Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Sectorul de reciclare a bateriilor pentru mașini va înghiți 9 miliarde euro până în 2035

Ziarul de Vrancea
23 oct 2023 743 vizualizări

Deși este foarte reglementat, sectorul de reciclare poate deveni o afacere viabilă, estimările arătând că poate genera venituri de opt miliarde euro

Sectorul de reciclare a bateriilor pentru mașinile electrice din Uniunea Europeană (UE) va avea nevoie de investiții de 9 miliarde euro pentru extinderea capacităților până în 2035, pentru a ține pasul cu majorarea producției, arată un raport realizat de strategy&, departamentul global de strategie al PwC. ”Sectorul de reciclare a bateriilor pentru mașinile electrice din Uniunea Europeană (UE) va avea nevoie de investiții de 9 miliarde euro pentru extinderea capacităților până în 2035, pentru a ține pasul cu majorarea producției”, arată raportul ”EU recycling market” realizat de strategy&, departamentul global de strategie al PwC. Producția de baterii pentru mașinile electrice din UE va ajunge la circa 900 GWh până în 2030. În prezent, centrele specializate pot acoperi un volum de baterii de 5 GWh, iar până în 2030 se estimează o creștere a cererii de reciclare de 20 de ori, la 100 GWh, impulsionată în principal de deșeurile fabricilor de baterii și mașini electrice. ”Reciclarea bateriilor a luat avânt în ultimul an, cu multe companii mari care au anunțat diverse inițiative în domeniu. În condițiile în care aproximativ 40% din toate vehiculele ușoare ar putea fi electrice până în 2030 sunt necesare investiții masive în capacități de reciclare. Deși este foarte reglementat, sectorul de reciclare poate deveni o afacere viabilă, estimările arătând că poate genera venituri de opt miliarde euro”, a declarat Daniel Anghel, partener și liderul serviciilor pentru industria auto din cadrul PwC România. Din 2030, când primul val de electrificare va ajunge la sfârșitul ciclului de viață, cererea de reciclare va crește de încă zece ori. În cifre, estimările arată că până la 1.000 GWh de baterii vor fi scoase din uz până în 2040. De asemenea, potrivit raportului, mai multe produse reciclate disponibile la costuri competitive vor avea un impact pozitiv asupra prețurilor bateriilor, care ar putea scădea cu până la 20%, stimulând în continuare procesul de electrificare și piața de reciclare. Asia este lider în materie de reglementare, UE a revizuit legislația în acest an. Cu reglementări stricte încă din 2013, Coreea de Sud și China sunt lideri în ceea ce privește reciclarea bateriilor, ratele actuale ajungând la aproximativ 90%. Ca urmare a reglementărilor din Asia, UE și-a revizuit cadrul de reglementare în acest an, printre altele, impunând o eficiență de reciclare de 70% începând cu 2031. Până în prezent, directiva UE privind bateriile stipula o rată de reciclare de 55%. Regulamentul revizuit al UE stabilește obiective de eficiență și rate de reciclare pentru fiecare material critic și un nivel minim de utilizare a materialelor reciclate. PwC este o rețea de firme prezentă în 152 de țări cu mai mult de 328.000 de profesioniști ce oferă servicii în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri.

România are înregistrate oficial 12.697 de hoteluri și pensiuni

u din totalul hotelurilor, 80,2% erau clasificate cu 3 și 4 stele și numai 44 erau hotelurile cu 5 stele

