Economic

Coloana economica

Ziarul de Vrancea
23 ian 2012 713 vizualizări
Modelul Ford B-Max, mai ieftin pentru romani

Noul model pe care Ford îl va produce exclusiv la Craiova va avea pe piaţa locală un preţ special, mai mic comparativ cu cel din ţările unde va fi exportat, întrucăt va fi fabricat în Romania, a declarat marţi Henrik Nenzen, directorul general al Companiei Naţionale de Vînzări Ford. El a spus că producţia de preserie a monovolumului a început, iar primele unităţi vor intra pe piaţă în cîteva luni. "Producţia de serie va avea loc progresiv. B-Max va fi un autovehicul atractiv în ceea ce priveşte preţul. încă nu ştim în ce volume se va fabrica în primă fază noul model. Volumul este strîns legat de starea pieţei auto din Europa. în prezent ştim cu siguranţă că B-Max va fi asimilat rapid de piaţa europeană şi va fi foarte bine primit în ţări precum Marea Britanie şi Spania", a spus Nenzen. Reprezentantul Ford a mai spus că fabrica de la Craiova reprezintă în strategia companiei pentru Europa o "megauzină", unde se vor putea produce mai multe modele. Conceptul modelului B-Max a fost prezentat în luna martie a anului trecut la Salonul Auto de la Geneva, iar în iunie Ford a început să fabrice la Craiova primele prototipuri. De asemenea, la începutul acestui an, la Craiova va intra în fabricaţie şi cel mai mic motor construit pînă acum de Ford - EcoBoost de 1 litru. Din aprilie 2010, cand au ieşit pe porţile uzinei din Craiova primele maşini produse de Ford în Romania şi pînă în luna octombrie a anului trecut, au fost asamblate 17.105 autoutilitare Transit Connect. În toamna anului trecut, producţia utilitarei a fost mutată la fabrica Ford din Valencia, pentru a face loc noului B-Max şi unui al doilea model de clasă B, care va intra în producţie cel mai probabil din 2013.


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Sîntem la mijlocul topului mondial al globalizării

Romania se menţine la mijlocul clasamentului între ţările cele mai deschise către globalizare, în urma vecinilor Ungaria şi Bulgaria, dar în faţa unor ţări precum Japonia sau China, conform iindicelui de globalizare calculat de Ernst&Young pentru 2011. Indicele de globalizare realizat pentru acest raport măsoară performanţa celor mai mari 60 de economii la nivel internaţional, luînd în considerare 20 de indicatori care evaluează aspecte cheie ale integrării transfrontaliere ale activităţilor economice. Aceşti indicatori se înscriu în cinci categorii, respectiv deschiderea către activităţi de comerţ, mişcările de capital, schimbul de idei şi tehnologii, mobilitatea forţei de muncă şi integrarea culturală. Primele locuri sînt ocupate de Hong Kong, Irlanda şi Singapore, în vreme ce Venezuela, Algeria şi Iran ocupă ultimele trei poziţii. Romania se află la jumătatea clasamentului, pe locul 32, imediat după Italia şi în faţa Greciei, Turciei, Ucrainei sau Rusiei. Indicele a fost calculat în urma unui sondaj realizat cu 922 executivi de top implicaţi în afaceri internaţionale. Compania de consultanţă arată că deşi procesul de globalizare s-a relansat pe creştere după scăderea înregistrată în ultimii doi ani, tensiunile economice şi sociale ameninţă capacitatea statelor şi guvernelor de a rezista presiunilor protecţioniste. Totuşi, pieţele emergente sînt cele care au cea mai mare nevoie să continue procesul de globalizare pentru a atrage investiţiile străine. Ernst & Young a identificat patru provocări majore pentru companii în procesul de globalizare, una dintre acestea fiind reprezentată de dificultăţile dezvoltării pe pieţele emergente. "În trecut, companiile finanţau investiţiile în pieţele emergente din profiturile semnificative obţinute pe pieţele dezvoltate. Odată cu încetinirea creşterii acestora şi cu nevoia menţinerii competitivităţii în ţările dezvoltate prin investiţii dedicate, orientarea capitalului către pieţele cu creştere rapidă nu mai este posibilă în aceeaşi măsură. În plus, creşterea costurilor şi intensificarea competiţiei, atît din partea multinaţionalelor, cît şi a companiilor locale de pe pieţele emergente, necesită o nouă abordare pentru cei care doresc să intre pe aceste pieţe. în loc să transfere toate procesele operaţionale şi modelele de business, corporaţiile vor fi nevoite să renunţe la o parte din bagajul organizaţional şi să-şi regîndească abordarea de jos în sus, acţionînd ca un start up", se arată într-un comunicat al Ernst & Young. Aceste constrîngeri oferă însă managerilor şansa de a dezvolta modele de business inovative şi soluţii care să permită un cîştig mult mai rapid decît în cazul în care ar urma modelul corporatist standard aplicat în pieţele dezvoltate, potrivit sursei citate. Totodată, consultanţii arată că aceeaşi abordare nu se mai potriveşte tuturor pieţelor, companiile multinaţionale făcînd eforturi să găsească echilibrul între dimensiunea globală şi cea locală, astfel încît să îşi păstreze relevanţa pentru consumatorii din fiecare piaţă.


