Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Şoferii de autocar nu vor putea desfăşura ocazional activitatea

Ziarul de Vrancea
26 iun 2013 1042 vizualizări
Măsura a fost propusă în şedinţa de guvern de către Ministrul pentru IMM-uri, mediul de afaceri şi turism, Maria Grapini

Ministrul pentru IMM-uri, mediul de afaceri şi turism, Maria Grapini, va propune ieri în şedinţa de Guvern, după accidentul din Muntenegru, modificarea legislaţiei privind transportul de persoane, astfel încat să nu mai existe posibilitatea ca şoferii să desfăşoare ocazional această activitate. "Astăzi în şedinţa de Guvern propun cel puţin un lucru să se schimbe în legea transportului de persoane. Am văzut că şoferul de la Poliţie (cel care conducea autocarul, angajat al Poliţiei, n.r.) prin contract avea dreptul în concediu să lucreze în altă parte, eu cred că în situaţia transportatorilor de oameni - autocare, microbuze - nu trebuie să luăm şoferi temporari, care lucrează în altă parte, care nu fac continuu această activitate pentru că aici este vorba de viteză de reacţie la secundă, de îndemanare şi ştim cu toţii că dacă faci din cand în cand şoferitul ţi se poate întampla ca instinctul să nu-ţi funcţioneze. De aceea, eu voi propune modificarea legii să nu mai existe pe mijloace transport persoane posibilitatea ca şoferii să lucreze parţial undeva şi să lucreze temporar, a intrat în concediu şi a preluat un autocar şi pe un traseu foarte dificil. Asta e una din propuneri", a afirmat Grapini. Ministrul a arătat că este o problemă de responsabilizare, că ar trebui înaintată responsabilizarea pană la firma care organizează excursii, la calitatea şi modul în care se fac şcolile şi licenţele de transport, precum şi verificarea şoferilor. "Sigur că am dat acum să scoatem toată legislaţia legată de transport de persoane, asta are interferenţă cu activitatea pe turism, să vedem cum putem, pe de o parte, să clarificăm lucrurile care nu sunt extrem de precise, iar pe de altă parte, eu am pledat înainte să se întample acest tragic accident să responsabilizăm funcţionarii publici, cei care controlează şi avizează, în momentul cand dau un aviz să nu-l dea din birou, să verifice calitatea, fie că vorbim de şofer, fie de mijlocul de transport şi cu sancţiuni foarte dure în momentul în care se întamplă", a spus Grapini. Ea a menţionat din punctul său de vedere că ar trebui ridicată inclusiv licenţa de transport a unei companii care provoacă asemenea cazuri, la fel cum se procedează în alte ţări. Legea va fi modificată fie prin ordonanţă de urgenţă, fie prin ordonanţă simplă sau hotărare de Guvern, necesitatea fiind urgentă. "Sigur că nu trebuia să aşteptăm să fie o catastrofă, sigur că poate de 23 de ani trebuia să ne clarificăm cum facem atunci cand lucrăm cu viaţa oamenilor în deosebit, în sistemul medical şi în sistemul de transport", a mai spus Grapini. Un autocar cu turişti romani s-a răsturnat, duminică, într-o prăpastie din Muntenegru, accidentul soldandu-se cu 18 morţi şi 29 de răniţi.

Romanii consumă anual mezeluri de 800 milioane euro

Consumul scade în postul Crăciunului, în luna ianuarie şi în perioada Paştelui

Romanii cumpără cate 200-300 de grame de mezeluri, în medie, de trei ori pe săptămană, iar consumul cel mai ridicat se înregistrează toamna, potrivit reprezentanţilor producătorului de profil Meda, deţinut de Luchi Georgescu, proprietara Vincon Vrancea. Piaţa de mezeluri este estimată la aproximativ 800 de milioane de euro, iar consumul scade în postul Crăciunului, în luna ianuarie şi în perioada Paştelui. Reprezentanţii companiei au afirmat miercuri, într-o conferinţă, că în perioada de criză din ultimii ani este o performanţă pentru un producător de mezeluri dacă reuşeşte să nu înregistreze pierderi. "Materiile prime pentru mezeluri s-au scumpit la sfarşitul anului trecut cu 30-60%, în principal membranele. Am plătit 500.000 de euro diferenţă de preţ doar pentru membrane şi un milion de euro în plus pentru carnea de porc, care s-a scumpit la randul ei", a spus Luchi Georgescu. Meda estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 28,5 milioane de euro, cu 5% mai mare comparativ cu anul 2012. Firma urmează să investească în acest an 1,3 milioane de euro în echipamente de producţie şi modernizarea identităţii vizuale. În cei 15 ani de la înfiinţare, Meda a investit peste 20 de milioane de euro în extinderea capacităţii de producţie şi achiziţionarea de echipamente de procesare a cărnii. Capacitatea de producţie a fabricii Meda a ajuns astfel la 12.000 de tone pe an. Aproximativ 10% din volumul producţiei este exportat în ţări în care există comunităţi mari de romani.

