Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Magazinele fizice au început să prindă iar teren în rândul consumatorilor

Ziarul de Vrancea
5 dec 2021 771 vizualizări

61% dintre respondenți sunt optimiști cu privire la viitor, revin la cumpărături în magazinele fizice și au în plan creșterea cheltuielilor în următoarele șase luni, arată un studiu PwC

Tendința clienților de a cumpăra bunuri din magazine fizice continuă să crească spre nivelul de dinainte de pandemie, după ce 47% dintre respondenții unui sondaj internațional realizat de PwC în luna septembrie au menționat că merg zilnic sau săptămânal în magazine, potrivit unui comunicat remis luni de firma de consultanță financiară. Acest procent este în creștere în septembrie față de cei 45% care răspundeau similar în timpul sondajului realizat acum 6 luni, iar imediat după începutul pandemiei procentul celor care menționau că își fac cumpărăturile din magazine fizice zilnic sau săptămânal era de 41%. "Iar trendul se va menține, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenți arătând că 'probabil' vor vizita un centru comercial în următoarele 6 luni", se menționează în analiza remisă de PwC. Totodată, 61% dintre respondenți sunt optimiști cu privire la viitor, revin la cumpărături în magazinele fizice și au în plan creșterea cheltuielilor în următoarele șase luni, conform rezultatelor sondajului Global Consumer Insights Pulse Survey 2021, realizat de PwC în septembrie în rândul a 9.370 de consumatori din 26 de țări. Partenerul PWC România pentru Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, Ruxandra Târlescu, a precizat că 76% din respondenți sunt vaccinați complet sau parțial. "Pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial. Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut", a declarat reprezentanta PwC România. În următoarele șase luni, 41% din consumatori intenționează să cheltuiască mai mult pe produse alimentare, 33% intenționează să cheltuiască mai mult pentru modă, 31% pentru călătorii și 30% pentru sănătate și frumusețe, se precizează în document. În ceea ce privește criteriile de cumpărare, prețul și comoditatea rămân pe primele locuri, deși sustenabilitatea câștigă tot mai mult teren, subliniază PwC. Astfel, aproape 70% dintre respondenți caută cea mai bună ofertă atunci când cumpără un produs, indiferent de tipul magazinului - fizic sau online, și mai mult de jumătate spun că un serviciu eficient de livrare sau colectare este întotdeauna sau foarte adesea important. Pe de altă parte, în ceea ce privește achizițiile online, cumpărăturile de pe smartphone-uri sunt de departe cel mai popular mod de achiziție: peste 40% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic sau săptămânal prin smartphone, comparativ cu 39% în urmă cu șase luni și doar 12% în urmă cu cinci ani. Altfel, întrebați despre situația pandemiei în țara lor, respondenții vaccinați s-au arătat mai optimiști în ceea ce privește viitorul (66%), față de cei nevaccinați (43%). Doar 18% din totalul respondenților nu sunt optimiști cu privire la viitor, potrivit sondajului. De asemenea, persoanele care lucrează de acasă sau într-un mod hibrid sunt mai optimiste (68%) decât cei care merg la locurile de muncă (58%). În privința atitudinii față de mediu, 52% dintre respondenți s-au declarat mai preocupați de acest aspect decât erau în urmă cu șase luni, iar 51% au indicat ca iau în considerare trasabilitatea și transparența originii produsului când fac o achiziție.

Consiliul Consiliului a deschis o investigație pe piața farmaceutică

u compania farmaceutică Boehringer Ingelheim RCV GmbH&Co. KG. este bănuită de poziție dominantă