La 31 iulie 2023, în România erau 12.697 structuri de primire turistică, cu 4,1% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, cu 433.487.000 locuri de cazare de folosință turistică (comparativ cu 422.114.000 la 31 iulie 2022), arată datele Institutului Național de Statistică (INS). ”Cele mai multe hoteluri erau încadrate la categoria 3 stele (54,5% din total hoteluri), 4 stele (25,6%) și 2 stele (15,4%). Hotelurile cu 5 stele au fost în număr de 44, (cu 8 mai multe față de 31 iulie 2022). Din numărul total de locuri în hoteluri, 45,3% au fost în hotelurile cu 3 stele, 31,9% au fost în hoteluri cu 4 stele, 16,8% în hotelurile cu 2 stele, 4,8% în hotelurile cu 5 stele, 1,1% în hotelurile cu o stea și 0,1% în hotelurile neclasificate pe stele”, arată datele INS. La data de 31 iulie 2023, erau neclasificate pe stele 141 structuri de primire turistică cu funcțiuni de cazare (față de 88 la aceeași dată a anului trecut), cele mai multe fiind în bungalouri (34,8 % din total în anul 2023), tabere de elevi și preșcolari 31,9% , iar din cele 1.628 hoteluri în stare de funcționare la 31 iulie 2023, un număr de 3 hoteluri (cu un total de 168 locuri), nu erau clasificate pe stele. Din cele 3.591 apartamente și camere de închiriat, un număr de 4 apartamente (cu un total de 38 locuri erau neclasificate pe stele). Din structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare turistică (inclusiv apartamente și camere de închiriat), 29,1% au fost în "stațiunile din zona montană", 16,2% în "Municipiul București și orașele reședință de județ (exclusiv orașul Tulcea)", 10,9% în "stațiunile din zona litorală (exclusiv orașul Constanța)", 7,4% în "stațiunile balneare", 3,9% în "Delta Dunării (inclusiv orașul Tulcea)", iar 32,7% au fost în "alte localități și trasee turistice". Județul Constanța a concentrat cel mai mare număr de structuri de primire turistică Primele trei județe, ierarhizate după numărul total de structuri de primire turistică existente (inclusiv apartamente și camere de închiriat), au fost: Constanța (1.498), Brașov (1.253 structuri de cazare) și Suceava (810). Județul Constanța a deținut cea mai mare pondere (25,7%) în totalul camerelor existente în structurile de primire turistică (exclusiv camerele din căsuțe), urmat de județul Brașov (7,9%) și Municipiul București (6,5%). Din numărul total de locuri de cazare turistică existente, județul Constanța a deținut 25,7%, județul Brașov 7,9%, urmate de Municipiul București cu 5,9%. Din totalul de 199.200 camere existente în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, la 31 iulie 2023 (exclusiv camerele din căsuțe), 102.300 (51,4%) erau în hoteluri. În anul 2023 față de anul 2022, numărul de camere raportate a crescut cu 3.908 în apartamente și camere de închiriat, 692 în hoteluri, 529 în pensiunile agroturistice, iar la pensiunile turistice (a scăzut cu 367 camere). Numărul locurilor de cazare turistică existente la 31 iulie 2023 a fost de 433.500. Cele mai multe locuri 205.500 erau în hoteluri, urmate de apartamente și camere de închiriat 62.900 locuri, pensiunile agroturistice cu 58.100 locuri, pensiunile turistice cu 33.900 locuri, vilele turistice cu 17.500 locuri, hosteluri cu 13.500 locuri.

