Economic

Firmele locale nu prea îşi fac publicitate online

Ziarul de Vrancea
4 ian 2017 630 vizualizări
Doar 12% dintre firmele româneşti cu peste 10 angajaţi şi-au făcut publicitate pe internet în 2016

Doar 12 din 100 de firme româneşti cu peste 10 angajaţi şi-au făcut publicitate prin intermediul internetului în 2016, ceea ce plasează România pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul promovarea afacerilor în mediul online, potrivit unei analize realizate de agenţia de marketing Perceptum, care mai arată că mai puţin de jumătate dintre IMM-urile din România (42%) au o pagină de internet. Statistica Eurostat semnalează un grad mare de înapoiere al antreprenorilor români în privinţa utilizării celei mai eficiente metode de promovare a afacerii, iar acest lucru îi privează de notorietate şi, cel mai important, de un segment important de clienţi, se mai arată în analiză. “Afacerile mature încep să vâneze, prin instrumente tot mai sofisticate, mai mult decât notorietate. Vor clienţi adevăraţi, nu virtuali, vor relevanţă şi influenţă în mediile sociale. Aceşti antreprenori ştiu ce înseamnă să te vinzi bine pe o reţea socială. Din păcate, cele mai multe firme româneşti riscă să rămână mult în spatele companiilor străine. Iar această statistică este cu atât mai îngrijorătoare cu cât România deţine infrastructura de comunicaţii optimă pentru aceste acţiuni”, a declarat directorul executiv al Perceptum, Raluca Ghilea. Potrivit statisticii europene, Malta şi Irlanda au cele mai multe firme care se promovează pe mediile sociale, respectiv 71% şi 66%. La nivel european, 77% din IMM-uri deţin o pagină web, 45% folosesc reţelele sociale pentru promovare şi doar 25% îşi fac reclamă pe internet. Potrivit directorul executiv al Perceptum, în 2017, antreprenorii români ar trebui să profite de instrumentele de marketing puse la dispoziţie de internet. În plus, adaptarea paginilor web ale firmelor la telefoanele mobile va fi obligatorie pentru cei care vor vrea sa recupereze terenul pierdut. “În ultimii ani, utilizarea mediilor sociale a crescut spectaculos. Drept urmare, şi cantitatea de informaţii livrate pe aceste reţele este mai mare ca niciodată. Este tot mai dificil să captezi atenţia utilizatorilor. Cea mai bună cale pentru a te diferenţia rămâne livrarea unui conţinut de calitate şi construirea unei reputaţii impecabile. În 2017, conţinutul video va atinge vârful în privinţa modalităţilor preferate de promovare pe Internet”, a mai spus Ghilea. Potrivit companiei de analiză a traficului pe internet StatCounter, în luna octombrie 2016, aparatele mobile şi tabletele au depăşit, pentru prima dată, desktop-urile la rata de utilizare a internetului. Astfel, dispozitivele mobile au generat 51,3% din rata de utilizare a internetului în toată lumea, comparativ cu 48,7%, nivel cuantificat de desktop-uri. Aşadar, planul de business al antreprenorilor, în 2017, ar trebui să pornească de la următoarea realitate: telefonul mobil este folosit pentru orice, se mai arată în analiza agenţiei Perceptum. Compania are peste şapte ani de experienţă pe piaţa românească de marketing şi comunicare, şi un portofoliu de clienţi din domenii precum farma, banking, auto, tehnologie, energie sau IT.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.