 221,90 Mbps, iar pe wireless de 68,55 Mbps. Totodată, viteza medie de upload pentru testele efectuate pe fir a fost de 148,87 Mbps, iar pe wireless de 57,35 Mbps. Prin intermediul Netograf.ro, aplicația de monitorizare și evaluare a calității serviciului de acces la internet, dezvoltată de ANCOM, au fost efectuate, în primul semestru al anului 2018, peste 177.000 de țeste validate (cu 30% mai multe decât în ultimele șase luni ale anului 2017).

Un american a câștigat la loterie 1,6 miliarde de dolari

Un singur bilet care conține cele șase numere câștigătoare la loteria Mega Millions a fost vândut, valoarea premiului fiind de 1,6 miliarde de dolari, a anunțat un oficial al loteriei citat de Reuters. Biletul, vândut în Carolina de Sud, conține numerele 5, 28, 62, 65, 70 și Mega Ball 5, care au fost extrase marți noaptea. Câștigătorul avea o șansă din 303 milioane să câștige cel mai mare premiu din istoria loteriei americane. Valoarea premiului a fost stabilită după ce nimeni nu a câștigat premiul de 1 miliard de dolari pus în joc vineri. Recordul precedent a fost de 1,586 miliarde dolari, la Powerball, în 2016. Câștigătoarul poate lua pe loc, cash, 904 milioane dolari, sau poate opta pentru plata celor 1,6 miliarde de dolari timp de 29 de ani.

Apple și Samsung, amedate în Italia

Autoritatea pentru concurență italiană a anunțat că a amendat Apple și Smsung cu câte 5 milioane de euro, în urma plângerilor clienților care au reclamat că update-urile software au dus la funcționarea mai proastă a telefoanelor mobile. Apple a mai primit o amendă de 5 milioane de euro pentru că nu a furnizat clienților informații clare pentru întrețineea și eventuala înlocuire a bateriei telefoanelor. Grupuri de consumatori italieni s-au plâns că update-urile software au redus funcționalitatea dispozitivelor și au fost făcute pentru a determina clienții să cumpere modele mai noi de telefoane. Autoritatea a confirmat plângerile, într-un comunicat, și a apreciat că firmele nu au furnizat clienților informații asupra impactului noului software sau măsurile pentru restaurarea funcționalității originale a produselor. Apple a recunoscut anul trecut că software-ul pentru iPhone încetinește unele telefoane, dar a negat că a scurtat în mod intenționat durata de viață a produsului.

Indicele Robor la trei luni și-a reluat creșterea

Indicele Robor la trei luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 3,35%, cel mai mare nivel din 7 august până în prezent, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Națională a României (BNR). Totodată, indicele Robor la șase luni a ajuns la cel mai ridicat prag din martie 2014 până în prezent. Robor la trei luni este indicatorul principal în funcție de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Marți, indicele a crescut de la 3,30% la 3,32%. Miercuri, acesta a crescut la 3,35%, cel mai mare nivel din 7 august, când a fost 3,36%. Totodată, indicele Robor la șase luni a crescut miercuri la 3,56%. Acesta este cel mai mare nivel din 5 martie 2014, când a f


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.