Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Grupul japonez Nidec a finalizat preluarea ANA IMEP

Ziarul de Vrancea
1 iun 2016 791 vizualizări
ANA IMEP Piteşti, fabrica de motoare deţinută anterior de familia Copos,a finalizat procesul de vanzare către grupul japonez Nidec, producătorul urmand să îşi schimbe numele în Nidec Motor Corporation Romania.

“ANA IMEP finalizează astăzi o tranzacţie fundamentală pentru viitorul său ca jucător pe piaţa globală a producătorilor de motoare electrice. După 20 de ani, suntem mandri de ceea ce am realizat şi deosebit de fericiţi că am asigurat un viitor puternic pentru companie, dar şi pentru întreaga economie locală. Această tranzacţie va deveni un punct de reper şi pentru comunitatea locală din Piteşti care va beneficia de noi locuri de muncă şi de perspective profesionale de interes pentru tinerii absolvenţi din oraş şi din localităţile învecinate. Nu în ultimul rand, tranzacţia vine ca o recunoaştere a excelenţei profesioniştilor din cadrul ANA IMEP şi a activităţii lor de-a lungul timpului”, spun reprezentanţii managementului companiei. Tranzacţia a vizat un pachet de 94.8% din acţiunile ANA IMEP, în urma ei compania din Piteşti devenind o subsidiară a grupului nipon. În contextul acestei strategii de dezvoltare, ANA IMEP devine o parte componentă importantă din divizia de Motoare pentru Aparaturi Electrocasnice, Comerciale şi Industriale din cadrul Nidec Corporation. Compania are 288 de angajaţi şi vanzări de 14,8 milioane euro anul trecut. Grupul Nidec intenţionează să facă investiţii substanţiale în vederea creşterii capacităţii de producţie actuale a fabricii. În plus, Nidec intenţionează să dezvolte IMEP şi ca centru de inginerie şi de servicii centralizate, furnizand astfel produse şi servicii cu valoare adăugată mai mare pentru întregul grup.

Producătorul de carne de pui Transavia a încheiat 2015 cu afaceri în uşoară scădere

Transavia SA, producătorul de carne de pui deţinut de Ioan Popa, a încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri de 462 mil lei(cca 103 mil.euro), cu 3% mai puţin faţă de anul precedent, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor. Compania a înregistrat un profit net de 56 milioane lei (12 mil.euro), faţă de 64 milioane lei în 2014. În total, producătorul are 1.145 de salariaţi. La nivel de grup însă, vanzările Transavia au crescut cu 5% în 2015, faţă de anul precedent, ajungand la o cifră de afaceri de aproximativ 140 milioane de euro, prin cele două companii de sub umbrela grupului: Transavia SA şi Avicola Braşov. Din vanzările totale, 15 % reprezintă exporturile. Transavia produce şi prelucrează carnea de pui în sistem integrat, avand propria divizie agricolă, 24 de ferme de creştere a păsărilor (în judeţele Alba, Sibiu, Cluj, Braşov, Mureş, Harghita şi Caras-Severin), trei abatoare, o fabrică de nutreţuri şi o fabrică de procesare a cărnii. Produsele companiei sunt vandute prin intermediul marilor lanţuri de comerţ modern, cel mai cunoscut brand al companiei fiind carne de pui „Fragedo“.

Economia Elveţiei a urcat cu 0,1%

Economia Elveţiei a crescut lent în primul trimestru, în condiţiile în care cheltuielile guvernamentale au scăzut pentru prima dată în ultimul an. În T1, creşterea economică a încetinit la numai 0,1%, după ce în trimestrul patru din 2015 Elveţia a avut o creştere de 0,4%. Economiştii estimaseră o creştere de 0,3% a economiei elveţiene în primele trei luni ale anului. Cheltuielile publice au scăzut de asemenea cu 0,8%, potrivit unui raport al Secretariatului de State pentru Economie, publicat miercuri. Economia elveţiană s-a luptat să recaştige teren după un an în care Banca Naţională a Elveţiei a renunţat la pragul de 1,20 euro/ franc. Cu o monedă puternică, care a afectat vizibil exporturile şi expansiunea, cererea a fost subminată de consumul domestic. Studiile arată că la începutul lui 2016, economia elveţiană lua avant. ”Vedem o mică creştere, ceea ce este un semnal pozitiv, însă Elveţia este departe de ceea ce considerăm potenţialul de creştere”, a spus Alessandro Bee, economist la UBS Group din Zurich.

