Economic

Cei mai doriti angajatori

Ziarul de Vrancea
31 aug 2010 363 vizualizări
Companiile din FMCG si consultanta sint preferate de tinerii talentati pentru un loc de munca

Companiile din industria de bunuri de larg consum (FMCG) si cea de consultanta sint cele mai cautate pentru un loc de munca de catre tinerii talentati, cu experienta internationala si rezultate academice peste medie, potrivit unui studiu al firmei Catalyst. Tinerii talentati sint potrivit autorilor studiului "Cei mai doriti angajatori 2010", cei care au experienta internationala, rezultate academice peste medie, implicari extra-curriculare si obtinerea de certificari sau diplome peste cele cerute de curricula academica. Dupa companiile din industriile FMCG si consultanta, in topul preferintelor tinerilor cu potential ridicat, se afla industria bancara si principalii jucatori din telecom. Analiza a fost realizata asupra a 2.246 de respondenti cu profil economic in perioada aprilie-mai 2010. Studiul este un instrument care masoara gradul de atractivitate a brand-urilor de angajatori si aseptarile pe care tinerii le au de la acestia. "Topul nu surprinde, deoarece in cadrul lui se regasesc companii care urmaresc activ acest profil de mai bine de zece ani. Motivele care stau la baza lui tin atit de atractivitatea industriilor si a joburilor oferite, dar si de citeva strategii pe care companiile le-au amplicat in toata aceasta perioada. Aceste companii au fost prezente continuu in piata cu mesaje adresate tinerilor cu potential, metode interactive de atragere de talente si procese de recrutare interactive, in cadrul carora tinerii cunosc mai bine compania si oportunitatile oferite", se arata intr-un comunicat al Catalyst. Astfel, Coca-Cola HBC se afla pe primul loc in topul celor mai doriti angajatori, fiind urmata de P&G, Kraft Foods, Oracle, L\'Oreal Romania, HP, BCR, BRD Groupe Societe Generale, PriceWaterhouseCoopers, Orange. In top zece se mai regasesc, in ordine, Deloitte, ING Bank, KPMG, Roland Berger, Vodafone, Accenture, Leo Burnett, McKinsey, Danone si PepsiCo. Raportul analizeaza si perceptiile si asteptarile tinerilor talentati astfel incit companiile sa isi poata adapta cit mai usor strategiile in acest domeniu. In comparatie cu alte profiluri din piata (specialisti, profilul comun), tinerii talentati sint mai atrasi de provocarile profesionale si au o toleranta mai mare la incertitudine. Acestia sint singurii care au indicat "entuziasmul" ca una dintre trasaturile care ii caracterizeaza. In acelasi timp, acesta este un profil care, datorita expunerilor anterioare, are asteptari deosebite fata de media pietei. Astfel, acestia au asteptari salariale mai mari, iar analiza arata ca acestea sint determinate mai ales de experienta internationala si obtinerea de diplome si certificate care le completeaza studiile. Totodata, studiul arata ca este nevoie de sase luni pentru ca tinerii sa se calibreze la realitatile pietei si sa isi modifice asteptarile. Ca distributie a profilurilor, tinerii talentati reprezinta 17% din piata fortei de munca, specialistii - 13%, profilul comun este caracteristic pentru 45% din piata, iar pasivii reprezinta 24%. Studiul are 2.246 de respondenti, tineri cu studii superioare din Bucuresti, cu virste intre 20 si 30 de ani, absolventi de facultati cu profil economic, tehnic si socio-uman.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.