Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: O treime dintre români ar păstra economiile într-un plic în șifonier

Ziarul de Vrancea
16 nov 2020 847 vizualizări

Numai 4% dintre români ar investi la bursă prin intermediul unui broker, arată un studiu Reveal Marketing Research

Jumătate dintre români susțin că, dacă ar reuși să economisească trimestrial câte 350 de lei, i-ar depune într-un cont bancar, iar o treime ar păstra economiile într-un plic în șifonier, se arată într-un studiu al Reveal Marketing Research, remis, marți, AGERPRES. Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre atitudinea românilor față de economisirea banilor și față de investiții pentru a afla care sunt principalele lor metode de a gestiona resursele financiare. Astfel, jumătate dintre români susțin că, dacă ar reuși să economisească trimestrial câte 350 lei, i-ar depune într-un cont bancar, iar 32% dintre respondenți au declarat că ar prefera să păstreze banii economisiți într-un plic în șifonier. Doar 8% dintre respondenți au menționat că ar alege să investească într-o asigurare de viață și numai 4% dintre români ar investi la bursă prin intermediul unui broker. Ce ar face românii cu 350 lei economisiți? Tinerii profesioniști sunt printre cei cei mai dispuși să apeleze la o bancă atunci când se gândesc la metodele de economisire a banilor, 57% dintre aceștia menționând că i-ar depune într-un cont bancar. Peste 70% dintre seniorii pensionari ar face același lucru. Conform datelor Reveal Marketing Research, în mediul urban și mediul rural, preferința pentru păstrarea banilor la bancă este prima opțiune a românilor atunci când vine vorba de economisire - 49% dintre cei din urban și 51% dintre cei din rural au optat pentru această variantă. Pentru mai mult de o treime dintre respondenți, banii ținuți în propria locuință reprezintă o soluție pentru economisire. 40% dintre familiile tradiționale, întrebate cum ar proceda dacă ar reuși să strângă trimestrial o sumă de 350 lei, au afirmat faptul că ar pastra banii într-un plic în șifonier. O treime dintre adulții fără partener sunt în asentimentul familiilor tradiționale și recunosc că ar păstra acasă banii economisiți. Pentru aceștia, contactul direct cu banii și certitudinea că îi pot vedea oricând oferă sentimentul de control asupra resurselor financiare. Într-o perioadă în care asigurările de sănătate sunt în creștere, pentru asigurările de viață doar 8% dintre români manifestă interes. Investiția prin intermediul unei asigurări de viață este o variantă la care ar apela, în special, familiile moderne, așa cum arată datele Reveal Marketing Research. 13% dintre familiile moderne ar alege să investească banii în acest fel. Doar 9% dintre mileniali, întrebați cum ar proceda cu o sumă de 350 de lei economisită, au menționat varianta investiției într-o asigurare de viață. Procentele sunt scăzute în ceea ce privește tendința românilor de a investi la bursă cu ajutorul unui broker. Din totalul eșantionului, doar 4% dintre români ar alege acest tip de gestionare a economiilor. Comparativ cu restul segmentelor, maturii fără partener se arată mai interesați de acțiunile la bursă - 8% dintre ei au selectat această opțiune. Totuși, procentele sunt foarte mici, iar românii nu se arată deschiși la a investi banii economisiți la bursă. Doar 6% dintre respondenți au menționat că ar opta pentru alte metode de gestionare a banilor puși deoparte, față de cele listate în sondaj. Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

60% dintre angajații români cred firmele sunt mai pregătite pentru o criză față de 2008

 “gradul de îngrijorare privind pierderea locului de muncă a înregistrat o ușoară scădere de la debutul crizei epidemiologice”, arată un studiu BestJobs

Mai bine de 60% dintre angajații români cred că angajatorul lor este mai bine pregătit să facă față unei eventuale crize economice decât a fost în 2008, arată un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs, potrivit căruia aproape 31% dintre respondenți s-au declarat îngrijorați în privința pierderii locului de muncă în următoare perioadă. "Mai bine de 60% dintre angajații români care au răspuns unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs cred că angajatorul lor este mai bine pregătit să facă față unei eventuale crize economice decât a fost în 2008. Gradul de îngrijorare privind pierderea locului de muncă a înregistrat o ușoară scădere de la debutul crizei epidemiologice și până în prezent astfel, doar 30,9% dintre respondenți s-au declarat îngrijorați în privința pierderii locului de muncă în următoare perioadă, versus 34,5% în perioada martie-aprilie 2020. Alți 21% dintre angajați sunt îngrijorați de o eventuală reducere a salariului, în timp ce 14% menționează șomajul tehnic. La polul opus, 23% dintre respondenți nu se așteaptă la un impact negativ asupra jobului lor", arată sondajul. Criza epidemiologică actuală a avut un impact major și în ceea ce privește migrația angajaților, astfel că, la acest moment, doar puțin peste 12% ar lua în calcul să plece din țară pe termen scurt și mediu, comparativ cu peste 35% în aceeași perioadă a anului trecut. Cei mai mulți angajați (73%) spun că au reușit să strângă între timp niște bani pentru zile negre. Cei mai mulți au economii care le-ar asigura un trai decent pentru până la 3 luni (54%), iar aproximativ 13% dintre cei care au pus bani deoparte spun că economiile le-ar ajunge până la 6 luni. Doar 9% dintre respondenți au afirmat că dacă își vor pierde locul de muncă au bani în cont cât să trăiască liniștiți până la un an. Comparativ, la un sondaj similar realizat în luna martie a acestui an, doar 21,1% dintre angajați aveau economii cât să-și asigure traiul pentru 3 luni. Sondajul a fost efectuat în această toamnă, pe un eșantion de 1.174 de utilizatori de internet din România. BestJobs este una dintre cele mai mari platforme de recrutare online din România, cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate.

