Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Dacia anunță noutăți în materie de siguranță, design și confort la unele modelele

Ziarul de Vrancea
18 feb 2024 890 vizualizări

Astfel de modificări vor putea fi întâlnite la Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan u deschiderea comenzilor pentru aceste modele produse în 2024 va avea loc din aprilie

Producătorul de automobile Dacia anunță că va implementa noile reglementări privind siguranța în cazul autoturismelor, reglementări aprobate la nivel european, care vor intra în vigoare în iulie a acestui an și care au rolul de a îmbunătăți siguranța inclusiv pentru pietoni și bicicliști. Modelele Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan vor beneficia de elemente noi în materie de siguranță, design și confort. Comenzile pentru noile modele produse în acest an vor putea fi lansate din luna aprilie. „Odată cu intrarea în vigoare a reglementărilor GSR2 (Global Safety Regulation Nr. 2 – n.r.) în iulie 2024, anumite echipamente de siguranță devin obligatorii. Toată gama Dacia se va conforma acestor noi reglementări. Deschiderea comenzilor pentru modelele Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan MY 2024 (an model 2024) va avea loc gradual, în cursul lunii aprilie 2024”, anunță producătorul Dacia într-un comunicat dat publicității luni.  Noile reglementări adoptate la nivelul Uniunii Europene sunt destinate să îmbunătățească siguranța rutieră pentru toți, inclusiv pentru pietoni și bicicliști.  Odată cu implementarea noilor reguli în materie de siguranță cele patru modele vor cunoaște o serie de evoluții.  „Pentru a răspunde reglementărilor GSR2, noi echipamente de siguranță își fac apariția pe toată gama, începând cu nivelul de echipare Essential: înregistrator de date (pentru caz de accident); posibilitate de instalare a dispozitivului de antidemaraj etilometric (pentru a evita conducerea sub influența alcoolului); sistem de recunoaștere a panourilor de semnalizare rutieră, cu alertă pentru depășirea vitezei legale; alertă la schimbarea benzii de circulație; asistență la menținerea benzii de circulație; sistem de supraveghere a atenției șoferului; asistență la parcarea cu spatele; senzori de lumină și de ploaie: frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și bicicliștilor; semnalizarea frânării de urgență. Un buton « My Safety » situat în partea din stânga a planșei de bord permite dezactivarea anumitor funcții ADAS atât în timpului mersului, cât și la fiecare plecare de pe loc”, se arată în documentul citat.  În plus, toate modelele gamei dispun de acum de un cod de salvare: un cod QR sub forma unui autocolant vizibil pe parbriz și lunetă. Acesta permite consultarea fișei de salvare, produsă de Dacia, printr-o aplicație dedicată și gratuită. Echipele de salvare au astfel acces la toate informațiile necesare unei intervenții sigure și eficiente și pot economisi minute prețioase.  Producătorul de autovehicule anunță noutăți și în ceea ce privește echiparea celor patru modele. Astfel, Dacia Sandero va beneficia de un nou nivel de echipare – Journey, corespunzător versiunii Extreme de pe Stepway. Acesta va propune, în serie : antenă tip coadă de rechin, jante din aliaj Randia, ornamente pentru pragurile ușilor, covorașe specifice și numeroase echipamente: cartelă mâini libere, cameră de marșarier, suport detașabil pentru smartphone și organizator pentru portbagaj.  Dacia a pregătit noutăți în materie de design. Astfel, modelele Logan și Sandero vor beneficia de roți Flexwheel biton Atara, în timp ce modelele Stepway și Jogger vor dispune de roți Flexwheel biton Atara Dark. În funcție de model, vor fi disponibile noile jante din aliaj Randia și Randia Dark.  Sunt de asemenea anunțate și noi nuanțe de caroserie: culoarea Beige Safari devine nuanța exclusivă a modelului Sandero Stepway, iar culoarea Gris Schiste, rezervată până acum modelului Jogger, cât și nuanța Cedar Green, emblematică pentru versiunea Extreme, vor fi disponibile pe toate modelele. Modelul Jogger HYBRID 140 este echipat de acum cu noul ecran de 7” prezentat pe noul Duster.  „Un nou autocolant: modelele Jogger și Sandero Stepway Expression dispun de un nou autocolant amplasat pe portierele față, sub oglinzile retrovizoare. Acesta include emblema Dacia Link și coordonatele GPS ale șoselei Transfăgărășan, renumită deja pe plan internațional”, se mai arată în comunicatul Dacia.  Pe cele patru modele apar noi elemente de confort precum priză USB-C în partea inferioară a planșei de bord, priză USB-C în spatele consolei centrale pentru vehiculele echipate cu opțiunea Comfort Pack (în funcție de țară) sau er condiționat manual pe versiunea Essential a modelului Jogger. Versiunea Jogger HYBRID 140 va beneficia de o nouă funcție E-SAVE.

