Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: 40% dintre români preferă să economisească pentru cumpărarea unei locuințe

Ziarul de Vrancea
4 feb 2020 1281 vizualizări

Conform unui studiu al ING, doar 56% dintre români ar plasa un alt obiectiv financiar înaintea celui de a strânge bani pentru o casă

Românii sunt cei mai interesați să economisească pentru a-și cumpăra o casă, la nivel european, potrivit celui mai recent studiu internațional ING, la care au participat peste 15.000 de respondenți din 15 țări. 84% dintre români consideră că este mai rentabil să își cumpere o locuință proprie decât să locuiască cu chirie (comparativ cu media europeană de 70%). În plus, doar 56% dintre români ar plasa un alt obiectiv financiar înaintea celui de a strânge bani pentru o casă (față de media europeană de 81%). Germania (91%), Austria (90%) și Olanda (90%) înregistrează cele mai mari procente privind prioritizarea altor obiective financiare. De asemenea, Germania (58%) și Olanda (59%) au cele mai scăzute valori privind percepția asupra rentabilității unei locuințe. Aceste rezultate sunt proporționale cu procentele de proprietari de case din fiecare țară, România având o pondere ridicată de 96% de familii care trăiesc în locuințe personale. ”28% dintre români anticipează că își vor cumpăra o locuință când vor avea între 30 și 34 ani, 25%, după 35 ani și 14%, înainte de 30 ani. 21% dintre români (cel mai scăzut procent după spanioli) nu cred că își vor permite cumpărarea unei locuințe. Doar 7% dintre europeni preconizează că își vor achiziționa o casă înainte de vârsta de 30 ani, 16%, după 35 ani, iar 38% sunt pesimiști în privința cumpărării unei case”, se arată în comunicat. Pe lângă potențialele beneficii de ordin economic, deținerea unei proprietăți conferă și un sentiment puternic de stabilitate, de control asupra vieții, de apartenență și de identitate socială. Astfel, la nivel european, doar 21% dintre proprietarii de locuințe au declarat că au o cumpărat o casă din rațiuni economice, susținând că a fost o decizie emoțională și că își doreau să dețină locuința în care trăiau (66%), precum și că percep locuința ca fiind un aspect esențial pentru dezvoltarea unui mediu de familie. ”Prețurile ridicate (77%) și teama de gradul ridicat de îndatorare (70%) sunt principalele motive care determină europenii să amâne intenția de-și cumpăra o locuință. Doar 16% dintre aceștia declară, însă, că nu își doresc să cumpere o casă. Spaniolii (45%), olandezii (42%) și germanii (37%) sunt de părere că măsurile și reglementările ineficiente contribuie la contextul actual în care se află piața imobiliară. 53% dintre români consideră (de la 35% în 2017) că piața imobiliară merge într-o direcție greșită, sub media de 55% la nivel european, cele mai ridicate valori fiind înregistrate în Spania (72%), Germania (65%) și Luxemburg (65%)”, se arată în comunicat. La nivel european, prețul caselor a crescut cu 4,2%, în timp ce salariile doar cu 3,2%, astfel încât 55% dintre europeni consideră că este o provocare să îți cumperi o casă și anticipează că prețurile vor crește în următoarele 12 luni (62% dintre aceștia). Cu toate acestea, procentul europenilor care consideră că este din ce în ce mai dificil să își cumpere o casă a scăzut de la 78% în 2015 la 70% în 2019.

Volumul investițiilor imobiliare va depăși 1,1 miliarde de euro în 2020

u prețurile de pe piața locală sunt semnificativ mai mici comparativ cu cele din regiune