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Piaţa auto a scăzut anul trecut cu 7,4%

Vînzările totale de autovehicule au scăzut anul trecut cu 7,4%, la 110.668 unităţi, iar livrările de autoturisme s-au redus cu 11%, la 94.624 unităţi, potrivit raportului anual prezentat luni de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Analiza organizaţiei cuprinde vînzările de autoturisme, vehicule comerciale şi autobuze. Scăderea pieţei auto a fost atenuată de avansul cu 22% pe segmentul vehiculelor comerciale, cu 15.193 unităţi livrate. Cu 851 de unităţi vîndute, piaţa autobuzelor a înregistrat o uşoară creştere, de 4,5%. În ceea ce priveşte producţia auto, anul trecut au fost fabricate cu 4,5% mai puţine autovehicule, respectiv 335.232 unităţi. Din totalul producţiei, 310.243 (scădere de 4,1%) sînt autoturisme şi 24.989 unităţi reprezintă vehiculele comerciale, unde s-a înregistrat o scădere de 8,5% din cauza opririi producţiei Ford Transit Connect la Craiova. De asemenea, exportul s-a redus cu 3,1% faţă de nivelul întregistrat în 2010, cu un volum total de 304.924 unităţi. Au fost livrate în afara ţării 282.191 autoturisme (scădere de 2,6%) şi 22.733 vehicule comerciale (scădere de 8,4%). Importul auto a scăzut anul trecut cu cu 3,7%, la 79.761 unităţi. În topul celor mai vîndute autoturisme, primul loc este ocupat de Dacia, cu 28.337 unităţi şi cu o cotă de piaţă de 30%, urmată de Volkswagen, cu 10.043 unităţi livrate (cotă de piaţă 10,6%) şi Skoda, cu 8.260 unităţi (cotă de piaţă 8,7%). Primele trei mărci clasate sînt urmate în top de Renault (7.299 unităţi), Ford (5.547 unităţi) şi Opel (4.872 unităţi). În funcţie de tipul de combustibil, automobilele cu motoare pe benzină reprezintă 59%. Segmentul de clasă C este cel mai cel mai vîndut pe piaţa locală, cu o pondere de 48%, iar culorile preferate de romani sînt gri, alb şi albastru. Ponderea maşinilor cumpărate prin Programul Rabla a scăzut la 41% din totalul pieţei, de la 59% în 2010. În ceea ce priveşte perspectiva piaţei auto, estimările APIA indică pentru acest an un volum total de 117.000 unităţi, din care aproximativ 100.000 de autoturisme.