Prosumatorii plătesc deja pentru contorizarea ''Taxei pe Soare''

u "în ciuda asigurărilor din partea Guvernului, că nu va introduce așa numita "taxă pe soare", ANRE a pregătit infrastructura pentru taxarea autoconsumului”, arată APCE

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a pregătit infrastructura pentru taxarea autoconsumului pe banii prosumatorilor, în ciuda asigurărilor din partea Guvernului că nu va introduce așa numita "taxă pe soare", susțin reprezentanții Asociației Prosumatorilor și a Comunităților de Energie din Romania (APCE). "În ciuda asigurărilor din partea Guvernului, că nu va introduce așa numita "taxă pe soare", ANRE a pregătit infrastructura pentru taxarea autoconsumului pe banii prosumatorilor. Ca să poți obține certificatul de racordare ca prosumator este nevoie să adaugi suplimentar un tablou sigilabil cu siguranțe. În acest tablou sigilabil, urmează să fie instalat un contor pentru măsurarea autoconsumului. În unele cazuri acest contor a fost deja instalat", se menționează în comunicatul transmis luni de asocieție. Potrivit sursei citate, prosumatorii plătesc în plus pentru aceste echipamente fără să aibă beneficii sau să fie informați de rolul acestui contor pe autoconsum. "De ce se instalează contoare suplimentare pentru măsurarea autoconsumului dacă Guvernul și ANRE nu intenționează să aplice "taxa pe soare"? Aceasta este o acțiune cu premeditare în care sunt implicate mai multe instituții ale statului. Guvernul a creat cadrul legal iar ANRE a început să pregătească infrastructura. În toată această perioadă au negat cu vehemență intenția de a introduce o astfel de taxă. Instalarea acestor echipamente suplimentare este o dovadă a intenției Guvernului și ANRE de a introduce această taxă absurdă", se menționează în comunicat. Asociația Prosumatorilor și a Comunităților de Energie a solicitat membrilor săi să trimită fotografii cu astfel de instalații. Din sutele de imagini primite am identificat doua situații: în unele cazuri a fost instalat un "bloc de măsură sigilabil"; în alte cazuri au fost instalate inclusiv contoarele inteligente care sunt deja funcționale. Infrastructura pentru taxarea autoconsumului se construiește în perioada în care Guvernul și Ministerul Energiei neagă intenția de a introduce "taxa pe soare". Asociația menționează că, în declarațiile oficiale, reprezentanții Guvernului și ANRE au încercat să acrediteze ideea că taxa pe soare poate fi aplicată doar începând cu 2026, dacă puterea instalată a prosumatorilor din România va atinge 8% din puterea totală instalată în România. "Aceasta afirmație este falsă deoarece OUG prevede că cei care au beneficiat de finanțare (Casa Verde, Electric UP, etc) și cei care au peste 30 kW pot fi taxați în orice moment printr-un ordin ANRE. Încercarea de a promova ideea că este normal să taxezi autoconsumul din 2026 dacă puterea atinge 8% este o acțiune agresivă și nejustificată față de prosumatori. Nu este normal să taxăm autoconsumul astăzi sau în 2026 indiferent de puterea instalată. O altă temă falsă promovată de autorități a fost aceea că introducerea "taxei pe soare" este o obligație a României de a transpune o directivă europeană. Menționăm că APCE a solicitat un răspuns oficial din partea Comisiei Europene legat de această obligativitate. Răspunsul a fost clar și fără echivoc: România nu este obligată să transpună în legislația națională articolul care face referire la taxa pe soare. Solicităm Guvernului României eliminarea din OUG163 /2022 Art. 21 (pct 3) care permite ANRE să taxeze autoconsumul prosumatorilor", se mai spune în comunicat.

