Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Centrele comerciale au reușit să depășească cifra de afaceri totală din 2019

Ziarul de Vrancea
17 oct 2023 444 vizualizări

Potrivit unui studiu de specialitate, piața de retail a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri cumulată care a depășit pragul de un miliard de euro

Centrele comerciale au reușit să depășească, anul trecut, cu 16%, cifra de afaceri totală din 2019, în timp ce parcurile de retail au înregistrat o scădere de 5%, potrivit unui studiu realizat de o companie de investiții imobiliare. Totodată, vânzările și traficul înregistrate în prima jumătate a anului 2023 sunt mai mari decât în perioada similară din 2019, considerat cel mai bun an pentru retail în România, arată cercetarea "Turnover Retail 2023", realizată de CBRE. Potrivit sursei citate, piața de retail a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri cumulată care a depășit pragul de un miliard de euro, consemnând o creștere de 5% față de valoarea totală înregistrată în 2019 - un an de referință pentru piața de retail în ceea ce privește vânzările, numărul de vizitatori, noile spații și ultimul an înainte de criza sanitară. Comparând valoarea totală a cifrei de afaceri înregistrată în 2022 cu cea din 2021, la nivel național, centrele comerciale au înregistrat o creștere anuală de 18%, iar parcurile comerciale de 2%. "Rezultatele financiare din 2022 confirmă faptul că România și companiile din țară sunt aliniate trendului din regiunea CEE, unde vânzările totale sunt în mare parte la același nivel sau peste cel înregistrat în anul record 2019. Pentru 2023, sunt așteptate rezultate mai bune, dar acestea rămân însă sub semnul incertitudinii, ținând cont că principalul motiv de îngrijorare al retailerilor rămân inflația și reducerea puterii de cumpărare, care pot avea impact major asupra vânzărilor. Vedem însă că retailerii vizează eficientizarea proceselor și stabilizarea aprovizionării, aproape jumătate dintre respondenții la studiu, 45%, având în plan să investească în soluții software. În plus, sustenabilitatea devine încorporată în cultura organizațională și în modul de lucru al retailerilor, iar abordarea omnichannel reprezintă un punct major în strategia comercianților. Observăm, de asemenea, o schimbare în piața de retail din România, care echilibrează această predominare a formatelor tradiționale. Peste jumătate dintre retaileri vizează să deschidă noi magazine fizice în centre comerciale regionale, urmate de magazine stradale în centrul orașelor și parcuri de retail", a declarat Carmen Ravon, Head of Retail Occupier CEE, CBRE. Potrivit sursei citate, creșterea economică și stabilitatea din 2022 au determinat o creștere anuală de 21% a cheltuielilor de consum. Analiza CBRE se bazează pe datele interne de retail ale companiei, combinate cu datele financiare disponibile ale Ministerului Finanțelor din România. Studiul aprofundează diferite aspecte ale pieței de retail din România și evidențiază tendințe și evoluții semnificative ale domeniului. "Continuăm să traversăm un context post-pandemic, dar tendințele devin tot mai clare: centrele noastre comerciale și parcurile de retail nu sunt doar rezistente, ci și pregătite pentru o revenire impresionantă. De altfel, sectoarele Fashion, Food & Beverages și Leisure au fost în prima linie, cu creșteri anuale impresionante de 33%, 26% și, respectiv, 23%. Aceste cifre indică nu numai o redresare, ci mai ales o revenire a încrederii și a apetitului consumatorilor. Perspectivele de viitor prefigurează un sector dinamic, cu rate de creștere cuprinse între 28% și un impresionant 50% în comparație cu nivelurile de dinaintea pandemiei. Evoluția sectorului nostru de retail este una bazată pe adaptare, tenacitate și, în cele din urmă, pe un potențial promițător", a adăugat Daniela Gavril, Head of Research, CBRE România. Aplicând aceeași analiză, dar în comparație cu anul 2019, studiul relevă și mai bine performanțele sectorului de retail care revine la nivelurile pre-pandemice, cu segmente precum Fashion, Food, Retail de Specialitate, Food & Beverage și Serviciile care au încheiat anul 2022 cu creșteri ale cifrei de afaceri cuprinse între 50% și 28%.