România, promovată la BBC prin clipuri realizate de Charlie Ottley

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan Radu Oprea, publică primul videoclip din seria celor cu care România va fi promovată la BBC. ”Promovăm România la BBC”, a scris ministrul Ștefan Radu Oprea pe Facebook, alături de primul videoclip al campaniei.  Ministrul a precizat că, timp de o lună, telespectatorii din întreaga lume vor viziona imagini despre țara noastră. ”Clipurile sunt realizate de Charlie Ottley un binecunoscut jurnalist, poet, realizator britanic, îndrăgostit de România”, a mai transmis ministrul. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a anunțat că promovează destinația turistică România, în perioada 15 octombrie - 15 noiembrie, pe postul de televiziune BBC. Campania are ca scop amplificarea vizibilității și creșterea notorietății României ca destinație turistică în Europa, cu un accent special pe Marea Britanie. Este vizată, astfel, creșterea numărului de turiști, atât britanici, cât și din întreaga Europă, precum și din țările unde canalul britanic de televiziune BBC este difuzat. Potrivit MEAT, reprezentanții ministerului au colaborat cu Charlie Ottley, cunoscut pentru documentarele sale despre România, precum ”Wild Carpathia” și ”Flavours of Romania”, pentru a crea o serie de videoclipuri care să prezinte frumusețea și diversitatea țării noastre. ”Astfel, au fost realizate 8 clipuri de prezentare: 4 videoclipuri cu o durată de 1 minut, care surprind România în toată splendoarea ei, în fiecare anotimp, de la peisajele înghețate ale iernii la culorile vii ale primăverii, și alte 4 videoclipuri, de 30 de secunde fiecare, care evidențiază 4 forme de turism specifice României: cultural, ecoturistic, city break și natură, cu rolul de a sublinia diversitatea ofertei turistice a țării noastre”, arată sursa citată. Videoclipurile vor fi difuzate în cadrul emisiunilor BBC, pe întreaga durată a zilei, timp de o lună, începând din 15 octombrie. MEAT va beneficia de 80 de difuzări, respectiv 30 de difuzări ale spoturilor cu o durată de 1 minut și 50 de difuzări ale spoturilor cu o durată de 30 de secunde. De asemenea, cele 8 materiale, precum și videoclipul bonus realizat de Charlie Ottley, vor fi folosite pentru promovarea României la târgul internațional de turism WTM Londra, care va avea loc în perioada 6-8 noiembrie, precum și în cadrul altor participări la manifestări expoziționale și acțiuni de marketing.

Megafuziune în sectorul petrolului: Chevron cumpără Hess cu 53 de miliarde de dolari

Chevron a anunțat luni că a ajuns la un acord să cumpere compania Hess pentru 53 de miliarde de dolari, sub formă de acțiuni, aceasta fiind a doua megafuziune propusă printre cei mai mari jucători petrolieri din SUA, după ce Exxon Mobil a oferit 60 de miliarde de dolari pentru Pioneer Natural Resources, la începutul acestei luni, transmite Reuters. Acordul propus mărește concurența dintre Chevron, cel de-al doilea mare producător american de petrol și gaze după Exxon, punând grupuș în concurență directă cu rivalul său mai mare pentru a dezvolta foraje în Guyana, unde industria petrolului este în dezvoltare. Acordul semnalează, de asemenea, planurile Chevron de a continua să stimuleze investițiile în combustibili fosili, deoarece cererea de petrol rămâne puternică, iar marii producători folosesc achizițiile pentru a-și reface stocurile după ani de investiții insuficiente. Chevron a oferit 1,025 dintre acțiunile sale pentru fiecare acțiune deținută de Hess, sau 171 USD per acțiune, ceea ce implică o primă de aproximativ 4,9% față de prețul de la ultima închidere a bursei. Valoarea totală a tranzacției este de 60 de miliarde de dolari, inclusiv datoria.

Protecția Consumatorului a împărțit aproape 400 de amenzi în 400 de amenzi

Comisarii ANPC au făcut un amplu control în Complexul Comercial Dragonul Roșu, unde au dat aproape 400 de ameni, în valoare de peste 2,1 milioane de lei. 16 standuri cu produse nealimentare au fost sigilate. ”Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Ilfov a desfășurat o amplă acțiune de control la 263 de operatori economici care își desfășoară activitatea în Complexul Comercial Dragonul Roșu, județul Ilfov, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu, în cadrul activităților de comercializare a produselor alimentare și nealimentare”, a transmis, marți, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea București-Ilfov. Potrivit sursei citate, au fost prelevate produse nealimentare de la 15 operatori economici. În urma de neregulilor constatate, comisarii au aplicat 381 amenzi contravenționale în valoare de circa 2,1 milioane lei, dar și 5 avertismente. De asemenea, s-a dispus sigilarea a 16 spații/standuri în care se comercializau produse nealimentare. Potrivit comisarilor ANPC, principalele abateri constatate de echipele de control au fost: afișarea într-un mod greu vizibil a prețurilor pentru unele produse aflate la comercializare; comercializarea unor produse de marochinărie fără ca eticheta să conțină informații cu privire la denumirea și adresa importatorului, tipul materialului din care sunt confecționate și modul de întreținere; comercializarea unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare; comercializarea unor produse textile fără informații în limba română privind compoziția fibroasă; lipsa autorizației de funcționare; comercializarea unor produse cosmetice cu precauțiuni speciale la utilizare, fără informații privind funcția produsului cosmetic traduse în limba română.