APIA estimează o cotă de piață de 29% pentru autoturismele ''verzi'' în România

Autoturismele ecologice vor ajunge la o cotă de în total piață auto în România de 29%, până la sfârșitul anului 2024, timp în care piața de autovehicule noi înmatriculate pe plan local va continua să crească, dar cu un ritm mai lent, de doar 5,3% față de cel înregistrat în 2023, arată estimările Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), prezentate luni într-o conferință de presă. "În anul 2024, piața auto românească va continua să evolueze, anticipând o creștere moderată de 5,3%, reflectând o adaptare la noile dinamici economice, sociale și politice. Chiar și la 150.000 de autoturisme noi ce vor fi vândute în acest an, piața românească rămâne sub nivelul anilor 2018 și 2019, demonstrând impactul de lungă durată al pandemiei de coronavirus. În ciuda provocărilor, autoturismele electrificate vor rămâne în centrul atenției, cu o creștere estimativă de 24,4%, în timp ce vânzările autoturismelor pur electrice - chiar dacă într-un ritm mai lent- vor continua să crească, ajungând la o cotă de piață estimată la 12,7%. Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule (APIA) continuă să fie un pilon de referință în furnizarea de analize precise și perspective vizionare asupra industriei auto din România", a declarat susține Dan Vardie, președintele APIA. Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare plus minibuse se va consemna, în acest an, o curbă mai lentă de creștere, respectiv de 7,2%, comparativ cu datele din 2023, iar pentru vehiculele grele și autobuze se prognozează un salt de 5,1%. Conform specialiștilor APIA, la autoturisme este estimată menținerea ponderii de aproximativ 84% din totalul înmatriculărilor, cu un volum de aproximativ 150.000 de unități, în creștere cu 5%, de la un an la altul, De asemenea, în privința clasificării pe segmente în care sunt încadrate autoturismele, există următoarele linii de creștere: Segmentul A (plus 4,3%), Segmentul B (-11,5%), Segmentul C (plus 15,9%), Segmentul D (plus 4,7%), Segmentul E (5,5%), Segmentul F (plus 3,6%), SUV (plus 3,9%), MPV (plus 2,6%) și Segmentul Sport (plus 14,7%). În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV se va menține prima poziție, cu aproximativ 43,5%, urmat de Clasa C - cu o cotă de 32% (plus 2,99% față de 2023) și Clasa B, cu o cotă de 13,3% (-2,5%).

Regula de aur la achizițiile online

Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă persoanelor care fac achiziții online să verifice dacă operatorul economic este de încredere, confirmând datele de înregistrare ale companiei și verificând feedback-ul și reclamațiile primite online. Într-o postare pe o rețea de socializare, Anghel oferă Câteva sfaturi utile pentru siguranța în online. "Afacerile legitime acceptă în general plățile electronice cu cardul și nu solicită transferuri de bani. Neacceptarea plății cu cardul este suspectă; Introduceți contul bancar sau datele cardului pentru efectuarea plății doar pe o pagină web securizată. O pagină web securizată va avea https:// la începutul denumirii afișate în bara de adrese și o imagine cu un lacăt închis în browser; Nu trimiteți niciodată contul bancar sau datele cardului prin e-mail, SMS sau mesagerie instant; Nu dezvăluiți informații personale unui comerciant online", sfătuiește Anghel cumpărătorii. Pentru protejarea informațiilor, directorul general al ANPC recomandă verificarea dacă o afacere este legitimă - online sau telefonic. "Asigurați-vă că website-ul este sigur. Căutați imaginea unui lacăt și https:// în bara de adrese; Nu împărtășiți informații care ar putea fi folosite pentru a vi se ghici parolele și fura identitatea. De exemplu, nu folosiți data nașterii ca parolă; Asigurați-vă că aveți instalate pe toate dispozitivele personale, inclusiv pe laptop, tabletă și telefon, o soluție împotriva programelor malware și un software antivirus; Asigurați-vă că le mențineți actualizate; Nu vă trimiteți niciodată datele bancare sau datele cardului de credit prin e-mail", se spune în postarea de pe Facebook. În vederea protejării dispozitivelor, cumpărătorii sunt sfătuiți să seteze întotdeauna o parolă, un cod PIN sau un cod de acces pentru a opri alte persoane să le folosească dispozitivele. De asemenea, trebuie actualizate aplicațiile și sistemele de operare de îndată ce sunt versiuni noi disponibile. "Puteți utiliza funcția de actualizare automată a dispozitivului dvs. în acest scop", subliniază Paul Anghel.