Producția de autoturisme din România a redus viteza cu 1,8%

u în primele nouă luni ale anului au fost produse în țara noastră 375.860 de mașini

Producția de autoturisme, în România, a scăzut cu 1,8% în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu intervalul similar din 2022, până la un volum de 375.860 de unități, arată datele publicate, recent, de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Potrivit sursei citate, din totalul consemnat la finele lunii septembrie 2023, Dacia a raportat 234.530 de unități produse, în timp ce 141.330 de unități aparțin mărcii Ford. Raportat de la an la an, în septembrie anul curent au fost produse, în România, 46.888 de autoturisme, număr în scădere de cu 9,1%, față de aceeași perioadă din anul precedent. Dintre acestea, 28.934 de unități au fost produse în uzina Dacia, de la Mioveni, iar 17.954 de exemplare au ieșit de pe linia de producție de la uzina Ford Otosan, din Craiova. În ceea ce privește înmatriculările de autoturisme noi, acestea au scăzut pe plan local cu 11,59%, în septembrie față de aceeași perioadă din 2022, până la un volum de 10.545 de unități. Conform statisticii, la nivelul primelor nouă luni ale acestui an, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a atins valoarea de 110.011 de unități, în creștere cu 15,46% comparativ cu perioada similară din anul anterior. În clasamentul autoturismelor noi, pe mărci, la finele lunii septembrie 2023, pe primul loc se află Dacia - cu 35.916 de unități înmatriculate. Pe locurile următoare se situează Renault - cu 8.271 de unități, Skoda (7.997), Toyota (7.888), Volkswagen (7.694), Hyundai (6.667), Ford (5.171), Mercedes (3.510), BMW (3.517) și Suzuki (3.516). Pe de altă parte, autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România au atins un volum de 26.227 unități, în septembrie 2023, mai puțin cu 4,73% comparativ cu același interval din 2022. La aceeași categorie, din ianuarie până în septembrie, anul curent, s-au înregistrat 202.255 de unități înmatriculate în România, în scădere cu 16,4% comparativ cu primele nouă luni ale anului precedent.

Grecia a fost cea mai căutată destinație de vară de către turiștii români

Grecia, ca destinație turistică, fie că e vorba despre insule sau stațiunile de pe continent, s-a aflat în sezonul estival al acestui an în topul preferințelor turiștilor români, agenții având în multe cazuri toate locurile vândute înainte de începutul verii. Vânzările pachetelor de vacanță pentru Grecia au debutat încă de la începutul anului, ajungându-se ca în luna mai să nu mai existe oferte, a declarat Mădălina Balaiban, proprietarul Hello Holidays. "Dacă este să vorbim despre destinația anului 2023, atunci putem spune că aceasta a fost Grecia. Aici discutăm nu doar despre Grecia insulară, ci și despre cea continentală. De menționat ar fi că vânzările pentru Grecia au debutat într-un volum extrem de mare, iar la început de lună mai deja aveam stop sales pe foarte multe dintre unitățile de cazare. Vânzări în volum mare s-au realizat cu foarte multe luni înainte de începerea efectivă a sezonului, lucru care ne-a demonstrat reîntoarcerea early booking-ului", a afirmat Mădălina Balaiban, într-un info-trip organizat în Valencia (Spania). La începutul verii, au fost cazuri în care agenții de turism au început să caute pachetele de vacanță pentru Grecia, având toate perioadele vândute până în septembrie. "Grecia a mers foarte bine, dar Grecia e iubită de români. Și au mers foarte bine toate destinațiile pe Grecia, nu pot spune că a fost una care nu a mers. A fost un challenge vara aceasta să mai găsești un loc undeva pe Grecia, oriunde, că a fost vorba de continent cu vacanță mai ieftine, sau pe insule, unde sunt prețuri mai mari. Toată Grecia s-a vândut foarte bine. Eu în luna mai nu mai aveam niciun loc pentru luna septembrie, am vândut tot. Abia începuse sezonul și aveam vândut 100%. Am suplimentat", a declarat Claudia Simion director vânzări al agenției Mix Tour. Și în Sibiu Grecia a fost la mare căutare, turiștii fiind atrași și de ofertele de zboruri charter de pe aeroportul din localitate. "La noi în Sibiu este clar că a crescut numărul de turiști anul acesta și s-a mers foarte mult pe Creta, unde au fost două avioane pe săptămână, ceea ce nu credeam că va duce Sibiul vreodată. Dar au fost pline cap-coadă, din iunie până în septembrie. În plus s-a mai vândut Antalya, care e clasică", a afirmat Alina Deaconu, manager al agenției Dream Travel. Au existat și turiști împătimiți ai sejururilor all-inclusive din Turcia care au preferat în acest an Grecia, dar care și-ar fi dorit să găsească același specific, cu toate serviciile incluse.

