Nereguli la vanzările promoţionale
În timpul tematicii de control nu au fost identificate vânzări de soldare şi lichidare, ci doar vânzări promoţionale, preferate de comercianţi deoarece se pot desfăşura în orice perioadă a anului şi nu sunt supuse notificării prealabile la primării, precum vânzările de soldare şi lichidare. De asemenea, stocurile nu sunt fixe, putându-se efectua în limita stocului disponibil sau se pot reaproviziona în timpul promoţiei cu produse din gama celor reduse. Au fost controlaţi 23 operatori economici care desfăşurau vânzări cu preţ redus, la 14 dintre ei constatându-se abateri privind modul de informare. Au fost aplicate opt avertismente şi şapte amenzi contravenţionale, în valoare totală de 20 000 lei. În trei dintre situaţii, precizează cei de la Protecţia Consumatorilor, s-a dispus oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare de 6.083 lei, până la eliminarea deficienţelor constatate. “Neinformarea consumatorilor asupra perioadei de desfăşurare a promoţiei sau dacă aceasta se desfăşoară în limita stocului disponibil, astfel încât să ia decizia de cumpărare în cunoştinţă; la un operator economic s-a constatat că mare parte dintre preţurile noi, rezultate după aplicarea reducerii, sunt ilizibile sau greu vizibile pentru consumatori, ca urmare a defecţiunii imprimantei; la un magazin nu erau afişate preţurile vechi şi noi, procentul de reducere pentru încăţămintea de iarnă, fiind afişat doar simbolul procentual «%»”, sunt cateva dintre abateri, potrivit unui comunicat de presă al instituţiei. (S. T.)