Salariații agențiilor pentru IMM-uri au reluat protestele

Salariații agențiilor pentru intreprinderi mici și mijlocii au anunțat luni că au reluat protestele, acuzânbd nerespectarea angajamentelor asumate d eministryl Economiei Radu Oprea la întâlnirea avută în luna ianuariie cu sindicaliătii. “Începând de azi, 19.02.2024, ora 1000, angajații agențiilor pentru întreprinderi mici și mijlocii vor relua acțiunile de tip grevist, prin participarea la proteste spontane și demararea procedurii pentru declanșarea grevei generale pe termen nelimitat, până când solicitările vor fi soluționate iar conducerea politică a Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului își va respecta angajamentul luat în cadrul întâlnirii din data de 17.01.2024”, anunță sindicaliștii. Ei precizează că motivul acțiunii lor este nerespectarea angajamentelor asumate de ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan-Radu Oprea, în cadrul întâlnirii din data de 17 ianuarie, de la sediul ministerului, cu reprezentanții Sindicatului Agențiilor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și a reprezentanților salariaților din fiecare agenție din teritoriu, angajamente prin care au fost înaintate și stabilite de către conducerea ministerului termene ferme pentru soluționarea problemelor salariale ale personalului angajat în agenții, fapt ce a condus la decizia membrilor de sindicat de a suspenda protestele spontane din luna ianuarie, Ei remarcă faptul că ”angajamentul Domnului Ministru a fost unul luat fără asumare, cu scopul de a amăgi salariații”.

Financial Times: UE va amenda Apple cu 500 de milioane de euro

Uniunea Europeană urmează să amendeze Apple cu aproximativ 500 de milioane de euro (539 de milioane de dolari) pentru presupuse încălcări ale legislației UE în materie de concurență, a relatat duminică Financial Times, citând surse. Amenda ar urma să fie anunțată la începutul lunii viitoare, a spus FT. Comisia Europeană, care anul trecut a acuzat Apple că a denaturat concurența pe piața de streaming muzical prin regulile App Store care îi împiedică pe dezvoltatori să informeze utilizatorii cu privire la alte opțiuni de cumpărare, a refuzat să comenteze articolul. Apple nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii din partea Reuters, în afara orelor de program.

Noul avion chinez de pasageri C919 a efectuat un zbor demonstrativ

Noul avion cu corp îngust al Chinei, C919, produs de Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), care concurează avioanele de pasageri ale Airbus și Boeing, a făcut prima sa călătorie în afara teritoriului chinez, organizând duminică un zbor la Salonul de aviație din Singapore, transmite Reuters. China a investit masiv în încercarea de a sparge dominația celor doi producători occidentali de avioane pe piața globală a aeronavelor pentru pasageri. China a indicat o creștere a eforturilor sale în acest an pentru a promova prezența C919 și COMAC pe plan intern și internațional. Avionul este certificat doar în China, iar primul dintre cele patru avioane C919 a început să zboare pentru China Eastern Airlines anul trecut. Având în vedere că Airbus și Boeing au dificultăți să își mărească producția și să satisfacă cererea de avioane noi, iar Boeing se confruntă cu o serie de crize, industria aviației urmărește modul în care COMAC se poziționează ca o alternativă viabilă. COMAC va investi zeci de miliarde de yuani în următorii 3-5 ani pentru a extinde capacitatea de producție a avionului C919, a informat presa chineză un oficial COMAC, în ianuarie.

Vremea a afectat doar 1-2% din cultura de grâu de iarnă a Ucrainei

Doar 1-2% din cultura de grâu de iarnă din Ucraina nu va supraviețui iernii actuale, a declarat duminică Ministerul Agriculturii, citând date ale specialiștilor în domeniu, transmite Reuters. Grâul de iarnă reprezintă peste 95% din producția totală de grâu a Ucrainei. În timpul iernii, până la 7% din suprafața semănată iarna moare de obicei, în principal din cauza înghețurilor abundente și a crustei de gheață de pe câmpuri, dar iarna a fost mai blândă în acest an. Fermierii au semănat aproximativ 4,2 milioane de hectare cu grâu de iarnă pentru recolta din 2024. ”Rezultatele creșterii plantelor... au arătat că rata de supraviețuire a cerealelor de iarnă (grâu, secară) a fost de 98-99%”, se arată într-un comunicat al ministerului. Acesta a adăugat că până la 5% din orzul de iarnă a fost deteriorat și în această iarnă.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.