Volumul investițiilor imobiliare va depăși în acest an 1,1 miliarde de euro, în condițiile în care tranzacții de peste 700 milioane de euro sunt în prezent deja semnate sau în proces de due dilligence, arată firma de consultanță JLL. ”Acest lucru demonstrează interesul crescut al investitorilor pentru piața imobiliară locală, chiar dacă anul trecut volumul tranzacțiilor a fost de doar 683 milioane de euro, sub estimările inițiale”, arată JLL. Volumul tranzacțiilor înregistrat anul trecut a fost influențat de procesele lungi de analiză a proiectelor, cumpărătorii fiind în continuare foarte atenți la investițiile pe care le fac în România. ”În ultima perioadă am reușit să convingem tot mai mulți investitori internaționali să se uite la România și acest lucru s-a materializat pe de o parte, printr-un volum ridicat de trazacții care au fost securizate deja și care urmează să fie finalizate în perioada următoare. În total, tranzacții de peste 700 de milioane de euro sunt în faze avansate, iar pentru tot anul e foarte probabil ca volumul să depășească 1,1 miliarde de euro, un nivel record al ultimilor 6 ani”, a declarat Andrei Văcaru, head of Capital Markets JLL România. Apetitul crescut al investitorilor se reflectă și în evoluția yieldurilor în ultimele 12 luni, care au scăzut cu 25 de puncte de bază pe segmentele de birouri și industrial, până la 7%, respectiv 8%. Tendința va continua și în acest an și este în ton cu ceea ce se întâmplă în regiune. Prețurile de pe piața locală sunt semnificativ mai mici comparativ cu cele din regiune ”Diferențele de randament dintre România și Polonia sau Cehia ajung până la 275 puncte de bază pentru proprietăți comparabile, ceea ce înseamnă că prețurile de pe piața locală sunt semnificativ mai mici comparativ cu regiunea, făcând investițiile în România tot mai atractive”, a explicat Andrei Văcaru. Având în vedere tranzacțiile în curs, reprezentanții JLL reconizează în 2020 o revenire în forță a Bucureștiului, care ar putea atrage peste 80% din volumul total de investiții, față de 48% anul trecut. Orașele secundare, care în 2019 au devenit mai interesante pentru investitori, vor scădea ca pondere deoarece există un număr mai redus de proiecte disponibile la vânzare în prezent. ”În 2020, clădirile de birouri vor reprezenta cea mai lichidă clasă de active imobiliare. Mai mult, ne așteptăm la o creștere a ponderii în total tranzacții spre 80%, de la 60% anul trecut. De remarcat, evoluția sectorului hotelier, care devine din ce în ce mai activ și unde ne așteptăm și în 2020 la noi tranzacții în contextul în care în ultimii 3 ani au fost închise nu mai puțin de 11 vânzari de hoteluri, atât în București, cât și în orașele secundare”, arată analiștii. Compania de consultanță imobiliară JLL a fost implicată în 2019 în tranzacții de peste 325 milioane euro. Cele mai importante proiecte în care JLL a furnizat servicii de consultanță în 2019 reprezentând vânzătorii sunt The Office (cea mai mare vânzare a unui proiect de birouri din afara Bucureștiului), Promenada Târgu Mureș și vânzarea unei clădiri emblematice din București, palatul Oscar Mausgch (BCR) din Piața Universității. De asemenea, analiza provenienței capitalului alocat pentru achiziții de proprietăți in Romania arată o continuare a diversificării investitorilor. Anul trecut, activele locale au atras capital sud-african, românesc, american, maghiar și din Orientul Mijlociu, iar în acest an, ne așteptăm ca Europa de Vest și Israelul să reprezinte principalele surse. Morgan Stanley, Indotek, CFH și White Star sunt printre investitorii noi care au realizat achiziții in 2019 în România. Volum record al tranzacțiilor imobiliare în Europa Centrală și de Est Și la nivel regional, anul 2020 se preconizează a fi unul de referință, după ce în 2019 volumul a atins un record absolut, cu un volum de aproape 14 miliarde de euro. Cu peste 55% din totalul tranzacționat și pe fondul creșterii activității investitorilor din Europa, Polonia și-a menținut poziția dominantă în 2019. Pe poziția a doua în regiune s-a poziționat Cehia, cu 22% din total. De remarcat diferențele dintre sursele de capital în țările din regiune. În vreme ce Polonia are foarte puțini investitori locali, iar cei din Europa dețin o cotă de aproximativ 50%, în Ungaria capitalul local a generat 80% din tranzacții, iar în Cehia 40%.

