Strategia Paco Supermarkets, după achiziționarea rețelei vrâncene Zanfir de către retailerul internațional Mega Image
Într-un interviu pentru site-ul magazinulprogresiv.ro Feliciu Paraschiv, antreprenorul din spatele rețelei Paco Supermarkets, dezvăluie câteva din strategiile pe care le-a adoptat rețeaua sa după achiziționarea retailerului vrâncean Zanfir de către retailerul internațional Mega Image
Intrarea unui retailer internațional pe o piață nouă reprezintă fără doar și poate o amenințare pentru jucătorii locali. Întotdeauna există și excepții de la regulă, iar tranzacția dintre Mega Image și retailerul vrâncean Zanfir este exemplul clar că într-o luptă pot exista și alți câștigători dincolo de actorii principali.
Anunțul preluării rețelei Zanfir de către Mega Image a ridicat multe semne de întrebare la momentul respectiv, una dintre preocupările jucătorilor din piață fiind „Cum se va transforma retailul în regiune și ce impact va avea tranzacția asupra celorlați retaileri locali?”. La cinci luni distanță, putem spune că există viață după IKA, dacă vorbim despre branduri solide, cu o strategie clar definită. „Zanfir era principalul nostru competitor și, până în acest moment, vânzarea a reprezentat un plus pentru noi. În săptămânile în care magazinele au fost închise pentru remodelare, vânzările s-au majorat pe anumite locații cu până la 50%, iar avansul s-a menținut și după redeschidere”, precizează Feliciu Paraschiv, antreprenorul din spatele rețelei Paco Supermarkets, unul dintre principalii comercianți din zona Vrancei.
Cum a reușit Paco Supermarkets să-și păstreze clienții, dar și să atragă alți cumpărători? „Vorbim despre un cumul de factori: notorietatea brandului, politica de preț, dar și sortimentația”, consideră proprietarul rețelei.
Citiți întreg articolul publicat de site-ul magazinulprogresiv.ro accesând titlul alăturat Paco Supermarkets, retailerul care a transformat amenințarea în oportunitate