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Grecia ar putea reduce TVA de la 23% la 20%

Ministerul Finanţelor de la Atena va începe miercuri discuţiile referitoare la un nou sistem de taxe, iar reducerea TVA cu trei puncte procentuale, la 20%, respectiv la 10% pentru unele produse cu regim special, este o posibilitate reală, potrivit cotidianului elen Kathimerini. În Romania, TVA este de 24%, iar în UE taxa este mai ridicată doar în Ungaria (27%), Suedia şi Danemarca (ambele 25%). Cele mai mari două economii ale zonei euro, Germania şi Franţa au rate TVA de 19%, respectiv 19,6%. Romania a majorat TVA de la 19 la 24% în iulie 2010, parte a măsurilor de austeritate luate în cadrul acordului de împrumut cu FMI şi UE. Ministerul de Finanţe de la Atena va analiza începînd de miercuri scăderea TVA pentru bunuri şi servicii de la 23% la 20%, în timp ce rata redusă ar putea coborî de la 13% la 10%. Scăderea TVA este doar una dintre reformele luate în calcul de Ministerul de Finanţe pentru noul sistem şi va fi însoţită de comasarea impozitlor pe proprietăţi, impozitarea terenurilor şi restructurarea mecanismului de colectare de taxe. "Trebuie să găsim răspuns la 15-20 de întrebări majore", a declarat recent ministrul de Finanţe, Evangelos Venizelos.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

BNR a împrumutat patru bănci cu un miliard de euro

Banca Naţională a Romaniei (BNR) a împrumutat luni patru bănci cu 4,42 miliarde de lei (1,01 miliarde de euro), pentru şapte zile, printr-o licitaţie repo, la dobînda de politică monetară, de 5,75% pe an. Prin astfel de operaţiuni, BNR oferă lichiditate băncilor comerciale şi preia în schimb titluri de stat. Potrivit dealerilor, aceste împrumuturi au fost realizate fie de unele instituţii de credit care sînt în imposibilitatea de a accesa împrumuturi din piaţă, fie fondurile au fost atrase de unele bănci locale care finanţează la rîndul lor Ministerul Finanţelor, la randamente în scădere, ambele ipoteze fiind vehiculate şi la licitaţiile din ultima lună. Săptămîna trecută, trei bănci au împrumutat 3,56 miliarde de lei (824 milioane de euro) de la BNR, tot pentru şapte zile. Începînd din 17 octombrie, BNR a organizat în fiecare săptămînă cîte o licitaţie repo, prin care a acordat împrumuturi băncilor. Pe piaţa monetară, randamentele practicate pentru plasamentele cu scadenţă la o săptămînă se situau la 4,83 - 5,33%. Trezoreria va scoate luni la vînzare certificate cu scadenţa la şase luni, prin care vrea să atragă 300 milioane de lei.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Acţionarii au stors companiile britanice de bani

Companiile din Marea Britanie au acordat anul trecut dividende record de 67,8 miliarde de lire sterline (105,6 miliarde de dolari), depăşind maximul înregistrat în 2008, odată cu reluarea plăţilor de către BP şi rezultatele bune din sectorul minier, transmite Bloomberg. Plăţile companiilor britanice către acţionari au crescut pe ansamblul anului pentru prima dată din 2008, cu o evoluţie pozitivă a dividendelor în toate cele patru trimestre. Comparativ cu 2010, valoarea totală a dividendelor plătite a urcat cu 19%, potrivit companiei Capita Registrars, care citează date ale Exchange Data International. BP, al doilea mare producător de petrol din Europa, a plătit 3,6 miliarde de lire sterline în 2011, cu 1,8 miliarde de lire sterline mai mult ca în 2010. Grupul a suspendat plăţile în 2010, după ce un accident la platforma petrolieră din Golful Mexic a condus la cea mai gravă scurgere acidentală de petrol din lume. "Dividendele record oferă investitorilor un motiv de încredere în contextul crizei din zona euro şi a stagnării recuperării economice în Marea Britanie. Majorarea dividendelor înseamnă că randamentul acţiunilor arată deosebit de atractiv în prezent, chiar dacă există riscuri pentru astfel de investiţii", a declarat directorul general al Capita Registrars, Charles Cryer.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.