Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: 6 din 10 angajați vor mai multe măsuri de protecție a sănătății în clădirile unde lucrează

Ziarul de Vrancea
16 dec 2020 941 vizualizări

41% cred că revenirea la birou îi poate ajuta să mențină un echilibru mai bun între viața personală și cea profesională

Șase din zece angajați spun că s-ar simți mai liniștiți dacă în clădirea de birouri unde lucrează ar fi aplicate măsuri în plus pentru protejarea sănătății, arată un sondaj al dezvoltatorului de birouri Genesis Property, potrivit căruia numai 24% din respondenți au reluat complet lucrul la sediul companiei. ”Peste 60% dintre angajații care au răspuns unui sondaj inițiat de Genesis Property, pentru a înțelege mai bine percepția oamenilor despre perspectiva reîntoarcerii la birou în contextul Covid-19, spun că s-ar simți mai liniștiți dacă în clădirea de birouri unde lucrează ar fi aplicate măsuri în plus pentru protejarea sănătății lor și a colegilor. Pericolul să se îmbolnăvească rămâne principalul motiv pentru care cei mai mulți continuă să lucreze la distanță, însă 58% spun că interacționează mai bine cu colegii când merg la birou”, arată compania. Mai mult, 41% cred că revenirea la birou îi poate ajuta să mențină un echilibru mai bun între viața personală și cea profesională și 22% spun că așa pot inclusiv să evite probleme de sănătate psiho-emoțională, mai arată sondajul Genesis Property, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de birouri de clasa A din România, care deține West Gate Business District și Novo Park. Printre cele mai importante măsuri care i-ar face pe angajați să revină și să se simtă în siguranță la birou se numără sisteme mai performante de filtrare a aerului și apei din clădire (58,3%), sisteme de igienă mai performante în toalete (41,6%) și soluții mai eficiente pentru asigurarea distanțării angajaților (40,4%). Acestea fac parte din setul complex de măsuri prevăzute de The Immune Building Standard (Immune™), primul standard global open source care evaluează rezistența clădirilor de birouri la pandemia de Covid-19 și la alte amenințări similare pentru sănătate. În total, standardul propune peste 120 de măsuri pe care orice proprietar de clădiri de birouri sau angajator care își desfășoară activitatea în clădire le poate lua pentru a îmbunătăți imunitatea birourilor. „La zece luni de la declanșarea pandemiei, mulți angajați simt tot mai acut nevoia să se întoarcă la viața de birou, să interacționeze cu colegii și să reintre în spiritul de echipă. Cu toate acestea, riscurile de îmbolnăvire continuă să fie ridicate, așa că nevoia de măsuri pentru protejarea sănătății este mai relevantă ca oricând”, spune Darren Allen, directorul de dezvoltare în cadrul Genesis Property. Dacă biroul ar fi mai sigur pentru sănătatea lor, 55% dintre respondenții la sondajul Genesis Property spun că ar prefera să lucreze cel puțin 3-4 zile pe săptămână sau chiar exclusiv de la birou, indiferent de contextul epidemiologic. Astăzi, aproape 60% spun însă că lucrează în continuare în cea mai mare parte sau chiar în totalitate de acasă, în timp ce 16% își desfășoară activitatea mai mult la birou și numai 24% au reluat complet lucrul la sediul companiei.

Solicitările românilor pentru destinații exotice au crescut de trei ori

u cele mai solicitate sunt: Thailanda, Republica Dominicană, Maldive, Mauritius, Bali, Mexic sau Cuba

Interesul românilor pentru vacanța de iarnă pe plaje exotice a crescut de trei ori (200%), în acest an, iar destinațiile cele mai solicitate sunt: Thailanda, Republica Dominicană, Maldive, Mauritius, Bali, Mexic sau Cuba, arată datele analizate de unul dintre turoperatorii din România. Conform Karpaten Turism, prețul mediu al unui sejur în perioada Revelionului este de 2.600 de euro, iar în ianuarie tarifele pornesc de la 999 de euro, cu un cost mediu de 1.600 euro/persoană. În acest preț, sunt incluse transportul cu avionul dus-întors, taxele de aeroport, transferul la hotel, cazarea și planul de mese alese de turist. Destinațiile exotice solicitate în mod tradițional în perioada ianuarie - februarie sunt: Thailanda, Republica Dominicană, Maldive, Mauritius, Bali, Mexic și Cuba. Pentru începutul de an 2021, cele mai solicitate vacanțe sunt în Republica Dominicană. "Republica Dominicană este cea mai populară destinație din Caraibe și este potrivită tuturor categoriilor de turiști - atât cupluri, cât și familii sau seniori, cu atât mai mult cu cât oferim, în premieră, zbor direct operat de Gulliv Air. Vom introduce 7 chartere în perioada ianuarie - martie, iar de la finalul lui octombrie vom relua plecările săptămânale până la finalul anului. Costurile încep de la 1.099 euro/persoană și includ zbor direct din București, inclusiv taxe de aeroport, cazare 7 nopți în hotel de 4*, transferuri și asistență turistică în limba română. În acest moment, nu există restricții nici la sosire în Republica Dominicană și nici la întoarcerea în România, nefiind necesar nici testul COVID-19", a declarat Alexandru Mărginean, manager general Karpaten Turism - Divizia Turism Extern. Potrivit sursei citate, în cazul în care, din cauza evoluției pandemiei, călătoriile rezervate nu vor fi posibile, agenția va rambursa integral costul vacanțelor sau le va reprograma la o dată ulterioară sau într-o altă destinație aleasă de turist. Prin achiziționarea asigurărilor medicale cu acoperire storno și extensie pentru evenimente cauzate de COVID-19, sumele achitate pentru rezervare pot fi recuperate inclusiv în cazul îmbolnăvirii sau a izolării în urma contactului cu o persoană infectată.