CFR Marfă intră în linie dreaptă în procedura de restructurare

CITR, parte a Impetum Group, a fost desemnat administrator concordatar provizoriu și va coordona restructurarea operatorului feroviar CFR Marfă prin procedura de concordat preventiv, deschisă pe 4 februarie 2020 de Tribunalul București, iar planul de redresare va fi implementat în doi ani. În 2019 a fost adoptată Directiva (UE) 2019/1023 privind cadrele de restructurare preventivă pentru a împiedica ieșirea din economie a 200.000 de firme anual la nivel european. Directiva încurajează aplicarea procedurilor de restructurare în afara insolvenței, inclusiv a concordatului preventiv. Concordatul este o soluție de prevenție care are rolul de a asigura redresarea rapidă și este desfășurată sub supravegherea judecătorului sindic. Procesul de restructurare permite continuarea activității companiei și respectarea obligațiilor față de creditori. ”CFR Marfă este o companie de impact în economia românească. În acest demers, ne vom concentra eforturile alături de companie spre identificarea soluțiilor optime de redresare în funcție de contextul actual. Ne-am asumat să contribuim și la restructurarea companiilor de stat din economia românească și suntem pregătiți să valorificăm îndelungata noastră expertiză din mediul privat pentru redresarea operatorului feroviar”, a declarat Aurel Podariu, senior partner CITR. Va urma o analiză exhaustivă a activității curente a societății pe baza bugetului de venituri și cheltuieli și a cash-flow-ului, în baza căreia va fi propus și implementat imediat planul de redresare. Procedurile de preinsolvență au mai fost aplicate cu succes în România în perioada interbelică, când în nouă ani au fost deschise 9.127 de proceduri de concordat preventiv, iar alte câteva mii au fost închise cu succes, spun reprezentanții CITR. ”Este nevoie de o revigorare a cadrului legislativ românesc în domeniul preinsolvenței și de o încurajare a companiilor să acceseze concordatul preventiv, iar directiva ne confirmă acest lucru. Nu doar în context național, ci la nivelul întregii Europe este important să creăm un mediu care să sprijine accesarea măsurilor de restructurare în stadii incipiente de dificultate”, menționează reprezentanții CITR. Următorii pași în procedură sunt realizarea, în termen de 30 de zile, a unui plan de redresare a companiei și supunerea acestuia votului creditorilor care dețin cel puțin 75% din creanțe. Termenul de implementare a măsurilor adoptate în planul de restructurare este de 24 de luni. CITR este o companie membră Impetum Group, primul grup românesc dedicat misiunii de a maximiza valoarea de business din oricare etapă din viața unei companii, cu scopul de a contribui la îmbunătățirea calitativă, la consolidarea mediului economic național și la crearea unui viitor prosper pentru România. Alături de CITR, din Impetum Group mai fac parte ROCA, prima soluție de consolidare a IMM-urilor românești care au un viitor valid, dar traversează un moment dificil, și ROCA X, un proiect destinat start-up-urilor disruptive din piața de tehnologie.

Atacatorii cibernetici se folosesc de coronavirus pentru a distribui conținut infectat

Știrile în legătură cu epidemia de coronavirus se răspândesc din ce în ce mai mult pe Internet, motiv pentru care și atacatorii cibernetici își diversifică modalitățile prin care pot profita de utilizatori, potrivit unui raport transmis de producătorul rus de soluții de securitate cibernetică Kaspersky Lab. Săptămâna trecută, Kaspersky a descoperit 32 de fișiere dăunătoare răspândite sub pretextul unor documente legate de coronavirus. Acum, experții au detectat o serie de e-mail-uri spam cu oferte pentru măști de oxigen, care pretind că protejează utilizatorii de coronavirus și de alte infecții transmise prin aer. ”E-mail-urile spam includ informații despre măștile care pretind că protejează de diverse virusuri transmisibile prin aer, în special de coronavirus, “99,99% din timp”. Odată ce un utilizator dă click pe un link din e-mail, el este redirecționat către o pagină cu oferte de astfel de măști și este îndemnat să lase detaliile cardului pentru a efectua o achiziție”, se arată în comunicat. Experții avertizează că, întrucât site-ul care găzduiește adresa URL nu are niciun fel de legătură cu produsul căruia i se face reclamă, există o mare probabilitate ca utilizatorul să nu primească niciun produs și să piardă bani, sau - în unele cazuri - să primească un produs care se dovedește a nu avea calitățile promise. ”De multe ori detectăm mesaje spam care sunt legate de subiecte populare. Acesta este un caz tipic în care un produs ar trebui să posede calități excepționale și să ajute utilizatorii să se protejeze de amenințare, dar, în realitate, nu are astfel de calități sau uneori nici măcar nu există. Este demn de remarcat faptul că aceste tipuri de măști anti-poluare sunt la mare căutare în Asia, ceea ce le face atractive pentru utilizatori”, a explicat Maria Vergelis, Kaspersky security analyst. Anterior, tehnologiile Kaspersky au detectat fișiere nocive deghizate în documente legate de coronavirusul recent descoperit – un virus care se află în topul titlurilor media din cauza pericolului său. Fișierele dăunătoare descoperite erau mascate sub formă de pdf, mp4 și docx despre coronavirus. ”Numele fișierelor lasă să se înțeleagă că ar conține instrucțiuni video despre cum vă puteți proteja împotriva virusului, actualizări despre acest pericol și chiar proceduri de detectare a virusului, ceea ce nu este cazul. De exemplu, au fost găsite fișiere denumite 2019 Novel Coronavirus.lnk, 5 INFOGRAFIA CORONAVIRUS.lnk, Affiche proce_dure de De_tection Coronavirus (3).pdf.lnk, și How to prevent Coronavirus(1).mp4.lnk”, se arată în comunicat.

