Brand voice

Plata cu PET din nou la Focșani, între 21 și 23 septembrie 2023

Ziarul de Vrancea
20 sep 2023 2728 vizualizări
În perioada 21 – 23 septembrie 2023 ”Caravana Plata cu PET” ajunge din nou la Focșani și te așteaptă să plătești cu PET-uri, doze de aluminiu și ambalaje de sticlă pentru fructe și legume românești. În primele ediții, locuitorii din Focșani 23.000 de ambalaje reciclabile, în schimbul a peste 9 de tone de fructe și legume românești.
Vino în perioada 21-23 septembrie 2023 la hipermarketul Carrefour de pe Calea Moldovei nr.32, Focșani, jud. Vrancea și primește fructe și legume proaspete la prețul special de 1 ambalaj PET, doză, sticlă bucata, iar dacă vii cu r-PETURI Dorna, cantitatea se dublează. 
La fel ca ediția anterioară, ambalajele sunt stocate de echipamentele inteligente (Reverse Vending Machines), care dispun de tehnologia necesară colectării separate pentru PET-uri, doze de aluminiu și ambalaje de sticlă, aliniat la standardele europene de colectare selectivă.
Campania Plata cu PET a fost lansată de către Carrefour România în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, GreenPoint Management, TOMRA, FEPRA și ECO Synergy.
Mai multe informații puteți citi în comunicatul de presă de mai jos.

Fructe și legume la prețul special de un ambalaj reciclabil doar la Plata cu PET la Focșani

 În perioada 21 – 23 septembrie Caravana Plata cu PET ajunge din nou la Focșani și te așteaptă să plătești cu PET-uri, doze de aluminiu și ambalaje de sticlă pentru fructe și legume românești. În primele ediții, locuitorii din Focșani 23.000 de ambalaje reciclabile, în schimbul a peste 9 de tone de fructe și legume românești.

Anul acesta, caravana colindă țara pentru ultima dată și își propune să faciliteze trecerea consumatorilor la standardele europene de colectare selectivă prin promovarea unui obicei și comportament prietenos cu natura. Campania Plata cu PET a fost lansată de către Carrefour România în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, GreenPoint Management, TOMRA, FEPRA și ECO Synergy.

„Plata cu PET este inițiativa care de 5 ani exprimă viziunea Carrefour România asupra economiei circulare, transformând plasticul în monedă de schimb pentru fructele și legumele românești și promovând reintroducerea acestuia în circuitul economic, prin reciclare. Cu această ultimă ediție, care reprezintă încă un pas important spre un viitor sustenabil, ne propunem să consolidăm practicile prietenoase cu natura învățate și dobândite pe durata campaniei și să arătăm societății că printr-un comportament responsabil, putem crea un mediu mai curat și mai bun. Cea de-a 5-a ediție Plata cu PET susține tranziția către Sistemul de Garanție Returnare (SGR). Facem acest lucru prin învățarea unui obicei și comportament sustenabil, dar și prin utilizarea pentru al doilea an consecutiv a echipamentelor inteligente. Mulțumim tuturor celor care ne susțin încă din 2019 și vă invităm alături de noi și în această etapă finală. De asemenea, ne bucurăm să avem alături de noi parteneri strategici, împreună cu care aducem această ultimă ediție la nivel național, în toate orașele în care Carrefour este prezent”, a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.

„Ne bucurăm să fim din nou parteneri ai acestui program, care în decursul celor 4 ediții desfășurate a sprijinit consumatorii în adoptarea unui stil de viață responsabil și care ne-a coalizat pe toți în a face pași importanți către atingerea țelului de a avea o lume mai curată, „o lume fără deșeuri”. De asemenea, Plata cu PET a creat cadrul necesar pentru a înțelege că deșeurile de ambalaje, prin reciclare, se transformă în noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă, precum este ambalajul din 100% PET reciclat, utilizat pentru apa noastră minerală Dorna. Nu în ultimul rând, această ultimă ediție reprezintă pregătirea pentru modul în care consumatorii se vor implica în Sistemul de Garanție Returnare, utilizând aparatele automate de colectare pentru deșeurile de ambalaje din PET, aluminiu sau sticlă”, a declarat Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director.

Vino în perioada 21-23 septembrie la hipermarketul Carrefour de pe Calea Moldovei nr.32, Focșani, jud. Vrancea și primește fructe și legume proaspete la prețul special de 1 ambalaj PET, doză, sticlă bucata, iar dacă vii cu r-PETURI Dorna, cantitatea se dublează.

La fel ca ediția anterioară, ambalajele sunt stocate de echipamentele inteligente (Reverse Vending Machines), care dispun de tehnologia necesară colectării separate pentru PET-uri, doze de aluminiu și ambalaje de sticlă, aliniat la standardele europene de colectare selectivă.