Consiliul Concurenței a anunțat ieri că a declanșat o investigație ce vizează un posibil abuz de poziție dominantă al companiei farmaceutice Boehringer Ingelheim RCV GmbH&Co. KG, Viena, pe piața românească a comercializării medicamentelor anticoagulante orale directe și a celor destinate tratamentului bronhopneumopatiei cronice obstructive. Compania riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. ”Consiliul Concurenței a declanșat o investigație ce vizează un posibil abuz de poziție dominantă al companiei Boehringer Ingelheim RCV GmbH&Co. KG, Viena, pe piața românească a comercializării medicamentelor anticoagulante orale directe și a celor destinate tratamentului bronhopneumopatiei cronice obstructive. Autoritatea de concurență deține indicii că Boehringer Ingelheim RCV GmbH&Co. a implementat unele strategii de marketing ce vizau ca, prin interacțiuni cu profesioniștii din domeniul sănătății, să influențeze prescrierea în favoarea medicamentului său, Pradaxa, din aria anticoagulantelor orale directe. În acest fel, s-a limitat dezvoltarea pieței și accesul pacienților la alte medicamente din această gamă”, a informat autoritatea de concurență. De asemenea, Consiliul Concurenței deține indicii că Boehringer Ingelheim RCV GmbH&Co. a împiedicat intrarea pe piață a medicamentului generic al Spiriva, implementând o strategie de transfer a pacienților către Spiolto Respimat, produs inovativ având aceleși indicații terapeutice. Atât Spiriva, cât și Spiolto Respimat sunt medicamente destinate tratamentului bronhopneumopatiei cronice obstructive, afecțiune din aria sistemului respirator. Medicamentul inovativ este un medicament nou, care este protejat de brevet când este lansat pe piață. Medicamentul generic conține aceeași substanță activă, în aceeași cantitate ca și medicamentul inovativ, dar nu mai este protejat de brevet. ”În acest context, Consiliul Concurenței a efectuat o inspecție inopinată la sediul sucursalei companiei investigate din România. Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunțare a Consiliului Concurenței în ceea ce privește existența unei încălcări a Legii concurenței. Documentele ridicate se află în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice”, mai arată autoritatea de concurență. Boehringer Ingelheim România vine cu precizări după ce Consiliul Concurenței a anunțat luni că a declanșat o investigație ce vizează un posibil abuz de poziție dominantă al companiei farmaceutice Boehringer Ingelheim RCV GmbH&Co. KG, Viena, pe piața românească a comercializării medicamentelor anticoagulante orale directe și a celor destinate tratamentului bronhopneumopatiei cronice obstructive. Boehringer Ingelheim România anunță că a furnizat toate informațiile și datele solicitate până la acest moment de reprezentanții Consiliului Concurenței și colaborează ”deplin” cu Consiliul Concurenței, ca parte a unei investigații derulate în prezent de instituție. ”În urma publicării anunțului Consiliului Concurenței cu privire la investigarea Boehringer Ingelheim, compania dorește să facă următoarele precizări: Boehringer Ingelheim România colaborează deplin cu Consiliul Concurenței, ca parte a unei investigații derulate în prezent de instituție. Boehringer Ingelheim a furnizat toate informațiile și datele solicitate până la acest moment de reprezentanții Consiliului Concurenței. Vom continua să răspunem prompt și complet oricărei întrebări, astfel încât să permitem clarificarea oricărui aspect din activitatea companiei pe piața românească”, arată compania.

Dacia și-ar putea consolida poziția pe piața clienților persoane fizice, în Ungaria

Tamás Wachtler, director executiv al firmei Renault Hungária Kft, estimează că Dacia și-ar putea consolida poziția pe piața în expansiune a clienților persoane fizice în Ungaria. Dacia a livrat în primele 11 luni ale anului 7.690 de mașini, numărul lor ar putea crește până la sfârșitul anului la aproximativ 8.000. Acest lucru îi conferă mărcii în prezent o cotă de piață de 5,74% pe piața maghiară de aproximativ 134.000 de unități a autoturismelor și vehicule utilitare ușoare. ”Pe piața autovehiculelor din Ungaria este puțin probabil ca în perioada următoare să se producă o scădere similară cu cea din anul 2020, relansarea economiei, subvențiile de stat de care beneficiază mai multe pături sociale și rambursările de impozite pot avea deopotrivă un efect pozitiv asupra tendinței populației de a cumpăra automobile”, spune Tamás Wachtler, director executiv al firmei Renault Hungária Kft., citat de agenția ungară de presă MTI. Șeful firmei importatoare a mărcilor Renault și Dacia în Ungaria consideră că Dacia și-ar putea consolida poziția pe piața în expansiune a clienților persoane fizice. Așteptarea se bazează pe schimbarea de strategie a mărcii, schimbare axată pe inovare, însă poate fi contracarată de scăderea capacității de livrare, provocată de penuria globală ce se manifestă în producția de cipuri. Directorul executiv a declarat agenției ungare de presă MTI că obiectivul realist ar fi ca fiecare model al mărcii să se situeze pe una din primele trei poziții în segmentul lor, la vânzarea către persoane fizice. Duster, considerat modelul emblematic al mărcii, este deja pe locul al treilea pe piața ungară, din acest SUV s-au vândut aproape 2 milioane de unități în întreaga lume, de la introducerea primei generații în 2010. Tamás Wachtler a reamintit că, în 2019, s-au vândut 7.500 de unități Lodgy în cadrul programului de sprijin pentru familiile numeroase, un succes asemănător poate fi scontat în rândul familiilor sprijinite și în cazul noii mașini de familie cu 7 locuri, Jogger, care va fi introdus pe piața ungară în primăvara anului viitor, cu motorizare pe benzină și pe benzină Â GPL. Ulterior, acest tip va deveni prima variantă hibridă a mărcii, care va apărea pe piață în 2023, a anticipat directorul.