Românii continuă să rezerve bilete de avion cu preponderență "dus"

Românii au continuat să rezerve bilete de avion în ultima perioadă, iar destinațiile cele mai solicitate rămân Marea Britanie, Spania, Germania și Franța, reiese dintr-o analiză realizată de o agenție de turism online din România. Conform datelor privind traficul de pe website-ul dedicat, se remarcă faptul că luna septembrie 2020 a dat semnale de revenire a apetitului pentru călătorii, în special în destinații unde există comunități mari de români. Astfel, s-au căutat bilete de avion spre destinații precum Germania, Franța, Spania și Anglia, însă rezervările s-au făcut într-o măsură mai mică decât în anii trecuți. În acest an, peste 75% - 80% din totalul zborurilor au fost pentru zboruri "one way", în comparație cu anul 2019, când ponderea acestui tip de călătorie era de sub 50%. "În unele cazuri acest lucru a însemnat și costuri mai mari pentru pasagerii români, care au plătit în unele situații și cu peste 20% mai mult decât anul trecut pentru un bilet de avion doar dus spre Franța și Germania și cu peste 30% mai multe decât anul trecut pentru un bilet de avion doar dus spre Italia și Spania", relevă analiza realizată de Vola.ro. Potrivit sursei citate, aproape jumătate de milion de români lucrează sau studiază în prezent în Marea Britanie, acesta fiind și motivul pentru care această destinație rămâne în topul destinațiilor căutate pe platforma Vola.ro. În luna septembrie, românii au rezervat bilete de avion spre orașele din Marea Britanie cu tarife de până la 18% mai mici decât anul trecut, prețul mediu fiind de 161 euro pentru un zbor dus-întors, iar în luna octombrie prețurile au fost cu aproape 24% mai mici, respectiv de 127 euro pentru un zbor dus-întors. Pe de altă parte, românii au continuat să călătorească și să cumpere bilete de avion cu destinația Italia, astfel că prețurile biletelor de avion au înregistrat o creștere cu peste 30% a călătoriilor dus-întors, în luna octombrie, depășind 300 de euro.

Programul Tezaur continuă și în luna noiembrie

Românii pot subscrie începând de marți, 17 noiembrie 2020, pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populației în cadrul Programului Tezaur, cu maturități de 1, 2 și 3 ani, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Finanțelor Publice. Perioada de subscriere se va încheia pe data de 14 decembrie 2020. Aceste emisiuni reprezintă o alternativă de economisire avantajoasă pentru români, având în vedere că veniturile provenind din dobânzi sunt neimpozabile. Rata dobânzii este de 3,5% - 1 an, 3,75% - 2 ani, 4,00% - 3 ani, fără plafon individual de subscriere. Titlurile de stat pot fi cumpărate: de la unitățile Trezoreriei Statului în perioada 17 noiembrie - 11 decembrie 2020; de la unitățile C.N. Poșta Română în perioada 17 noiembrie - 10 decembrie 2020 în mediul urban și în perioada 17 noiembrie - 12 decembrie 2020 în mediul rural. Conform MFP, sunt eligibile persoanele fizice care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii. Investitorii au posibilitatea anulării subscrierilor deja efectuate prin depunerea unei cereri doar în perioada de subscriere. Titlurile de stat sunt în formă dematerializată și au valoare nominală de 1 leu. Dobânda este plătită la termenele prevăzute în prospectul de emisiune. De asemenea, titlurile de stat emise în cadrul Programului Tezaur sunt transferabile și se pot răscumpăra în avans. În cazul decesului, dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat se transferă moștenitorilor, care prezintă documentele legale care le atestă calitatea.