Netflix ar putea mări tarifele abonamentelor sale

Succesul măsurilor Netflix de combatere a partajării parolelor a sporit probabil numărul de abonați cu aproximativ 6 milioane în trimestrul al treilea, iar pionierul streamingului este așteptat să pregătească terenul pentru creșterea tarifelor, atunci când va raporta câștigurile miercuri, transmite Reuters. Singurul streamer major profitabil, Netflix a rezistat să se alăture rivalilor precum Walt Disney în creșterea prețurilor abonamentelor fără reclame în acest an și, în schimb, a limitat partajarea parolelor în afara gospodăriilor, pentru a obține acces la cei peste 100 de milioane de telespectatori care folosesc serviciul său fără a se abona. ”Netflix seamănă acum foarte mult cu o companie de utilități, pe multe piețe. Provocarea de a fi etichetată ca o companie de utilități este modul în care o companie în curs de maturizare continuă să găsească creștere”, au spus analiștii de la Bernstein. Compania ar putea crește prețurile după încheierea grevei actorilor de la Hollywood, a relatat un articol la începutul lunii octombrie. La cinci luni după ce a convocat o grevă care a aruncat Hollywood-ul în frământări, Writers Guild of America (WGA) a aprobat săptămâna trecută un nou contract cu marile studiouri. Netflix, cu toate acestea, a rezistat bine grevei, datorită prezenței sale internaționale mai mari și a listei de conținut puternice. După un început lent pentru planul de abonament cu reclame lansat anul trecut, analiștii au spus că se așteaptă că Netflix va crește prețurile opțiunilor sale fără reclame în lunile următoare, pentru a împinge mai mulți abonați la celălalt nivel, unde reclamele ajută la obținerea de venituri mai mari per utilizator. Până acum, majoritatea telespectatorilor care s-au abonat la Netflix după reprimarea partajării parolelor, au optat pentru planurile fără reclame, au spus analiștii. Planul său standard cu reclame costă 6,99 dolari pe lună, în timp ce planurile fără reclame încep de la 15,49 dolari.

ANAF scoate la vânzare bunuri imobile ale debitorului Tender SA

Agenția Națională de Administrare Fiscală organizează, în noiembrie, licitație publică pentru valorificarea unor bunuri imobile aparținând debitorului Tender SA, conform unui anunț publicat de ANAF pe pagina de Facebook. "ANAF organizează o licitație publică la sediul din București (...), în datele de 08.11.2023 și 09.11.2023, începând cu orele 14:00, primele licitații publice, în scopul valorificării unor bunuri imobile sechestrate de organul de executare silită cazuri speciale prin Procesul verbal de sechestru pentru bunuri imobile nr. A_EMB 7403/19.11.2018, proprietatea debitorului SC TENDER SA", se menționează în anunț. Este vorba despre un ansamblu de bunuri imobile format din teren intravilan în suprafață de 1.000 mp din acte (1.002 din măsurători) și construcție cu destinația construcții de locuințe, cu suprafața construită la sol de 93 mp, compusă din Pplus 1, cu verandă, situate în localitatea Voluntari, având ca preț de evaluare și de pornire valoarea totală de 2.423.288 lei, și de un apartament situat în București, Sector 1, în suprafață de 47,21 mp, compus din 3 camere și dependințe, teren în folosință în cotă de 5,68 mp, având ca preț de evaluare și de pornire de 470.782 lei (la care se adaugă TVA în cotă de 19%).

