Economic

Clientii Bancpost cer BNR sa renunte la rolul de spectator in conflictul cu bancile

Ziarul de Vrancea
23 sep 2010 234 vizualizări
Clientii nemultumiti de clauzele din contractele incheiate cu Bancpost afirma ca BNR raspunde in mod standard la orice plingere inaintata de populatie ca nu are atributii in relatia client-banca si roaga institutia sa aiba aceeasi pozitie in continuare, incetind astfel sa faca lobby in favoarea ARB

"Grupul de initiativa impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost observa cu stupoare ca BNR, institutie de baza a statului roman, intra in piata bancara facind lobby pentru ARB (Asociatia Romana a Bancilor), cu toate ca BNR ar trebui sa apere in mod direct interesele statului si indirect interesele cetatenilor Romaniei", se arata intr-un comunicat al grupului. Astfel, clientii Bancpost amintesc bancii centrale, in special directorului Directiei Supraveghere din BNR, Nicolae Cinteza, ca au atributii de reglementare a pietii financiar bancare din Romania. Clientii Bancpost considera ca piata financiar bancara locala este nefunctionala, printre argumentele enumerate numarindu-se faptul ca BNR a redus treptat RMO si dobinda de politica monetara, dar dobinzile "variabile" ale bancilor au inghetat la paliere de peste 10% pentru lei, si ca exista banci care au cesionat creditele clientilor catre firme intregistrate in UE cu un capital social "de mai mare jena", fara sa notifice clientii conform legislatiei locale si chiar contractelor asumate intre banca si debitor. Cinteza a declarat, la inceputul saptaminii, ca mai multe banci se pregatesc sa ceara in instanta despagubiri din partea statului pentru pierderile provocate de aplicarea Ordonantei 50 (care stabileste noi reglementari pentru creditele de retail), inclusiv in cazul contractelor aflate in derulare. "Nu va fi doar una, ci mai multe banci vor actiona statul in judecata. Nu le scade solva¬bili¬tatea atit de mult (incit sa aiba nevoie de injectii de capital - n.r.), dar simplul fapt ca li se aduc prejudicii printr-o reglementare care excede cadrul european este incriminat", a spus Cinteza. Grupul clientilor nemultumiti ai Bancpost reuneste in prezent peste 800 de persoane si sustine implementarea neconditionata a prevederilor care se regasesc in legislatia privind protectia consumatorilor, respectiv OG 21/1992, Legea 193/2000 si OUG 50/2010, in vederea eliminarii clauzelor abuzive din contracte.


,


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 737413 zile, 10 ore, 26 minute, 2 secunde
NISTE HOTI NESIMTITI CA GUVERNANTII, EXECUTATII CU MOLDOVENII....IMEDIAT....
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.