Facebook anunță lansarea în România a unui program de verificare independentă a informației

Facebook împreună cu AFP, un examinator al informațiilor certificat prin Rețeaua Internațională de Verificare a Faptelor, lansează marți în România programul de verificare independentă a informației, conform unui comunicat remis AGERPRES. Astfel, atunci când un examinator al informației evaluează o postare ca fiind falsă, Facebook o prezintă mai jos în News Feed, reducând în mod semnificativ distribuția acesteia. Acest lucru împiedică răspândirea informației false și reduce numărul de oameni care o pot vedea. Mai mult decât atât, paginilor și domeniilor care distribuie în mod repetat știri false li se va reduce activitatea de distribuire și li se va elimina capacitatea de a genera bani și de a face publicitate. Iar atunci când o postare a fost marcată ca fiind falsă, Facebook avertizează persoanele care văd postarea sau încearcă să o distribuie. "Suntem încântați să lansăm în România, alături de AFP, programul nostru de verificare independentă a informației. Lupta împotriva știrilor false este o responsabilitate pe care o luăm în serios, de aceea lucrăm constant la modalități de stopare a răspândirii dezinformării pe platforma noastră. AFP este partenerul nostru cheie pentru verificarea informației, având jurnaliștii în teren în întreaga lume. Așteptăm cu nerăbdare ca parteneriatul nostru să continue pe măsură ce ne extindem în România", a declarat Jakub Turowski, head of Public Policy pentru Polonia, Statele Baltice, România și Bulgaria. Acest program este în conformitate cu cadrul în trei părți al Facebook pentru îmbunătățirea calității și autenticității postărilor din News Feed. Prin intermediul acestuia, Facebook elimină conturile și conținutul care încalcă Standardele de Comunitate sau politicile publicitare, reduce distribuirea de știri false și conținut inadecvat, cum ar fi clickbait, și informează oamenii prin oferirea de mai multe informații despre postările pe care le văd.

Twitter a angajat ca director pentru securitate un hacker celebru

Rețeaua de socializare Twitter a angajat în funcția de director pentru securitate un hacker celebru, Peiter Zatko, cunoscut sub numele de hacker Mudge, care să se ocupe de probleme pornind de la deficiențele de inginerie și până la dezinformare, transmite Reuters. Zatko va avea un mandat larg de a recomanda schimbări structurale și de practică, va fi subordonat direct al directorul general Jack Dorsey și este de așteptat să preia coordonarea activităților de gestionare a securității după o evaluare de 45-60 de zile. Hackerul a afirmat într-un interviu în exclusivitate că va evalua ”securitatea informațiilor, integritatea site-ului, securitatea fizică, integritatea platformei și ingineria”. Cel mai recent, Zatko a coordonat securitatea companiei unicorn de plăți electronice Stripe. Anterior, acesta a lucrat la Google pentru proiecte speciale și a supravegheat acordarea de granturi pentru proiecte în domediul securității cibernetice la Agenția pentru Proiecte și Cercetări Avansate în Domeniul Apărării (DARPA) a Pentagonului. Cariera lui Zatko a început în anii 1990, când efectua simultan activități clasificare pentru un contractor guvernamental și se afla printre liderii grupului de hackeri Cult of the Dead Cow, cunoscut pentru publicarea de instrumente de hacking pentru softului Windows, scopul fiind să determine Microsoft să își îmbunătățească securitatea.

Huawei vinde brandul de smartphone-uri Honor

Compania chineză Huawei s-a văzut nevoită să sacrifice brandul de smartphone-uri de buget Honor pentru a face față situației complexe în care se află în prezent. După mai multe luni de zvonuri și negări din partea producătorului chinez, Huawei a confirmat, într-un final, că va vinde brandul Honor sub care comercializează smartphone-uri separat de propriile produse. Cumpărătorul este Zhixin New Information Technology, o companie din Shenzhen deținută de guvernul chinez, alături de un grup de parteneri ai Honor. Valoarea tranzacției nu a fost comunicată oficial, însă este estimată la aproximativ 15 miliarde de dolari. Huawei justifică vânzarea prin dorința de a asigura supraviețuirea partenerilor Honor și spune că aceasta a fost cea mai bună soluție pentru protejarea clienților și a angajaților. Compania chineză păstrează în continuare propriul brand de smartphone-uri, însă un mai are acces la tehnologii americane, precum aplicațiile Google și cipurile pentru smartphone-uri, cu anumite excepții. Huawei se află sub embargou american, care nu permite companiilor din Statele Unite să deruleze afaceri cu producătorul chinez, decât excepțional, prin emiterea unei licențe speciale.

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas la 2,04%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a rămas marți la 2,04%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Indicele ROBOR la 6 luni s-a menținut la 2,11%. Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a menținut, pe 12 noiembrie, rata dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, rata dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an și rata dobânzii aferente facilității de creditare (Lombard) la 2% pe an. De asemenea, Consiliul de administrație al băncii centrale a decis reducerea ratei rezervei minime obligatorii pentru pasivele în valută ale instituțiilor de credit la nivelul de 5% de la 6%, începând cu perioada de aplicare 24 noiembrie -23 decembrie 2020 și menținerea ratei rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei la nivelul de 8%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, în mai 2019, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care înlocuiește ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Nivelul acestuia, pentru al treilea trimestru din 2019, a scăzut la 2,36%, de la 2,66% în T2 2019.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.