 

Acitivitatea din construcții a înregistrat un salt de 18%

Volumul lucrărilor de construcții a crescut, ca serie brută, în primele zece luni ale anului cu 18%, iar ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 19,9%, a anunțat miercuri Institutul Național de Statistică (INS). ”Perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2020 comparativ cu perioada 1 ianuarie -31 octombrie 2019. Volumul total al lucrărilor de construcții, ca serie brută, a crescut cu 18%. Pe elemente de structură auavut loc creșteri la lucrările de reparații capitale (plus 54,5%), lucrările de întreținere și reparații curente (plus 34,4%) și la construcțiile noi (plus 8,5%). Pe obiecte de construcții, ca serie brută, au avut loc creșteri astfel: lucrările de construcții inginerești (plus 19,6%), clădirile rezidențiale (plus 18,8%) și la clădirile nerezidențiale (plus 15,1%). Ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, volumul total al lucrărilor de construcții a crescut cu 19,9%, creștere reflectată în volumul lucrărilor de reparații capitale (plus 50,9%), al lucrărilor de întreținere și reparații curente (plus 42,5%) și al lucrărilor de construcții noi (plus 9,5%). Pe obiecte de construcții, seria ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate evidențiază creșterea volumului construcțiilor inginerești (plus 23,6%), clădirilor rezidențiale (plus 19,9%) și al clădirilor nerezidențiale (plus 15,8%)”, arată datele INS. În octombrie 2020, comparativ cu septembrie 2020, volumul total al lucrărilor de construcții a crescut, ca serie brută, cu 3,4%, creștere evidențiată la lucrările de construcții noi (plus 6,3%). Lucrările de reparații capitale au scăzut cu 4,7%, iar lucrările de întreținere și reparații curente au rămas la același nivel. Pe obiecte de construcții, seria brută indică creșteri la clădirile nerezidențiale (plus 8,2%) și la construcțiile inginerești (plus 2,6%). Clădirile rezidențiale au scăzut cu 2%. Ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, volumul total al lucrărilor de construcții a crescut cu 1%, creștere evidențiată la lucrările de construcții noi (plus 7%). Lucrările de reparații capitale și lucrările de întreținere și reparații curenteau scăzut cu 12,5%, respectiv cu 7,8%. Pe obiecte de construcții, seria ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate indică creșterea volumului clădirilor nerezidențiale (plus 8,8%) și a construcțiilor inginerești (plus 0,9%). Volumul clădirilor rezidențiale a scăzut cu 6,1%.

Peste 14.300 de locuri de muncă sunt vacante la nivel național

Agenții economici oferă 14.342 de locuri de muncă la nivel național, aproape 32% din total fiind destinate persoanelor cu studii liceale sau postliceale, reiese din evidențele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), publicate miercuri. Potrivit datelor oficiale, cele mai multe locuri de muncă sunt oferite pentru: agent de securitate (1.056), lucrător comercial (843), muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor (827), muncitor necalificat la demolarea clădirilor, căptușeli, zidărie (616), vânzător (395), manipulant mărfuri (337), ucenic (305), vânzător ambulant de produse nealimentare (280), casier (263), agent servicii client (234), muncitor necalificat la spargerea și tăierea materialelor de construcții (224), conducător auto transport rutier de mărfuri (222), montator subansamble (216). Din cele 14.342 de locuri de muncă vacante declarate de angajatori la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, 958 sunt destinate persoanelor cu studii superioare (programator, inginer în diferite domenii de activitate, consilier/expert/inspector etc.), 4.540 persoanelor cu studii liceale sau postliceale (lucrător comercial, agent de securitate etc.), 3.778 persoanelor cu studii profesionale (vânzător ambulant de produse nealimentare, operator confecționer industrial îmbrăcăminte din țesături etc.), iar restul locurilor de muncă pentru persoanele cu studii primare/gimnaziale sau fără studii (muncitor necalificat la demolarea clădirilor, ucenic etc.). Potrivit sursei citate, angajatorii din Spațiul Economic European oferă, prin intermediul rețelei EURES România, 62 de locuri de muncă vacante, din care în Germania - 37 de locuri de muncă pentru mecanic sisteme sanitare, mecanic de proces pentru piese turnate din plastic/cauciuc, mecanic proces pentru componentele tehnologice din plastic, tehnician în electronică, operator mașini - departamentele de producție și ambalare, tăietor metale/polizator metale; Polonia - 13 locuri de muncă pentru dulgher, fierar betonist, lăcătuș, operator CNC, sudor, strungar, zidar; Norvegia - 7 locuri de muncă pentru specialist în cercetare și dezvoltare în domeniul chimiei, zidar/faianțar, vopsitor auto/tehnician reparații; Finlanda - 4 locuri de muncă pentru operator CNC; Belgia - 1 loc de muncă pentru tehnician întreținere matrițe (tehnician mașini și utilaje).