Mașinile electrice vor lăsa pe drumuri circa 500.000 de angajați

Trecerea la utilizarea exclusivă a vehiculelor electrice și renunțarea la cele cu combustie internă ar duce la pierderea a jumătate de milion de locuri de muncă la nivel european, arată un studiu efectuat la solicitarea Asociației Europene a Furnizorilor de Automobile (CLEPA), remis AGERPRES. Studiul, realizat de PwC Strategy, are ca scop evaluarea impactului a trei scenarii de politică Green Deal asupra ocupării forței de muncă și a valorii adăugate în rândul furnizorilor de automobile din Europa în perioada 2020-2040. Scenariile reprezintă o abordare tehnologică mixtă, actuală numai pentru vehicule electrice propusă în pachetul Fit for 55 și un scenariu radical de accelerare a vehiculelor electrice. Toate cele trei scenarii presupun o electrificare accelerată pentru a îndeplini obiectivele climatice, cu o cotă mare de piață pentru vehiculele electrice până în 2030 de peste 50%, aproape 80% și, respectiv, de aproximativ 100%. Sectorul producției de automobile este responsabil pentru mai mult de 5% din totalul angajărilor în 13 state membre ale UE, peste 60% din lucrători fiind angajați de furnizorii de automobile. Prin urmare, studiul oferă o evaluare foarte necesară la nivel european și identifică riscurile și oportunitățile oferite celor șapte țări majore de producție pentru componente auto (Germania, Spania, Franța, Italia, Cehia, Polonia și România). Studiul este, de asemenea, primul de acest gen care evaluează impactul diferitelor scenarii de politică pentru atingerea obiectivelor Green Deal, cu accent pe furnizorii de automobile. În timp ce producătorii de autovehicule au o capacitate mai mare de a cesiona sau de a prelua activități pentru a compensa o pierdere de activitate în domeniul propulsorului electric, furnizorii de automobile pot reacționa cu mult mai puțină agilitate, deoarece sunt legați de contracte pe termen lung cu producătorii de vehicule. Studiul estimează că, în scenariul vehiculelor electrice exclusiv, 70% din impactul asupra ocupării forței de muncă va fi resimțit deja în perioada 2030-2035 și arată că oportunitățile vehiculelor electrice depind de stabilirea unui lanț profund de aprovizionare cu baterii în UE, de sincronizare și probabilitate, aspecte încă incerte. Țările din Europa de Vest par cel mai bine plasate pentru a deveni fortărețele producției de propulsoare electrice, în timp ce locurile de muncă din țările Central și Est Europene vor rămâne dependente de motorul cu ardere internă.


Șeful companiei de creditare Better.com a concediat 900 de oameni prin Zoom

Vishal Garg, CEO al companiei de creditare Better.com, a anunțat în cadrul unui webinar pe Zoom că aproximativ 9% dintre angajați sunt concediați. El a informat brusc mai mult de 900 de angajați că rămân fără locuri de muncă înainte de Crăciun. „Dacă vă aflați aici, sunteți parte din grupul ghinionist care e destituit”, a spus Garg, citează CNN. „Angajamentul vostru va fi încheiat cu începere imediată”. Garg le-a spus că ar trebui să se aștepte la un e-mail din partea departamentului de Resurse Umane care va oferi detalii legat de beneficii și compensații. „Să fii nevoit să faci concedieri este dureros, mai ales în această perioadă a anului”, a spus Kevin Ryan, CFO, într-un comunicat. „ Garg a citat eficiență pe piață, realizările și producătivitatea ca motive din spatele deciziei de concediere.  Fortune a scris ulterior că Garg i-a acuzat pe angajați că au furat de la colegi și clienți, că au fost neproductivi și au lucrat doar câte două ore pe zi. „Este a doua oară în cariera mea când fac asta și nu vreau să fac asta. Ultima dată când am făcut-o, am plâns”, a spus Garg în scurta videoconferință. Compania, susținută de Softbank, a anunțat în luna mai că devine publică prin SPAC și săptămâna trecută a primit 750 de milioane de dolari bani gheață ca parte a înțelegerii. Compania se pregătește să aibă mai mult de 1 miliard de dolari în bilanțul contabil. Anterior, Garg a fost implicat într-o controversă, potrivit unui e-mail obținut de Forbes. „Sunteți al naibii de înceți. Sunteți niște delfini tâmpiți... Opriți, opriți asta acum. Mă faceți de râs”, le-a scris el angajaților. În august, Daily Beast a scris că unul dintre angajații loiali lui Garg a primit cadouri importante, precum acțiuni în valoare de milioane de dolari. Acea persoană a fost apoi plasată în concediu administrativ pentru intimidare.