Importurile de lapte brut au crescut cu 63,6%

Importurile de lapte brut au crescut cu 63,6% în luna august a acestui an comparativ cu luna precedentă, în timp ce producția de lapte de consum a urcat cu 14,9%, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS). Cantitatea de lapte brut importată s-a cifrat la 10.619 tone în august 2023, față de 6.489 tone în iulie, iar producția de lapte de consum a fost de 31.159 tone în august, față de 27.119 în luna precedentă. Față de luna corespunzătoare din anul precedent, cea mai mare creștere a producției s-a înregistrat la lapte de consum (plus 14,7%) în timp ce producția de brânzeturi a avut cea mai mare scădere (-3,1%). În același timp, cantitatea de lapte brut importată de către unitățile procesatoare a crescut, în luna august 2023, cu 11,6% față de luna corespunzătoare din anul precedent. Unitățile procesatoare au colectat o cantitate de lapte de vacă de 101.238 tone, în scădere cu 5,1% în august față de luna precedentă, dar în creștere cu 3,5% față de luna august 2022.

LinkedIn va concedia alți 668 de angajați

LinkedIn, parte a grupului, Microsoft, va concedia 668 de angajați din echipele sale de inginerie, talent și financiar, în a doua rundă de disponibilizări din acest an a rețelei de socializare pentru profesioniști, pe fondul încetinirii creșterii veniturilor, transmite Reuters. Reducerile, care afectează mai mult de 3% din cei 20.000 de angajați, se adaugă la pierderile de zeci de mii de locuri de muncă din acest an în sectorul tehnologiei, în fața unei perspective economice incerte. ”În timp ce ne adaptăm structurile organizaționale și ne simplificăm luarea deciziilor, continuăm să investim în priorități strategice pentru viitorul nostru și să ne asigurăm că oferim în continuare valoare pentru membrii și clienții noștri”, a spus LinkedIn într-un blog, luni. Sectorul tehnologic a concediat 141.516 de angajați în prima jumătate a anului, comparativ cu aproximativ 6.000 în urmă cu un an, potrivit companiei de angajare Challenger, Gray & Christmas. LinkedIn obține venituri prin vânzări de anunțuri și prin taxarea abonamentelor profesioniștilor în recrutare și vânzări, care folosesc rețeaua pentru a găsi candidați potriviți.

Intel lansează procesoarele Raptor Lake Refresh

A 14-a generație de procesare Intel pentru desktop este disponibilă începând de marți, cu viteze de până la 6GHz. Intel și-a lansat a 14-a generație de procesoare pentru desktop-uri, care dispun de mai multe nuclee și de frecvențe de rulare mai mari. Pentru că ajunge la 6GHz (și are 24 de nucelee), vârful de gamă al seriei, Core i9-14900K, este cel mai rapid procesor pentru desktop-uri produs în serie, conform companiei americane. Al doilea model al seriei, ca performanță și preț, este Core i7-14700K. Acesta are acum 20 de nuclee, dintre care 12 de eficiență și 8 de performanță. Versiunea Core i5-14600K are și ea 20 de nuclee. Nucleele de eficiență ale acesteia rulează la 3,5GHz, în vreme ce nucleele de performanță ajung la 5,3GHz. Pentru că folosesc socket-ul LGA 1700, noile procesoare sunt compatibile cu plăcile de bază Intel din seriile 600 și 700, având suport pentru Wi-Fi 7 și Bluetooth 5,4. Core i5-14600K va costa de la 319 dolari, în vreme ce Core i7-14700K va intra pe piață la 409 dolari, iar Core i9-14900K va fi disponibil de la 589 de dolari.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.