Bilantul furturilor din conturi de la Credit Europe Bank
Clientii sucursalei din Brasov a Credit Europe Bank continua sa vina cu sesizari la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor privind disparitia banilor din conturi, pina ieri inregistrindu-se 57 de astfel de plingeri, iar suma totala reclamata ajungind la peste doua milioane de euro. Comisarul sef adjunct al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Brasov, Ionel Spataru, a declarat ca pina in prezent au fost aplicate bancii trei amenzi de cite 50.000 de lei, pentru "practici comerciale incorecte si pentru lipsa de diligenta profesionala in raport cu consumatorii". "Toate reclamatiile depuse pina in prezent au fost verificate cu acte si s-au dovedit adevarate. Din spusele celor de la banca, pina marti seara a fost restituita pagubitilor o suma totala de 450.000 de euro, cea mai mare suma returnata fiind de 220.000 de euro", a spus Spataru. Tribunalul Brasov a emis, in 13 august, mandat de arestare preventiva pentru 29 de zile pe numele directorului de operatiuni al Credit Europe Bank Brasov, Otilia Negrila. Otilia Negrila este acuzata de acces neautorizat intr-un sistem informatic, frauda informatica, fals in inscrisuri sub semnatura privata, inselaciune si delapidare, cazul sau fiind instrumentat de procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT) Brasov. Procurorii au stabilit ca Negrila, in calitate de director operatiuni in cadrul Credit Europe Bank - sucursala Brasov, "a efectuat cu intentie in sistemul informatic al bancii operatiuni pe conturile unor clienti (transferuri, schimburi valutare, ridicari de numerar), fara stiinta acestora, in scopul insusirii sumelor de bani din aceste conturi, a emis in fals ordine de plata si extrase de cont pentru a justifica tranzactiile si sumele lipsa si a indus in eroare si pagubit clientii bancii in privinta conventiilor de depozit incheiate". Banca a declansant un control intern in urma primirii unor plingeri din partea a cinci clienti. Unul a reclamat lipsa din cont a sumei de 137.165 lei, altul a sumei de 79.099 lei, un altul a constatat lipsa a 60.000 euro, o alta persoana a sesizat lipsa din cont a sumei de 55.000 lei, iar o alta a 100.000 lei. Din primele cercetari a rezultat ca sumele de bani au fost transferate fraudulos din conturile acestor clienti in alte conturi si retrase apoi in numerar sau au fost efectuate schimburi valutare, urmate de ridicari de numerar ori au fost realizate direct ridicari de numerar. Anchetatorii au mai constatat ca o parte din clientii bancii au fost indusi in eroare de catre Otilia Negrila cu privire la situatia conturilor, prin eliberarea de extrase de cont false sau cu privire la conventiile de depozit incheiate, care nu au fost depuse la banca de catre invinuita, desi aceasta a incasat personal sumele de bani depuse ori cu privire la nivelul dobinzii acordate, consemnat diferit pe exemplarul de contract al clientilor (mai mare, de exemplu 11%) fata de cel mentionat pe exemplarul de contract inregistrat la banca (mai mic, de exemplu 7%).