Afacerile retailerului de lux Armani au crescut cu 4,5%

Retailerul italian de lux Giorgio Armani a anunţat un profit operaţional în creşterecu numai 1%, la 513 milioane de euro în 2015, o scădere faţă de creşterea din 2014, de 5,7%, scrie Financial Times. Deşi s-a văzut creştere în ”toate pieţele”, potrivit brandului de fashion din Milano, veniturile au crescut cu 4,5%, la 2,535 miliarde dolari, mult mai puţin decat în2014, cand creşterea a fost de 16%. Armani nu este singurul brand de lux care a suferit din cauza scăderii creşerii economice. Recent, unele dintre cele mai mari nume din industrie, cum ar fi Burberry sau Hugo Boss au avut probleme să treacă prin această perioadă, în condiţiile în care se luptă cu scăderi de vanzări în zone care înainte erau de boom, cum ar fi Hong Kong sau Macau. Atacurile teroriste din Europa au afectat de asemenea numărul de turişti atraşi în oraşele de shopping de lux, cum ar fi Parisul.

Arabia Saudită, împrumut record

Arabia Saudită a convocat bancherii la o şednţa în Riyadh săptămana următoare, în condiţiile în care exportatorul de petrol doreşte să debuteze pe piaţa internaţională de obligaţiuni cu aproximativ 15 miliarde de dolari, scrie Financial Times. Bancherii care au fost informaţi cu privire la planurile saudite au spus că ministerul de finanţe a format un nou birou de management al datoriilor, care va găzdui o "paradă" a creditorilor pe 6 şi 7 iunie, pentru a auzi propunerile pentru organizarea primei emisiuni de obligaţiuni denominate în dolari. Printre băncile care se aşteaptă să vină sunt şi Bank of Tokyo-Mitsubishi, HSBC şi JPMorgan Chase, care sunt şi creditorii împrumutului de 10 miliarde de dolari luat de regat în aprilie. Alte instituţii financiare care şi-au semnalat interesul ar fi Deutsche Bank, BNP Paribas, Goldman Sachs, Citigroup şi Morgan Stanley. Bondurile emise vor avea o maturitate de 30 de ani şi probabil vor fi urmate de o altă emisiune la sfarşitul anului, precum şi una anul viitor. Creşterea economică din Arabia Saudită a scăzut la 1% din PIB, în condiţiile în care guvernul a fost forţat să îşi sporească cheltuielile şi să îşi termine rezervele fiscale pentru a acoperi deficitul bugetar.

Livrările internaţionale au săltat cu o treime

Romanii au trimis de la începutul anului şi pană în prezent cu 30% mai multe colete în străinătate faţă de aceeaşi perioadă din 2015, potrivit DPD Romania, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de curierat. Majoritatea livrărilor din Romania în străinătate au fost către Ungaria, Germania, Marea Britanie şi Italia. Astfel, compania estimează un volum mai mare cu o treime a pachetelor expediate de romani peste hotare comparativ cu 2015. Locuitorii din regiunea Bucureşti - Ilfov sunt cei care trimit cele mai multe colete în străinătate, circa 73,5% din totalul livrărilor internaţionale ale DPD Romania. Aceştia sunt urmaţi de clujeni, cu aproximativ 6,5% din colete, timişoreni, cu peste 2,5%, ieşeni, cu 1,8% din total, şi braşoveni, cu o pondere de circa 1,4%. "Tot mai mulţi romani au ales să trimită coletele în afara ţării prin DPD Romania, iar asta s-a reflectat în livrările internaţionale înregistrate de la începutul anului şi pană în prezent, care au crescut cu 30% faţă de aceeaşi perioadă din 2015. În aceeaşi perioadă am înregistrat şi o majorare cu circa 25% a livrărilor şi pe plan intern. Însă, volumele cele mai însemnate la nivel internaţional se înregistrează la finele anului, în preajma sărbătorilor de iarnă. Avansul livrărilor externe începe de Black Friday, iar varful expediţiilor se înregistrează de Crăciun, cand foarte mulţi romani trimit cadouri celor de peste hotare”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.










































În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.