MDRT cere explicatii oficiale privind frunza din brandul turistic
"Vrem sa solicitam azi (vineri, n.r.) un raspuns oficial", au declarat surse din minister. Un site romanesc a prezentat joi mai multe similitudini intre logo-ul din brandul turistic lansat joi la Shanghai si cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice, care ar fi costat 250 de dolari. Unul dintre elementele logo-ului, care reprezinta o frunza, este aproape identic ca forma si culoare in cele doua imagini. De asemenea, sub frunza apare, in ambele cazuri, o linie desenata aproape la fel, dar de culori diferite. Totodata, presa a relatat ca aceeasi frunza poate fi cumparata, de pe un site de specialitate, cu doar 0,73 lei.
Logo-ul si sloganul lansate la Shanghai au costat aproape 900.000 de euro. Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sint alocati 75 milioane de euro pina la finalul anului 2013. Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a declarat joi la Shanghai, intrebata daca logoul brandului turistic al Romaniei a fost preluat de pe internet, ca nu stie cum s-a lucrat la brand si ca acesta a fost predat ministerului odata cu drepturile de autor asupra lui. Brandul este realizat de asocierea THR "" Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA "" Taylor Nelson Sofres.