Economic

MOZAIC ECONOMIC: Cele mai scumpe artere comerciale din lume

Ziarul de Vrancea
14 nov 2012 1051 vizualizări
Bulevardul Magheru pierde 6 poziţii în clasamentul celor mai scumpe artere comerciale din lume

Bulevardul Magheru din Bucureşti a coborat şase poziţii, pană pe 52, într-un top al celor mai scumpe 62 artere comerciale din lume, iar Capitala se ală la jumătatea unui clasament realizat în funcţie de prezenţa retailerilor internaţionali. Astfel, potrivit companiei de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield, Bulevardul Magheru a coborat de pe locul 46 pe 52, în clasamentul celor mai scumpe artere comerciale din lume, în condiţiile în care chiria percepută în această zonă se ridică la 720 de euro pe metru pătrat pe an, respectiv 60 de euro pe lună. Din regiunea Europei Centrale şi de Sud-Est, în urma Bucureştiului se mai află capitalele Sloveniei, Slovaciei şi Bulgaria. Cea mai importantă arteră comercială din Liubliana, Čopova se află pe locul 52, la egalitate cu Magheru. Bratislava este poziţia 57, cu o chirie de 504 euro/mp/an în Downtown, iar Vitosha Blvd din Sofia este plasat pe locul 59, cu o chirie medie de 480 de euro/mp/an. Cel mai bine în clasament din Europa Centrală şi de Sudă-Est stă Rusia, Moscova fiind plasată pe locul 13, cu 3.546 de euro pe metru pătrat pe an, Ucraina (locul 23, Kiev, Kreschatik Street, 2.364 euro/mp/an) şi Cehia (locul 27, Praga, Na Prikope/Wenceslas Square cu 2.100 euro/mp/an). Capitala Ungariei, cu Váci Utca, a fost clasată pe locul 41, cu o chirie de 1.080 de euro/mp/an, iar Varşovia (Polonia) pe locul 43, în condiţiile în care pe cea mai importantă arteră din acest oraş, ul. Nowy Swiat, chiriile sunt de 1.020 de euro/mp/an. Cea mai scumpă arteră comercială din lume este Causeway Bay, din Hong Kong, unde spaţiile de retail se închiriază cu 22.307 euro/mp/an, respectiv 1859 euro/mp/lună. Aceasta a detronat bulevardul 5th Avenue din New York, plasat în acest an pe locul secund, cu un preţ de 21.204 euro/mp/an. Pe poziţia trei în clasamentul global se află Avenue des Champs-Élysées din Paris, care a urcat două poziţii faţă de anul trecut, cu o chirie de 9.573 de euro/mp/lună. Pe de altă parte, compania Jones Lang LaSalle, a plasat Bucureştiul pe poziţia 30 din 57 de pieţe din lume, în funcţie de prezenţa retailerilor internaţionali şi pe 29 din 55, după activitatea brandurilor de modă de lux. Din acest punct de vedere, capitala Romaniei stă mai bine decat oraşe importante din Europa, precum Lyon, Copenhaga, Manchester, Stuttgart, Bordeaux, Lille, Liverpool sau Ankara. Cea mai bună prezenţă a retailerilor internaţionali se remarcă la Londra, Paris şi Moscova.

Aurul va trece de 2.000 dolari pe uncie anul viitor

Preţul aurului va atinge anul următor un nou record, peste 2.000 de dolari pe uncie, întrucat băncile centrale vor accelera programele de tipărire de bani pentru susţinerea economiilor naţionale, potrivit şefului diviziei de tranzacţii cu metale al Deutsche Bank, Raymond Key, citat de Bloomberg. "Vom depăşi 2.000 de dolari, vom ajunge mai sus. Această estimare se bazează pe opinia că (băncile centrale, n.r.) vor continua să tipărească bani", a declarat Key la Hong Kong, unde a participat la conferinţa anuală a asociaţiei traderilor de aur din Londra.