Cadourile în natură și tichetele cadou până la 150 de lei nu se impozitează

Cadourile în natură, cum ar fi coșurile de Crăciun cu bunătăți, nu sunt prevăzute în mod expres în Codul Fiscal la vreo categorie de venit, ca fiind impozabile sau neimpozabile, astfel că acestea nu se impozitează, la fel ca tichetele cadou de până la 150 de lei, se arată într-o analiză realizată de EY România. "Prin tradiție, decembrie este luna bilanțurilor, a pregătirilor de sărbători sau a planurilor pentru un nou an. Dar decembrie este și luna recunoștinței. Și, chiar dacă indicatorii economici, în unele cazuri, ar putea să nu arate așa cum au fost estimați, companiile vor în continuare să își manifeste recunoștința față de parteneri și clienți, pentru încredere și colaborare, față de angajați, cărora vor să le mulțumească pentru un an greu și, nu în cele din urmă, să-i bucure pe copiii care au nevoie de ajutor. Dar care sunt acele cadouri ce pot fi oferite de către companii, care pot beneficia de facilități fiscale sau deduceri: tichete cadou, cadouri sau sume de bani? La ce aspecte fiscale trebuie să fie atente companiile? Oferirea de tichete cadou sau cadouri în natură, cu ocazia Crăciunului, este o formă foarte des folosită de către companii cu scopul de a le mulțumi angajaților pentru anul care se apropie de sfârșit și, de asemenea, pentru a-i bucura pe copiii acestora cu un dar în plus în sacul Moșului. Sigur, companiile pot oferi tichete cu valori mai mari, în funcție de cât de generoși își doresc sau își permit să fie, totuși doar valoarea de până în 150 lei de beneficiar este scutită de la plata impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale", se spune în punctul de vedere semnat de Simona Tudor, Stela Andrei, Răzvan Ungureanu și Florina Parîng.

 

Apple ar putea depăși Samsung în topul producătorilor de smartphone-uri

Cu o scădere pentru Samsung și o creștere pentru Apple, cele două companii ar putea face rocada în ultimul trimestru al anului, în fruntea topului producătorilor de smartphone-uri. La 21,2%, Samsung este liderul pieței de smartphone-uri, urmat de Apple. Însă, conform estimării făcute de TrendForce, cele două companii vor avea evoluții opuse în ultimul trimestru al anului și ar putea face schimb de locuri. Pe de o parte, se estimează că Samsung ar putea pierde cotă de piață și ar urma să ajungă la 19,4% în ultimul trimestru al acestui an. Pe de altă parte, Apple va crește de la 15,9% la 23,2% în aceeași perioadă, ceea ce va propulsa compania americană în fruntea topului producătorilor de smartphone-uri, deasupra tuturor celor care vând telefoane cu Android. Estimarea prevede o creștere de peste 7% pentru Apple, ceea ce ar reprezenta o performanță excepțională. Motorul acesteia ar fi noul iPhone 13, care, chiar dacă nu se vinde atât de bine cum se aștepta Apple, va fi un model de succes. Restul clasamentului se preconizează să rămână neschimbat, cu Oppo, Xiaomi și Vivo pe următoarele locuri, toți cu ușoare scăderi.

Noua companie de media socială a lui Trump, finanțare de un miliard de dolari

Noua companie de media socială a lui Donald Trump a atras o finanțare de 1 miliard de dolari de la un grup de investitori neidentificați, în timp ce se pregătește să se listeze la bursa de pe Wall Street, transmite Reuters. Fondurile scot în evidență capacitatea fostului președinte al SUA de a atrag un sprijin financiar puternic datorită mărcii sale personale și politice. Trump lucrează pentru a lansa o aplicație de social media numită TRUTH Social, care ar putea avea loc în câteva săptămâni. Digital World Acquisition Corp (DWAC.O), firma de achiziții care va înregistra la bursă Trump Media & Technology Group Corp prin listarea acesteia la New York, a declarat că va oferi până la 293 de milioane de dolari parteneriatului cu afacerea media a lui Trump, ducând totalul fondurilor atrase la aproximativ 1,25 miliarde de dolari. Acest miliard de dolari va fi strâns printr-o tranzacție de investiții private în capitaluri publice (PIPE) de la ”un grup divers de investitori instituționali”, au declarat Trump Media și Digital World într-un comunicat. Ei nu au răspuns solicitărilor de a numi investitorii. Trump Media a încheiat în octombrie un acord cu Digital World pentru a deveni o companie publică, la o evaluare de 875 de milioane de dolari, inclusiv datoriile.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.