30 de disponibilizaţi din Finanţe intră la concurs
Reorganizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală înseamnă în realitate un val de concedieri din randul finanţiştilor. Informaţiile de la ora actuală arată că, în pofida eventualelor soluţii oferite, vor fi oameni care vor pleca acasă. În Vrancea sunt 30 de persoane care vor susţine concurs pentru posturi, potrivit liderului de sindicat Ion Mihalcea. Printre funcţii se află şi una de şef de birou. “Luni va avea loc proba scrisă a concursului, iar miercuri cei care vor întruni punctajul vor susţine proba orală. O parte din posturile scoase la concurs sunt din Vrancea, iar o parte sunt la Galaţi, dar care lucrează pentru Vrancea. Acolo s-au încris persoane din alte judeţe. De exemplu, la contabilitate bugetară e o persoană de la noi şi o persoană de la Constanţa. Miercuri, înainte de a se încheiea perioada de înscrieri, au venit din Constanţa, Buzău pe unele posturi unde eram noi nominalizaţi. Consider că s-au schimbat regulile în timpul jocului, deoarece iniţial s-a zis că locurile sunt numai ale Vrancei”, a declarat sindicalistul Ion Mihalcea. De asemenea, angajaţilor disponibilizaţi din Finanţe nu li s-a dat voie să meargă la concurs în alte regiuni. În aceste condiţii, o parte dintre cei 30 de angajaţi care vor participa la concurs va rămane fără loc de muncă. Singura şansă a persoanelor aflate în această situaţie este un eventual transfer pe posturile care răman neocupate şi după organizarea concursurilor.
Luni şi miercuri se decide soarta disponibilizaţilor
Înainte de reorganizarea din ANAF, în Finanţele vrancene erau 387 de angajaţi. Dintre acestea au fost disponibilizate 152 de persoane şi reînfiinţate apoi 117 posturi. Cei 30 de “finanţişti” care vor da concurs se vor aduna luni dimineaţă la Galaţi, iar la ora 9.00 vor intra în concurs. Potrivit regulamentului publicat pe site-ul ANAF, subiectele vor fi tip grilă sau sinteză şi vor întruni în total 100 de puncte. Pentru promovarea examenului, candidaţii vor trebui să obţină minim 70 de puncte în cazul funcţiilor de conducere şi minim 50 de puncte pentru funcţiile de execuţie. Subiectetele vor fi alese din trei variante propuse. La interviu, candidaţii vor fi admişi sau respinşi. “Comisia de soluţionare a contestaţiilor va admite contestaţia pentru proba scrisă, modificand punctajul contestat acordat de examen, în situaţia în care constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului sau există o diferenţă de cel puţin 10 puncte între punctajele acordate de Comisia de examen şi de Comisia de soluţionare a contestaţiilor”, se arată regulamentul de organizare a concursului. (Mihai BOICU)