Afacerile Orange România au intrat la apă cu 2,1%

În primele nouă luni din acest an, cifra de afaceri a Orange România a scăzut cu 2,1%, la 1,144 de miliarde de euro, față de aceeași perioadă a anului trecut. ”În primele nouă luni din 2023 cifra de afaceri este de 1,144 de miliarde de euro, în scădere cu 2,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. În al treilea trimestru, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată de 384 de milioane de euro”, anunță compania. La 30 septembrie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,7 milioane de clienți, internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,2 milioane de clienți. Orange a continuat extinderea rețelelor 4G/4G și 5G/5GÂ. Pe parcursul T3 2023, acoperirea 4G a ajuns la 98,76% din populație, iar cea 4G la 82,23%. Rețeaua 5G/5GÂ, cu cele mai rapide viteze de transfer, de până la 1,5 Gbps, este acum prezentă și în Baia Mare, Brăila și Galați, numărul total al orașelor cu acoperire 5G ajungând la 38.

Gigantul farmaceutic elvețian Roche cumpără Telavant Holdings

Gigantul farmaceutic elvețian Roche a anunțat luni că va achiziționa Telavant Holdings, într-o tranzacție de 7,1 miliarde de dolari, transmite CNBC. Telavant produce medicamente pentru persoanele care suferă de boli inflamatorii și fibrotice și este în proces de dezvoltare a unei ”noi terapii promițătoare” pentru pacienții cu boala Crohn, a spus Roche într-un comunicat de presă. Condițiile achiziției includ o plată de referință pe termen scurt de 150 de milioane de dolari. Odată ce va primi drepturi depline asupra medicamentului RVT-3101 - o terapie în curs de dezvoltare pentru boala inflamatorie intestinală, inclusiv colita ulceroasă și boala Crohn - Roche își propune să înceapă studiile globale de fază 3, care ar implica testarea clinică pe sute până la mii de pacienți cu bolile respective. ”Pe baza datelor foarte promițătoare, credem cu tărie în potențialul de prim rang și cel mai bun în boală al acestui anticorp în stadiu avansat pentru tratarea persoanelor care trăiesc cu IBD. Suntem dornici să dezvoltăm acest anticorp în continuare și să-l aducem pe piață și pe pacienți din SUA și Japonia cât mai curând posibil”, a declarat directorul general al Roche Pharmaceuticals, Teresa Graham, pentru CNBC, într-o declarație trimisă prin e-mail.

Japonia investighează Google

Autoritatea de supraveghere a concurenței din Japonia a declarat luni că investighează Google, parte a grupului Alphabet, pentru presupuse încălcări ale legii antitrust în ceea ce privește practicile sale în sectorul serviciilor de căutare pe platformele mobile, crescând presiunea autorităților de reglementare asupra gigantului tehnologic din SUA, transmite CNBC. Comisia Japoneză pentru Comerț Echitabil a declarat că examinează dacă Google a încheiat acorduri cu producătorii de smartphone-uri Android pentru a împărți veniturile din reclamele din serviciile de căutare, cu condiția ca producătorul de dispozitive să nu instaleze un motor de căutare rival. Autoritatea de reglementare examinează, de asemenea, dacă serviciile Google sunt prioritare pe telefoanele Android. FTC din Japonia solicită opinii ale unor terți ca parte a anchetei, care urmează să fie transmise până pe 22 noiembrie. Ca răspuns, Google a spus că Android este ”o platformă open-source care a permis o diversitate” de parteneri și producători de dispozitive.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.