Aurul se îndreaptă către al 12-lea an consecutiv de creştere, din cauza temerilor că programele de stimulare a economiei, derulate de guverne şi bănci centrale, vor deprecia monedele ţărilor respective şi vor alimenta inflaţia. "Dintre toate metalele, aurul va avea cea mai bună evoluţie", a declarat şeful diviziei de tranzacţii cu metale al băncii Standard Chartered. Aurul cu livrare imediată, care a atins un nivel record de 1.921,15 dolari în septembrie 2011, se tranzacţiona miercuri la circa 1.728 dolari, în urcare cu 11% faţă de începutul acestui an. Din decembrie 2008 şi pană în iunie 2011, aurul a avansat cu 70%, în contextul unor achiziţii de active financiare în valoare de 2.300 de miliarde de dolari derulate de Rezerva Federală a SUA (Fed). Fed a anunţat în octombrie că va cumpăra obligaţiuni garantate prin ipoteci în limita a 40 de miliarde de dolari pe lună şi va menţine dobanzile aproape zero pană în 2015 pentru a susţine creşterea economică şi piaţa muncii.  Banca Japoniei a a extins un program de achiziţii de active financiare în octombrie pentru a doua oară în două luni, iar Banca Centrală Europeană a anunţat că este pregătită să cumpere obligaţiuni ale ţărilor din zona euro cu probleme financiare.

Guvernul permite din nou instituţiilor să cumpere maşini

Guvernul permite instituţiilor şi autorităţilor publice să achiziţioneze autoturisme şi în afara Programului "Rabla", eliminand astfel interdicţia aplicată în ultimii patru ani, dar impune ca maşinile cumpărate să nu aibă un motor mai mare de 1,6 litri şi să nu coste mai mult de 18.000 euro. Preţul de 18.000 euro calculat pentru o maşină include TVA. Pragul pentru achiziţiile publice fără licitaţie urmează să fie dublat de la începutul anului viitor, la 30.000 de euro, potrivit ANRMAP. Limitele privind achiziţionarea de maşini, care conduce la eliminarea interdicţiei de cumpărare, este prevăzută într-un proiect de ordonanţă de urgenţă. Potrivit unor surse oficiale, proiectul a fost aprobat în şedinţa de miercuri a Guvernului. Agenţia a anunţat săptămana trecută intenţia Guvernului de a aplica această măsură, precizand că aceasta va fi valabilă şi pentru companiile de stat şi regiile autonome. Exceptate vor fi instituţiile din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale, care vor putea achiziţiona autoturisme cu o capacitate cilindrică mai mare de 1.600 centimetri cubi şi cu un preţ care poate depăşi contravaloarea în lei a 18.000 euro inclusiv TVA, în cazuri temeinic justificate şi cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Contactat, secretarul de stat în Ministerul Finanţelor Liviu Voinea a explicat că bugetul unei instituţii nu va creşte prin astfel de achiziţii, deoarece aceasta va fi obligată să îşi ajusteze propriul buget pentru a cumpăra maşini, prin tăierea altor cheltuieli. "Cheltuielile în ansamblu nu cresc", a spus Voinea. El a arătat că interdicţii precum cea aplicată în ultimii patru ani la achiziţionarea de maşini în sectorul public nu pot fi menţinute la nesfarşit, ci trebuie înlocuite la un moment dat cu măsuri raţionale, care să limiteze totuşi cheltuielile. "Poate dacă interzicem la nesfarşit achiziţionarea de autoturisme nici nu se mai fabrică maşini, este un lanţ", a arătat secretarul de stat. Companiile care produc autoturisme în Romania sunt Dacia şi Ford. El a adăugat că şi pană în prezent au existat "portiţe" de la această interdicţie, precum adoptarea unor memorandumuri care au permis achiziţii punctuale de maşini. Autorităţilor şi instituţiilor publice li s-a interzis în 2009 să achiziţioneze, să cumpere sau să preia în leasing autoturisme şi mobilier.

Iată ce condiţii impune FMI pentru încheierea unui nou acord

Reprezentanţii FMI, CE şi BM au afirmat, în întrevederea cu preşedintele Traian Băsescu, că Romania va trebui să îşi îndeplinească angajamentele existente pentru a putea încheia un nou acord, avand în vedere că mai multe reforme structurale nu au fost finalizate în grafic, anunţă Preşedinţia. "În cadrul întrevederii, reprezentanţii instituţiilor financiare internaţionale au afirmat că Romania va trebui să-şi îndeplinească angajamentele existente pentru a putea încheia un nou acord, avand în vedere că, în cadrul actualului program, mai multe reforme structurale nu au fost finalizate conform graficului stabilit", relatează un comunicat de presă remis de Administraţia prezidenţială. De asemenea, experţii FMI, ai Comisiei Europene şi Băncii Mondiale au mai spus că, pentru a obţine creştere economică, "Romania are nevoie de o creştere a productivităţii, de investiţii de capital în productivitate, dar şi investiţii în capitalul uman". Şeful delegaţiei, reprezentantul FMI, Erik de Vrijer, a spus că "este foarte important să se realizeze reforma sistemului de sănătate, dar şi ca actualul sistem de educaţie să formeze persoane cat mai bine pregătite pentru a răspunde cerinţelor existente pe piaţa muncii". Totodată, în întrevederea cu delegaţia comună a organismelor internaţionale, preşedintele Băsescu a afirmat că "pentru Romania cel mai important lucru trebuie să fie în prezent implementarea unor măsuri care să genereze creştere economică sustenabilă", se mai arată în comunicat.

