Economic

Companiile româneşti, mai optimiste decât cele străine

Ziarul de Vrancea
2 apr 2015 392 vizualizări
55% dintre companiile cu capital autohton se aşteaptă la o creştere semnificativă a cifrei de afaceri în 2015, între ^10% şi ^31 şi niciuna nu prevede scăderi mai mari de 5% n de asemenea, 14% dintre companiile romaneşti previzionează o creştere puternică a salariilor, între ^10% şi peste ^20% n companiile străine din Romania sunt mai pesimiste

Companiile româneşti sunt mai optimiste privind creşterea cifrei de afaceri, a investiţiilor, salariilor sau a numărului de angajaţi în 2015, comparativ cu firmele străine care operează în România, arată un studiu al EY România.
Astfel, 55% dintre companiile cu capital autohton se aşteaptă la o creştere semnificativă a cifrei de afaceri în 2015, între ^10% şi ^31%, comparativ cu doar 39% dintre companiile străine care au afirmat că previzionează o astfel de creştere. În schimb, aproape jumătate dintre companiile străine planifică o creştere moderată, între ^1% şi ^10%, faţă de doar 37% dintre companiile româneşti, se arată în studiul "O nouă viziune a creşterii".
Nicio companie românească inclusă în sondaj nu a previzionat scăderi ale cifrei de afaceri mai mari de -5%, în comparaţie cu 6% dintre companiile străine care se aşteaptă la scăderi între -5% şi -20%.
Cele mai optimiste companii româneşti privind creşterea în 2015 operează în industriile producătoare, domeniu în care toate companiile româneşti incluse în sondaj au declarat că se aşteaptă la creştere în acest an. Comparativ, companiile străine cele mai optimiste operează în domeniul serviciilor.
Potrivit EY, această tendinţă a companiilor româneşti de a fi mai optimiste în privinţa creşterii se corelează însă şi cu aşteptări mai mari privind creşterea investiţiilor. Astfel, 54% dintre companiile cu acţionariat românesc estimează creşteri ale investiţiilor de peste 10%, în timp ce doar 28% dintre cele străine cred că vor atinge acest ritm de creştere a investiţiilor în 2015.
Tot companiile româneşti sunt cele care planifică cele mai mari creşteri salariale: 14% dintre acestea previzionează o creştere a salariilor între ^10% şi peste ^20%, comparativ cu doar 2% dintre companiile străine care se aşteaptă să vadă o creştere a salariilor între ^10% şi ^20%, dar nu şi peste acest interval. Mai mult decât atât, companiile româneşti sunt cele care planifică în proporţie mai mare să creeze noi locuri de muncă: 30% dintre acestea se aşteaptă ca numărul angajaţilor să crească semnificativ în 2015, între ^10 şi ^31%, comparativ cu 16% dintre companiile străine care au astfel de aşteptări.

Patronii romani, mai atenţi la inovaţie şi la brand

Diferenţe semnificative apar şi în strategiile de vânzări. Spre exemplu, 53% dintre companiile străine consideră că unul dintre principalele avantaje ale competitorilor lor de pe piaţa românească este nivelul scăzut al costurilor, în timp ce doar 31% dintre companiile româneşti atribuie acest avantaj de cost competitorilor lor. În schimb, acestea din urmă intenţionează în proporţie foarte mare (71%) să îşi adapteze produsele existente la noi pieţe geografice, pentru a-şi creşte vânzările, în timp ce doar 29% dintre companiile străine intenţionează să abordeze această strategie pentru a impulsiona vânzările.
Companiile româneşti acordă o importanţă mare inovaţiei, pentru atingerea succesului - 70% dintre companiile româneşti consideră că inovaţia are o importanţă mare şi foarte mare în acest sens, comparativ cu 50% dintre companiile străine.
În timp ce companiile româneşti îşi măsoară succesul uitându-se la indicatori precum notorietatea brandului (67%), număr de angajaţi (57%), rezultate financiare (53%) sau satisfacţia clienţilor (52%), companiile străine care operează în România se raportează în unanimitate la gradul de optimizare al proceselor, sau la vechimea pe piaţă (67%) şi la cota de piaţă (49%).
Studiul "O nouă viziune a creşterii" are la bază răspunsurile a 202 executivi de top şi analizează percepţia acestora în privinţa perspectivelor mediului de afaceri din România în 2015, dintre care 53% provin din companii româneşti, iar 47% din companii străine . Executivii au răspuns chestionarului EY România în perioada 10 – 16 februarie 2015.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.