Experţi: Plăţile cu cardul sunt încă jos
Plăţile cu cardul au crescut anul trecut cu 30% anul trecut, dar au rămas încă jos, în condiţiile în care comercianţii nu reuşesc să câştige încrederea cumpărătorilor, iar beneficiile oferite pentru plata cu cardul nu sunt încă suficiente, potrivit specialiştilor în online prezenţi marţi în cadrul evenimentului WeLoveDigital Forum organizat de Profit.ro. Plăţile cu cardul au înregistrat anul trecut un avans de 30%, în contextul creşterii valorii tranzacţiilor din comerţul online, iar trendul de creştere a utilizării cardurilor este unul accelerat, a declarat marţi directorul general pe România, Slovenia, Croaţia şi Malta în cadrul operatorului de carduri Visa, Cătălin Creţu. ”Există un avans de 30% la plăţile cu cardul în 2016 şi un plus de 50% al valorii tranzacţiilor în e-commerce. În România, anul trecut, erau 50 miliarde lei pe carduri. Trendul de creştere este foarte accelerat, inclusiv pe partea de mobile”, a declarat Creţu. Directorul general a subliniat că multe bănci oferă dobânda zero la plata în rate cu cardul, iar acesta a fost unul dintre motivele creşterii acestui segment. Nivelul plăţilor cu cardul este încă jos, iar o parte din vină o poartă comercianţii, care nu reuşesc să inspire suficient de multă încredere clienţilor, consideră directorul general şi fondatorul platformei de plăţi Netopia mobilPay, Antonio Eram. ”Plata cu cardul este încă jos, iar o parte din de vină o poartă comerciantii. Nu sunt suficienţi de abili în a comunica ca pot să susţină complet o tranzacţie. Oamenii nu au încredere că li se va livra produsul”, a declarat Eram. El a subliniat că cele mai mari rate de plată cu cardul este pe zona de turism şi servicii, unde nu prea există alte alternative de plată. În plus, Eram a atras atenţia asupra lipsei de optimizare a site-urilor pentru dispozitivele de mobile, în condiţiile în care cea mai mare parte din trafic vine din această zonă. Mai mult de atât, consideră fondatorul Netopia, unele site-uri nu au optimizat bine zona de plată online, existând uneori un delay şi de trei zile între momentul efectuării comenzii şi cel al plăţii. Voucherele şi comisioanele mai mici au fost principalele motive ale creşterii plăţilor cu cardul, consideră directorul general al retailerului online evoMAG, Mihai Pătraşcu. ”Există o cresterea mare pe zona de plăţi online datorita plăţilor în rate, voucherelor şi comisioanele mult mai mici de tranzacţionare. Clienţii comandă mai des, cu valori mai mici”, a declarat Pătraşcu.