Economic

Guvernarea paralelă: Ministrul Agriculturii habar nu are de ce s-au scumpit alimentele

Ziarul de Vrancea
19 nov 2017 646 vizualizări

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a declarat că așteaptă explicațiile Consiliului Concurenței privind creșterea prețurilor unor alimente, în special carne și ouă, Ministerul Agriculturii negăsind niciun factor care să justifice aceste scumpiri

Ministrul Agriculturii, aflat la Sibiu pentru lansarea campaniei "Alege oaia", a explicat decizia ministerului de a sesiza Consiliul Concurenței privind scumpirea unor produse, el spunând că a făcut verificări și că nu au existat modificări în costul de producție, astfel că majorările de prețuri nu se justifică. "Prețurile la o serie de produse au început să crească și pentru fiecare produs ne-am dus la raft să vedem ce se întâmplă. Am fost și la producători să vedem ce se întâmplă și am constatat acolo că nu există modificări în costul de producție și atunci am solicitat sprijinul Consiliului Concurenței pentru că noi nu găsim elemente care să justifice asemenea prețuri. Cei de la Consiliul Concurenței sunt specialiști în domeniu și au și instrumentele legale, ca să vedem dacă există și altfel de factori.  Așteptăm răspunsul lor ca să avem tabloul complet", a declarat Daea. El a precizat că este vorba în special despre prețurile la ouă și la carne și produse din carne. "De exemplu, la carnea de porc prețul la producător a scăzut, iar în piață a crescut. Sunt lucruri pe care nu le poți explica și de aceea am solicitat opinia Consiliului Concurenței. Noi nu avem instrumente, legislație ca să intervenim pe piață. Așteptăm răspunsul, pentru că noi nu putem interveni", a precizat ministrul Agriculturii. De la începutul lunii noiembrie, prețul ouălor a crescut chiar și cu 50% în magazine, producătorii punând această situație pe seama unei scăderi a producției odată cu răcirea vremii, dar și pe seama crizei de pe piața europeană. În urmă cu o săptămână, ministrul Agrculturii spunea că este vorba despre "un puseu pe piață", consecință a scandalului contaminării cu Fipronil, care a afectat ferme din Olanda, Franța Belgia. Ministrul a argumentat că, oferta fiind mai mică, "piața a reacționat în mod natural".

Zece pe loc la locurile scoase la concurs de către primărie

Peste 20.000 de bucureșteni și-au depus CV-urile pentru cele 2.000 de posturi din companiile municipale înființate de Primăria Capitalei, cele mai multe cereri fiind pentru companiile Sport pentru Toți, Iluminat Public, Consolidări, Dezvoltare Durabilă și Publicitate și Afișaj, anunță municipalitatea. Primarul Capitalei, Gabriela Firea, spune că la Târgul de Joburi organizat vineri și sâmbătă de Primăria București reprezentanții companiilor municipale participante au oferit informații pentru mii de bucureșteni care s-au arătat interesați de oferta de muncă a municipalității. "Târgul de Joburi organizat de Primăria Capitalei a reprezentat un adevărat succes, pentru cele 2.000 de posturi oferite de companiile municipale, aplicând peste 20.000 de cetățeni. Bucureștenii ne-au arătat astfel că au încredere în proiectele municipalității și doresc să contribuie la îmbunătățirea serviciilor publice, precum și la dezvoltarea orașului. Cele 22 de companii municipale vor reprezenta o alternativă sănătoasă a vechiului model administrativ și vor presta servicii publice în beneficiul cetatenilor”, susține Gabriela Firea. Companiile municipale care au participat la târgul organizat de Primăria Capitalei sunt: Compania Municipală Trustul de Clădiri Metropolitane S.A, Compania Municipală Consolidări S.A, Compania Municipală Imobiliară S.A, Compania Municipală Parking S.A, Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje S.A, Compania Municipală Energetică S.A, Compania Municipală Managementul Traficului S.A, Compania Municipală Medicală S.A, Compania Municipală Iluminat Public S.A, Compania Municipală Sport pentru Toți S.A, Compania Municipală Eco Igienizare S..A, Compania Municipală Managementul Transportului S.A, Compania Municipală Publicitate și Afișaj S.A, Compania Municipală Pază și Securitate S.A, Compania Municipală Turistică S.A, Compania Municipală Parcuri și Grădini S.A, Compania Municipală Agrement S.A, Compania Municipală Dezvoltare Durabilă S.A , Compania Municipală Întreținerea Arborilor și Spațiului Verde S.A , Compania Municipală Protecție Civilă și Voluntariat S.A și Compania Municipală Tehnologia Informației S.A. Cele mai multe CV-uri au fost depuse pentru Compania Sport pentru Toți (1.468), Compania de Iluminat Public (1.405), Compania Consolidări (1.391) Compania Dezvoltare Durabilă (1.376) și Publicitate și Afișaj (1.104).

Ambiția necontrolată a Tesla ar putea să îi secătuiască finanțele

Tesla ar putea fi nevoită să ceară creditorilor și acționarilor mai mult capital, pentru finanțarea dezvoltării camionului semielectric și a noului model roadster, ambele prezentate joi, precum și pentru creșterea producției automobilului electric de serie Model 3, potrivit analiștilor intervievați de Reuters. Directorul general al Tesla, Elon Musk, a surprins joi audiența, la evenimentul de lansare a camionului Semi, prezentând un prototip pentru noua generație a Tesla Roadster. Musk a promis că Roadster va fi cel mai rapid automobil de serie disponibil. Primele 1.000 de astfel de automobile vor costa 250.000 de dolari fiecare, vor fi plătite în avans, iar prețurile automobilelor produse ulterior  vor porni de la 200.000 de dolari. Banii încasați în avans de la clienți vor aduce Tesla 250.000 de milioane de dolari, pentru un automobil care va intra probabil în producție în 2020. Musk nu a precizat cum va genera Tesla fonduri suplimentare pentru camionul Semi și Roadster și cum va depăși problemele de producție care au întârziat fabricarea automobilului de serie Model 3.

Românii au cumpărat cu cardul de BLACK FRIDAY de 115 milioane lei

Românii au făcut în întreaga zi de Black Friday peste 165.000 de tranzacții în valoare de 115 milioane lei, potrivit datelor publicate sâmbătă de operatorul de plăți PayU România. Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 695 lei. Cele mai mari tranzacții online au fost: o mașină de 37.400 lei, bijuterii de 36.372 lei și tot bijuterii, de 35.391 lei. Din totalul tranzacțiilor, 35% au fost plătite cu un card în rate. Românii au plătit în rate cu aproximativ 60% mai mult decât o tranzacție online cu altă metodă de plată online, valoarea medie a coșului de cumpărături plătit în rate ajungând la 945 lei, mai arată datele PayU. onderea categoriilor de produse cumpărate online de Black Friday în acest an rămâne aceeași: IT&C - 90% din totalul cumpărăturilor, fashion – 7% din totalul cumparaturilor, iar restul de 3% fiind eTail (home&deco, produse cosmetice, produse alimentare, vinuri, jucării, etc.).

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.