Legătura puțin știută dintre consumul de energie și conținutul video sau audio

Cei mai mulți utilizatori online nu se gândesc la consumul de energie atunci când urmăresc conținut video sau audio, potrivit unui sondaj realizat de E.ON și Kantar EMNID, remis, miercuri AGERPRES. Studiul arată că două treimi dintre germani nu consideră o problemă majoră pentru mediu consumul ridicat de energie electrică al centrelor de date, cauzat de streaming-ul video. Potrivit acestuia, 71% dintre internauții germani fie nu conștientizează, fie pur și simplu ignoră consumul ridicat de energie electrică al centralelor de date. Concluziile studiului dau un semnal de alarmă în legătură cu aspecte care tind să treacă neobservate și care decurg din utilizarea platformelor de streaming. Nu sunt disponibile date specifice pentru România, însă pot exista similitudini, având în vedere că țara noastră se bucură de viteze foarte bune de Internet. În consecință, este încurajat consumul de date online, fapt dovedit și de popularitatea platformelor de streaming. Atât compania E.ON, cât și organizațiile preocupate de energia verde și chiar mediul academic sunt tot mai preocupate în ultimii ani să cuantifice impactul noilor tehnologii asupra mediului și să semnaleze potențialele pericole ascunse. Sondajul realizat în Germania relevă faptul că, astăzi, vizionarea materialelor video reprezintă 80% din traficul global de date. Numai la nivelul acestei țări, utilizatorii de platforme de streaming au urmărit, anul trecut, aproape cinci miliarde de ore de filme și seriale. În cazul germanilor chestionați, disponibilitatea de a face ceva pentru mediul înconjurător sau lipsa acesteia îi împarte în două grupuri aproape egale, atât pe cei conștienți de consumul ridicat de energie, cât și pe cei care au aflat despre acest aspect pe parcursul interviului. Jumătate dintre cei chestionați s-au declarat dispuși să își schimbe comportamentul în viitor, într-o manieră responsabilă față de mediu, cei din cealaltă tabără spunând clar că nu doresc să își limiteze în niciun fel consumul de Netflix, Sky sau Amazon Prime Video. Printre posibilele motive ale lipsei de implicare s-ar putea număra două trenduri identificate de sondajul E.ON. Mai bine de jumătate dintre cei întrebați consideră că lucrurile nu vor evolua mai departe de atât la capitolul consum de date și că a fost atins un maximum posibil. Tot majoritari sunt și cei care subestimează nivelul consumului de energie. Totodată, 54% dintre toți respondenții germani sunt convinși că nu vor folosi în viitor internetul mai des decât o fac acum. Când au fost îndemnați să estimeze consumul de energie al centralelor de date oferindu-li-se trei variante de răspuns, doar 41% dintre cei intervievați au ghicit valoarea corectă. Toți ceilalți au mizat pe cifre mai mici. Realitatea este că centrele de date din Germania consumă la fel de multă energie electrică ca un oraș de patru milioane de locuitori. Din punctul de vedere al E.ON, există soluții la îndemâna fiecăruia dintre noi pentru a reduce emisiile de CO2 atunci când urmărim filme sau videoclipuri. Streaming-ul nu trebuie întotdeauna să fie la calitate foarte ridicată (4K sau 8K). Pentru majoritatea materialelor video, o rezoluție mai mică este suficientă, ceea ce duce la un consum semnificativ mai mic de energie în centrele de date. Este atât o bună ocazie de a petrece timp împreună, cât un gest ecologic, atunci când întreaga familie se reunește pentru a se uita la un film. Consumul crește semnificativ când folosim platformele de streaming individual. Atunci când vrem doar să ascultăm muzică și, în același timp, să protejăm mediul, ar trebui să alegem o altă platformă în locul YouTube. Site-ul web redă întotdeauna pe lângă sunet și un videoclip, ceea ce crește inutil transferul de date.


