Reduceri şi promoţii întru buzunarul patronilor
Din cei 18 comercianţi verificaţi şapte au fost depistaţi cu abateri de informare. Unii dintre comercianţi nu aveau afişată informaţia potrivit căreia reducerile sunt valabile doar în limita stocului disponibil, în vreme ce alţii nu au anunţat pe nicăieri durata promoţiei. De asemenea, au mai fost găsiţi şi comercianţi care afişau doar preţul nou al produsului fără a-l trece şi pe cel vechi pentru ca cetăţenii să vadă exact cu cat este redus acel produs. Alţi comercianţi au afişat doar procentul reducerii, cumpărătorii neavand de unde şti cat înseamnă acel procent. “Indicarea preţurilor se poate face sub mai multe forme, dar respectând regula principală de a indica în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă (preţul vechi tăiat/preţul nou alături sau „preţ vechi”/”preţ nou” , însoţite sau nu de procentul de reducere practicat).”, explică cei de la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor. În urma abaterilor constatate au fost oprite de la comercializare produse în valoare de circa 82.000 lei, au fost aplicate 5 avertismente şi două amenzi în valoare de 8.000 lei. Ţinand cont de faptul că promoţiile au aceleaşi reguli în fiecare an, dar tot timpul sunt găsiţi operatori economici cu probleme în ceea ce priveşte corecta informare a clienţilor, comisarii spun că la mijloc este vorba şi de rea voinţă. (Sorin TUDOSE)