Guvernul a dat verde pentru reorganizarea ANAF

Guvernul va aviza, ieri reorganizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) şi va înfiinţa Direcţiei Antifraudă, care va funcţiona inclusiv sub supravegherea Parchetului de cercetare penală, a declarat premierul Victor Ponta. În primăvara acestui an, premierul a anunţat că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Garda Financiară şi Direcţia de Control Vamal vor fi reorganizate într-o Direcţie Antifraudă, care se va ocupa ţintit de combaterea evaziunii fiscale la accize, legume-fructe şi alte produse, nu de "buticul din colţ". El a arătat că doreşte ca noua Direcţie Antifraudă să lucreze ca un "DNA al Fiscului" şi să aibă inclusiv competenţe de cercetare penală, sub îndrumarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată (DIICOT). Guvernul a convenit cu Fondul Monetar Internaţional ca numărul actual de 221 unităti fiscale ale ANAF să fie reorganizate în opt direcţii regionale pană la jumătatea acestui an şi în doar 47 de unităţi fiscale locale, pană în 2015.

Ponta merge în Asia să caute investitori!

Premierul Victor Ponta a anunţat că va începe în această săptămană o serie de vizite în ţări asiatice, respectiv în Azerbaidjan, Kazahstan, Uzbekistan, iar săptămana viitoare se va întalni, la Beijing, cu omologul său chinez, în încercarea de a atrage investiţii şi din afara Uniunii Europene. "Voi merge într-o vizită cu un caracter preponderent economic în cateva dintre ţările asiatice, în Azerbaidjan, Kazahstan, Uzbekistan şi, la începutul săptămanii, voi avea o întalnire cu prim-ministrul Chinei, la Beijing, pentru ca proiectele economice la care am lucrat în zona energiei, comunicaţiilor, inclusiv proiecte culturale şi de mediu, să putem să le avansăm. Sunt ţări cu potenţial financiar important, dacă pe această stabilitate politică şi economică putem să atragem investiţii şi din afara Uniunii Europene, din ţările care au resurse financiare importante, cred că obiectivul nostru principal, de a crea locuri de muncă, de a avea investiţii străine, de a avea Romania ca ţara din estul Europei cea mai deschisă pentru investiţii şi dezvoltare se poate atinge", a spus Ponta, în şedinţa de guvern. Premierul a anunţat anterior că, în luna iunie, va efectua o vizită în ţările asiatice, arătand că mai multe avantaje economice pot rezulta din fostele ţări sovietice, prin investiţii în Romania.

Proiectul Nabucco a eşuat

Proiectul Nabucco West, în care este implicată şi Romania, a pierdut cursa pentru gazele extrase din Marea Caspică, de la şah Deniz (Azerbaijan), consorţiul care operează exploatarea optand pentru o altă rută de export către Europa, a anunţat ierii grupul austriac OMV. "Consorţiul şah Deniz II a informat OMV, un acţionar al Nabucco Gas Pipeline International Gmbh (NGPI), în ceea ce priveşte decizia privind ruta preferată de transport al gazelor către Europa. Proiectul Nabucco West nu a fost selectat de consorţiu", se arată într-un comunicat transmis miercuri de OMV. OMV consideră că oferta depusă de NGPI a fost foarte competitivă, îndeplinind toate criteriile de selecţie. Totodată, grupul austriac notează că efortul investit în proiectul Nabucco va aduce beneficii în viitoare iniţiative de acelaşi tip. Ziarul austriac Die Presse a scris miercuri că proiectul Nabucco a eşuat, deoarece consorţiul şah Deniz a optat pentru o altă rută de export către Europa. Nabucco a fost susţinut politic de UE şi vizează alimentarea cu gaze naturale extrase din regiunea Mării Caspice, pentru a reduce dependenţa Europei de gazul importat din Rusia, de la compania de stat Gazprom. Principalul proiect concurent al Nabucco West în cadrul coridorului sudic de transport al gazelor naturale este TAP (Trans-Adriatic Pipeline), care face legătura între Turcia şi Italia, tranzitand Grecia, Albania şi Marea Adriatică. Proiectul TAP este dezvoltat de companiile Axpo (Elveţia), Statoil (Norvegia) şi E.ON (Germania). Ministrul de Externe, Titus Corlăţean, a declarat ieri, la Gandul.live, că sunt şanse bune că decizia şah Deniz să fie favorabilă proiectului Nabucco Vest, dar Romania trebuie să fie pregătită cu alternative dacă va fi ales TAP.