Florin Cîțu: Finanțarea pentru primele patru-cinci luni ale anului viitor este asigurată

Ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu, afirmă că nu există nicio problemă cu finanțarea cheltuielilor în prima parte a anului viitor, fiind asigurați banii pentru primele patru-cinci luni. De asemenea, Cîțu precizează că la Minister se lucrează la bugetul pentru anul viitor, pe structura actualului Guvern, cu 16 ministere. ”O să fie foarte ușor de ajustat dacă prin negociere politică se ajunge la o altă structură”, a precizat Cîțu. ”Am văzut în spațiul public foarte multă îngrijorare cu privire la situația economic a României. Vreau să vă asigur pe toți că nu este nicio problemă, mai mult sunt două lucruri p care vreau să vi le prezint. În primul rând, am asigurat finanțarea pentru prima parte a anului viitor, vorbim de cheltuielile pentru primele patru-cinci luni. Nu există nicio problemă pentru cheltuieli, mai ales pentru cheltuielile în sănătate, investiții. Banii îi avem, nu este nicio problemă să le dăm drumul, să putem face aceste cheltuieli – salarii, pensii, nu este nicio problemă”, a afirmat, miercuri, Florin Cîțu, într-un mesaj video postat pe pagina sa de socializare.  Ministrul Finanțelor a explicat și că se lucrează la elaborarea bugetului pentru 2021.  ”În al doilea rând, la Ministerul de finanțe am început să lucrăm la bugetul pentru 2021.E adevărat, lucrăm pe structura actualului Guvern, cu 16 ministere, dar o să fie foarte ușor de ajustat dacă prin negociere politică se ajunge la o altă structură. Vreau să vă asigur, chiar și în această perioadă, că situația financiară a României este pe mâini bune și nu există niciun fel de problemă și nu vor exista probleme în perioada următoare”, a mai afirmat Cîțu.

Bitcoin a sărit de pragul de 20.000 de dolari

Bitcoin - prima monedă descentralizată - s-a apreciat miercuri și a depășit pentru prima oară în istoria sa pragul de 20.000 de dolari, profitând de apetitul piețelor pentru risc, relatează AFP. Miercuri, la ora 13.50 GMT (15.50, ora României), un bitcoin valora 20.145,02 de dolari, apreciindu-se cu 3,8% în timpul ședinței, iar la puțin timp după aceea a atins un nivel istoric de 20.398,50 de dolari, potrivit unor date compilate de agenția Bloomberg.

PayPoint intră în piața digitală

PayPoint, principalul operator de plăți în numerar și încărcare electronică prin puncte de retail din România, anunță lansarea aplicației sale de mobil, făcând astfel un pas important spre nevoile actuale ale consumatorilor. "PayPoint este lider de piață în ceea ce privește încasarea facturilor în numerar, prin rețeaua sa de peste 19.000 de parteneri, cu acoperire națională. După o prezență de peste 12 ani pe piața românească, este momentul acum să ajungem la o nouă categorie de consumatori, respectiv a celor care preferă confortul plăților online, mai ales acum, când toți suntem preocupați de distanțarea fizică și siguranță sanitară. Utilizarea aplicației PayPoint se face într-un mod simplu, rapid și sigur pentru toate tipurile de servicii și tranzacții disponibile și le permite clienților să efectueze plăți, facil, dintr-un singur loc, către diferiți furnizori de utilități și servicii într-un mod flexibil, direct de pe telefonul mobil. Am redus timpul petrecut de fiecare dintre utilizatorii aplicației pentru aceste tipuri de operațiuni, prin integrarea unor funcționalități smart, respectând în același timp toate standardele de siguranță", a declarat Lewis Alcraft, Managing Director PayPoint România. Potrivit unui comunicat al companiei, soluția de plată cu cardul prin intermediul aplicației PayPoint este furnizată de Alpha Bank România, în parteneriat cu Europayment Services (EuPlătesc.ro).

 

Indicele ROBOR la 3 luni s-a menținut la 2,04%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, s-a menținut miercuri la 2,04%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Indicele ROBOR la 6 luni a rămas la rândul său la 2,09%. Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a menținut joi, 12 noiembrie, rata dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, rata dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an și rata dobânzii aferente facilității de creditare (Lombard) la 2% pe an. De asemenea, Consiliul de administrație al băncii centrale a decis reducerea ratei rezervei minime obligatorii pentru pasivele în valută ale instituțiilor de credit la nivelul de 5% de la 6%, începând cu perioada de aplicare 24 noiembrie -23 decembrie 2020 și menținerea ratei rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei la nivelul de 8%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.