Air France, KLM, Delta și Virgin Atlantic au semnat un parteneriat

Companiile aviatice Air France, KLM, Delta și Virgin Atlantic au anunțat miercuri semnarea unui nou parteneriat, oferind astfel o selecție mai largă de rute și progame extinse de fidelizare pasagerilor care călătoresc între Europa, Marea Britanie și America de Nord. Joint-venture-ul Air France-KLM-Delta-Virgin Atlantic reprezintă aproximativ 23% din capacitatea trans-atlantică totală a pasagerilor și mărfurilor. ”Noua alianță le oferă clienților orare de zbor mai convenabile, flexibilitatea de a rezerva zboruri și a face check-in pe oricare dintre cei patru transportatori prin intermediul aplicațiilor mobile, site-urilor web sau agențiilor de turism, dar și promisiunea comună a unor experiențe premium de călătorie, oportunități multiple de divertisment la bord, servicii și produse premiate la nivel internațional, program comun de fidelizare indiferent de compania aeriană cu care aleg să efectueze zborurile trans-Altantice”, se arată într-un comunicat. Alte avantaje rezultate în urma acestui parteneriat pot fi considerate și cele 238 de conexiuni cu orașe din America de Nord, 98 în Europa continentală și 16 în Marea Britanie sau gama de 110 rute trans-Atlantice care operează non-stop. Membrii eligibili care au atins statutul Elite în cadrul programului de fidelitate beneficiază și de îmbarcare prioritară la oricare dintre cele patru companii aeriene și se pot relaxa în peste 100 de lounge-uri din aeroporturile în care călătoresc.

Coronavirusul din China exercită presiuni de apreciere a francului elvețian

Epidemia provocată de coronavirusul din China a readus presiunile pentru aprecierea francului elvețian, a declarat președinte Băncii Naționale Elvețiene, Thomas Jordan, care a subliniat necesitatea unei politici monetare expansioniste pentru a ține sub control moneda care este considerată un plasament sigur în perioadele volatile. Francul s-a apreciat săptămâna trecută, în raport cu euro, la cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani, existând indicii că Banca Națională Elvețiană a reluat intervențiile pe piața valutară. ”Considerăm că virusul a jucat un rol în aprecierea recentă a francului elvețian”, a declarat Jordan publicației Frankfurter Allgemeine Zeitung, într-un interviu care va fi publicat miercuri. ”Apetitul pentru risc din piețe a scăzut. Așa cum este cazul în astfel de situații, francul s-a apreciat în consecință”, a spus Jordan. În pofida relaxării recente a tensiunilor comerciale dintre Statele Unite și China, incertitudinile globale au convins Banca Națională a Elveției că actuala politică expansionistă este corectă, a spus Jordan. Banca Națională a Elveției are cele mai scăzute dobânzi din lume și s-a angajat să intervină pe piața valutară pentru a reduce presiunile asupra francului, a cărui valoare ridicată afectează economia Elveției, care este dependentă de exporturi.

Afacerile din comerțul cu amănuntul au accelerat

Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a avansat în decembrie 2019, față de aceeași lună a anului anterior, ca serie brută, cu 9,3%, ritm crescut față de cel din luna precedentă, arată datele transmise miercuri de Institutul Național de Statistică (INS). În 2019, afacerile au avansat cu 7,2% față de 2018. În noiembrie 2019, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut, față de aceeași lună a anului anterior, ca serie brută, cu 6,5%.  În decembrie 2019, față de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 9,3% cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 8,3%. Avansul, pe serie brută, s-a datorat creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (plus 11,1%), vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (plus 9,4%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (plus 5,1%). În 2019, față de 2018, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a înregistrat o creștere cu 7,2% datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (plus 8,8%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (plus 6,5%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (plus 6%).


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.