Nokia cade pe locul 7 pe piaţa smartphone-urilor

Vanzările de smartphone-uri ale Nokia au scăzut în trimestrul al treilea, astfel că grupul finlandez a coborat pe piaţa mondială de pe locul 3 anul trecut pe 7, în timp ce Samsung şi-a menţinut poziţia de lider, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Gartner, citat de CNBC. Piaţa mondială a smartphone-urilor a avansat cu 47% în trimestrul al treilea, la 169,2 milioane de unităţi, fiind dominată de primii doi producători, Samsung şi Apple. Cererea puternică pentru telefoanele din gama Galaxy a ajutat Samsung să vandă 55 de milioane de smartphone-uri în trimestrul al treilea. Grupul controlează 32,5% din piaţa mondială a smartphone-urilor. În acelaşi interval, Apple a vandut 23,6 milioane de unităţi, reprezentand o cotă de piaţă de 14%. Vanzările Apple din trimestrul al treilea au fost influenţate de amanarea achiziţiilor de către unii clienţi, pană la lansarea noului model iPhone 5. RIM, producătorul Blackberry, s-a situat pe poziţia a treia în topul vanzărilor, cu 8,9 milioane de unităţi şi cotă de piaţă 5,2%, iar HTC pe patru. Nokia a avut probleme în a ţine pasul cu ceilalţi producători de smarphone-uri, în pofida vanzărilor modelului Lumia 900, care au totalizat 4 milioane de unităţi la nivel global.

Toyota recheamă 2,77 milioane de maşini

Toyota va rechema în service 2,77 milioane de autovehicule la nivel global, după ce descoperit defecţiuni la sistemul de direcţie şi la cel al pompei de apă, a informat, miercuri, grupul nipon, la o lună după ce a anunţat un alt program de rechemare, pentru 7,4 milioane de maşini. Noul program de inspecţie şi remediere a defecţiunilor vizează unele modele hibrid şi pe benzină ale producătorului auto nipon, potrivit Bloomberg. Prius şi Corolla se află printre modelele rechemate, potrivit unui comunicat postat pe site-ul Toyota. Grupul nu a fost informat, pană în prezent, despre accidente rezultate în urma acestor defecţiuni. Toyota nu a furnizat estimări privind costul programului. Noua serie de rechemări vine în contextul eforturilor preşedintelui Toyota, Akio Toyoda, de a reconstrui reputaţia pentru calitate a producătorului auto. Toyota a rechemat în service peste 10 milioane de maşini în 2009 şi 2010, iar în octombrie a anunţat că trebuie aduse în service 7,43 milioane de autovehicule produse de grup, din cauza unei defecţiuni care putea conduce la topirea şi chiar aprinderea butonului de închidere a geamurilor.

Dacia pregăteşte încă trei modele

Automobile Dacia, parte a grupului Renault, pregăteşte încă trei noi modele, printre care un break şi o camionetă, după ce marţi a lansat la Bucureşti noile versiuni Logan, Sandero şi Sandero Stepway. "Cele trei modele vor mai avea încă trei modele, care vor veni", a declarat Constantin Stroe, vicepreşedintele Consiliului de Administraţie al Automobile Dacia. Solicitat să ofere detalii, Stroe a afirmat că berlina şi cele două Sandero "nu vor fi singure pe lume".  "Va urma un break şi o camionetă", a adăugat reprezentantul constructorului auto, fără alte informaţii. El a adăugat că uzina de la Mioveni produce în prezent cinci modele, cele trei lansate marţi, Duster şi Reanult Symbol, la ultimul gradul de integrare nefiind însă la nivelul Loganului. Ţinta de producţie pentru anul viitor este de peste 300.000 de maşini, potrivit lui Stroe. Noul Logan este disponibil în Romania la preţuri care pleacă de la 6.690 euro (TVA inclusă), iar comenzile sunt preluate începand de vinerea trecută.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.