Economic

Numărul firmelor care cred că mediul de afaceri e afectat de corupţie este în scădere

Ziarul de Vrancea
5 apr 2017 450 vizualizări
Ponderea firmelor care cred că mediul de afaceri este afectat de corupţie a scăzut într-un an de la 39% la 31%

Procentul companiilor româneşti care consideră că mediul de afaceri este afectat de corupţiea scăzut de la 39% în 2015 până la 31% în 2016, arată un studiu al EY pentru Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa (EMEIA), media la nivelul statelor analizate fiind de 51%. Potrivit studiului, 51% dintre companiile sondate pe plan mondial încă percep o largă răspândire a practicilor legate de corupţie în ţările lor, în ciuda progreselor sporadice înregistrate în combaterea mitei şi a corupţiei în zona EMEIA. ”27% din totalul respondenţilor afirmă că mita se practică adesea în sectorul lor de afaceri pentru a câştiga contracte. Tările de provenienţă a 14% dintre aceştia sunt în Europa de Vest”, precizaează EY. Raportul are la bază un sondaj derulat în rândul a 4.100 de angajaţi din companii mari, din 41 de ţări. ”Managementul nu reuşeşte să promoveze o cultură a comportamentului etic, conform sondajului: 77% din directorii din consiliile de administraţie sau senior manageri spun că ar fi dispuşi să justifice o anumită formă de comportament lipsit de etică pentru a ajuta o afacere să supravieţuiască”, se menţionează în studiu. Mai mult, unul din trei ar fi dispus să ofere bani pentru a câştiga sau pentru a păstra un business. Cu toate acestea, 28% dintre respondenţi cred că reglementările în domeniu au avut un impact pozitiv în descurajarea comportamentului lipsit de etică, marcând o creştere de patru procente faţă de sondajul din 2015. Persoanele cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, care reprezintă 32% dintre respondenţi, demonstrează o atitudine mai relaxată faţă de comportamentele lipsite de etică. 73% dintre aceştia declară că un astfel de comportament este justificat pentru a ajuta o afacere să supravieţuiască, în comparaţie cu 49% dintre reprezentanţii generaţiei cu vârste cuprinse între 45 şi 54 de ani. ”În plus, 68% dintre respondenţii generaţiei Y (între 25 şi 34 de ani) cred că managementul companiei lor ar aborda un comportament lipsit de etică pentru a ajuta o afacere să supravieţuiască, iar 25% din această grupă de vârstă ar oferi bani pentru a câştiga sau pentru a păstra o afacere/un client”, punctează studiul citat. Această categorie de vârstă arată, de asemenea, o neîncredere sporită în colegii lor, 49% consideră că aceştia ar acţiona non-etic pentru a-şi îmbunătăţi propria evoluţie în carieră. De asemenea, în ciuda faptului că liniile de asistenţă telefonică pentru raportarea corupţiei (whistleblowing) sunt acum considerate o parte importantă a programului de conformitate al unei companii, doar 21% dintre respondenţi au cunoştinţă de existenţa unui astfel de canal în compania lor, în timp ce 73% ar lua în considerare furnizarea de informaţii direct către o terţă parte, cum ar fi o instanţă juridică. Mai mult, 52% dintre respondenţi sunt îngrijoraţi de abaterile din cadrul organizaţiei lor. Din cei intervievaţi, 48% au simţit presiunea de a nu divulga informaţiile, astfel că 56% dintre aceştia au ales să nu raporteze cazurile de corupţie.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.