Contrabanda cu ţigări a scăzut sub 13%

Piaţa neagră a ţigaretelor a scăzut în mai la 12,6%, faţă de 13,1% în martie, conform datelor companiei de cercetare Novel, potrivit cărora în ultimul an şi jumătate contrabanda s-a menţinut în jurul a 13%, au anunţat producătorii din domeniu. "Pentru luna mai notăm o tendinţă de scădere în majoritatea zonelor. Cele mai afectate regiuni de comerţul ilicit răman şi în luna mai regiunile Vest (28,8%), Nord-Est (23,5%) şi Nord-Vest (19,8%). Duty Free continuă trendul ascendent din ultimele luni şi rămane principala sursă a comertului ilicit (33,8%). Produsele cu timbru de Ucraina şi Moldova înregistrează o evoluţie relativ constantă în mai, furnizand 26,6%, respectiv 24,9% din piaţa neagră a ţigaretelor. Serbia continuă tendinţa de scădere, pană la 10,7%, comparativ cu 12,8% în luna martie", a declarat Marian Marcu, directorul companiei de cercetare Novel Research.

Părintele speculaţiilor cu petrol a murit în Elveţia

Marc Rich, cunoscut pentru inventarea pieţei spot cu petrol şi urmărit de guvernul SUA timp de 17 ani, a murit în urma unui accident vascular cerebral într-un spital din Elveţia, la varsta de 78 de ani. Omul de afaceri, amator de cravate extravagante şi trabucuri cubaneze, şi-a caştigat renumele în anii '60-'70 în SUA, punand bazele pieţei tranzacţiilor spot cu petrol, în pofida opoziţiei marilor grupuri petroliere. Mai tarziu, în anii '80, Rich a devenit unul dintre cei mai cunoscuţi infractori economici din istoria Statelor Unite, fiind acuzat de numeroase încălcări ale legii şi urmărit de guvern timp de 17 ani. Rich a fugit din SUA în Elveţia în 1983, cu numai cateva ore înainte ca autorităţile să declanşeze urmărirea penală împotriva sa pentru peste 50 de capete de acuzare, vizand infracţiuni de fraudă, înşelătorie, afaceri cu Iranul în perioada de embargo economic şi evaziune fiscală de peste 48 milioane de dolari. Acuzaţiile sunt legate de o serie de tranzacţii cu petrol care au zguduit industria la începutul anilor '80.

Draghi: Recuperarea economiei va fi fragilă

Recuperarea economiei zonei euro va fi graduală şi fragilă, a declarat, miercuri, preşedintele Băncii Centrale Europene (BCE), Mario Draghi, indicand că persistă riscurile ca evolouţia să fie mai slabă decat cea anticipată. Draghi a reiterat poziţia BCE că economia uniunii monetare va începe să-şi revină în a doua parte a anului. "Vedem o recuperare parţială accelerandu-se pană la sfarşitul anului şi continuand anul următor (...) Persistă încă riscurile pentru o evoluţie sub aşteptări", a declarat şeful BCE. Draghi a cerut statelor din zona euro să-şi reformeze economiile pentru a asigura o creştere economică sustenabilă. "BCE a făcut tot ce a putut pentru a stabiliza pieţele şi pentru a susţine economia. Acum guvernele şi parlamentele trebuie să facă tot ce pot pentru a îmbunătăţi potenţialul de creştere economică. Dacă economia stagnează pentru că nu produce suficient sau pentru că a scăzut competitivitatea, acestea nu pot fi îndreptate de banca centrală", a spus el.





În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.