Proiect de reducere a abandonului școlar la Școala Gimnazială „Învăţător Gheorghe Asănache” din Bordești
În contextul preocupării crescânde pentru combaterea abandonului școlar și îmbunătățirea educației de calitate, Școala Gimnazială „Învăţător Gheorghe Asănache” din comuna Bordești implementează proiectul "Împreună reducem abandonul", finanțat prin Schema de Granturi din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS). Această inițiativă importantă este finanțată prin Componenta C15 - Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență în România, Runda I.
Proiectul, ce se va desfășura în perioada 29.09.2022 - 28.09.2025, are ca scop atingerea unor obiective fundamentale pentru educația comunității: prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii, creșterea ratei de tranziție către învățământul secundar superior, extinderea învățării informatizate și dotarea materială corespunzătoare a unității școlare pentru o educație de calitate, reducerea absenteismului și creșterea atractivității educației prin oferte curriculare adaptate pentru o integrare mai bună pe piața muncii locale și crearea unui climat pozitiv și incluziv în clase și în școală.
Pentru a atinge aceste obiective, echipa școlii și elevii au depus deja conform, Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Vrancea, eforturi susținute în realizarea mai multor activități pe parcursul implementării proiectului. Astfel, s-au desfășurat ore remediale la limba și literatura română, matematică și TIC, pentru a sprijini elevii care au nevoie de ajutor suplimentar în învățare.
De asemenea, au fost organizate activități de sprijin și stimulare pentru elevii aflați în risc de abandon școlar, oferindu-le pachete cu sandwich-uri și fructe. Pentru a promova educația incluzivă în aer liber, s-au plantat primii puieți într-un lot experimental, cu cireși și viță de vie, urmând reamenajarea terenului de baschet pentru organizarea de jocuri sportive.
Școala s-a asociat cu Asociația "Eu, tu și ei" pentru a promova lectura ca bază a educației durabile prin intermediul activităților nonformale și a jocurilor. Astfel, a fost amenajată o sală dedicată lecturii, unde elevii își pot dezvolta abilități creative, de colaborare și interculturale.
Proiectul include și activități de îndrumare socio-profesională și consiliere școlară pentru elevi, în conformitate cu planul de servicii educaționale, pe toată durata proiectului. Pentru a stimula spiritul ecologic și conștientizarea impactului asupra mediului înconjurător, s-a organizat o tabără și educație ecologică, care va avea loc în luna august 2023, în cadrul căreia vor participa 10 elevi însoțiți de două cadre didactice.
De asemenea, proiectul mai include și activități de prevenție și formare pentru cadrele didactice, acțiuni anti-bullying, precum și digitalizarea procesului educațional.
Implementarea cu succes a proiectului la nivelul Școlii Gimnaziale „Învăţător Gheorghe Asănache” reprezintă un pas important în direcția îmbunătățirii procesului de predare - învățare - evaluare și modernizarea domeniului educațional prin introducerea echipamentelor de ultimă generație și digitalizarea procesului educațional. Toate aceste măsuri contribuie la crearea unui mediu școlar propice dezvoltării personale și profesionale a elevilor, precum și la reducerea abandonului școlar și îmbunătățirea calității educației în comunitatea locală.
Inspectoratul Școlar Județean Vrancea felicită Școala Gimnazială „Învăţător Gheorghe Asănache” Bordești pentru eforturile depuse și rezultatele obținute până în prezent și își exprimă încrederea că proiectul va continua să aibă un impact pozitiv în educația tinerilor și în comunitatea locală. Prin astfel de inițiative, cu siguranță, se va putea construi o societate mai prosperă și mai incluzivă.
Sursă informații + foto: contul de facebook:Inspectoratul Școlar Județean Vrancea