„GreenPoint este mândru să susțină și să fie parte a celei de-a 5-a ediții a campaniei Plata cu PET. Proiectele de acest tip au o importanță crucială în educarea și conștientizarea publicului în domeniul sustenabilității. De la început, Green Point a fost implicat în acest proiect și suntem bucuroși să sprijinim și această ediție. Ca lider de piață în segmentul OIREP, credem că este datoria noastră să promovăm practici responsabile cu mediul înconjurător și să contribuim la crearea unui viitor mai curat și mai bun pentru toți”, a declarat, Dan Ceaușescu, CEO Green Point Management.

„Suntem deosebit de încântați de acest parteneriat și de oportunitatea de a face parte din campania pentru schimbare. Odată ce consumatorul înțelege că deține de fapt o resursă valoroasă și nu un simplu deșeu de plastic, va avea nevoie de accesibilitate maximă pentru a valorifica acea resursă. Rolul nostru este de a facilita dezvoltarea unei infrastructuri solide de preluare a ambalajelor cu o interfață prietenoasă, ce va crea o experiență plăcută pentru consumator și îl va determina să revină. Sistemul garanție returnare este la câteva luni distanță, iar astfel de inițiative ajută în pregătirea temeinică pentru întâmpinarea consumatorilor”, a menționat Dorin Mihai, Director General la TOMRA Collection România.

Plata cu PET a fost introdusă pentru prima dată de Carrefour România în 2019, ca parte a programului de economie circulară „Punem Preț pe Plastic”. Programul vizează reducerea amprentei de mediu a companiei și susținerea clienților în tranziția spre obiceiuri mai bune de consum, pornind de la principiile economiei circulare – use less, use longer, make clean, use again.

Din program mai fac parte și inițiativele permanente Colectăm uleiul folosit, unde pentru fiecare 4 litri de ulei folosit Carrefour oferă la schimb clienților câte 1 litru de ulei proaspăt, și Încarcă-ți bateriile cu o faptă bună, campanie derulată de SNRB în colaborare cu Carrefour unde pentru fiecare 8 baterii uzate reciclate clienții primesc 1 baterie nouă, iar pentru 20 de baterii uzate aduse la hipermarketurile Carrefour, aceștia primesc 1 acumulator.

Cea de-a cincea ediție a campaniei aduce pentru ultima dată în lumina reflectorului fructele și legumele românești. Produsele fermierilor locali rămân alături de Plata cu PET până la finalul caravanei, după care vor fi găsite doar la raft. Așadar, doar între 21-23 septembrie locuitorii din Focșani mai pot schimba ambalaje reciclabile pe fructe și legume românești de la fermieri independenți și asociați în cooperative din zonă, parteneri Carrefour România.

„În calitate de trendsetteri pe piața deșeurilor de ambalaje avem o responsabilitate în plus în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător și încurajarea consumului sustenabil, de aceea ne bucurăm să punem bazele unui parteneriat strategic cu Carrefour și să contribuim activ la campania Plata cu PET. Considerăm că în domeniul reciclării avem nevoie de cât mai multe astfel de inițiative de conștientizare pentru a începe să privim deșeurile de ambalaje ca resurse și astfel să facilităm tranziția către economia circulară ”, a declarat Ionuț Georgescu, director general FEPRA.

„Adoptarea sustenabilității ca principiu de viață reprezintă pentru noi, cei de la Eco Synergy, normalitatea de zi cu zi și lucrul pe care sperăm să-l împărtășim cu toți cei din jurul nostru. Ca organizație care implementează răspunderea extinsă a producătorilor în domeniul ambalajelor și deșeurilor de ambalaje, preluarea responsabilităților de mediu reprezintă pentru ECO SYNERGY nu doar conformarea cu legislația specifică, ci și un pas important în educarea societății și protejarea mediului. Ne-am alăturat campaniei Carrefour - Plata cu Pet deoarece este în linie cu viziunea și strategia noastră de promovare a sustenabilității și este un exemplu important în vederea colectării separate și a reciclării, în contextul modelului de economie circulară către care dorim să ne îndreptăm ca și societate”, a declarat Ștefan Runcanu, Director General Adjunct - Eco Synergy.

Mai mult, pe lângă fructele și legumele românești, clienții care aduc ambalaje PET, sticlă și doze de aluminiu, pe durata campaniei pot participa la marea tombolă pentru câștigarea a 20 de trotinete electrice, cu înscriere pe baza cartonașului disponibil în zonele dedicate campaniei. 

Pentru mai multe detalii, participanții pot consulta regulamentul campaniei pe site-ul www.carrefour.ro sau la biroul de Relații Clienți din magazin.

Despre Carrefour

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 400 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate, în ansamblul ei: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”. În plus, Carrefour a susținut atât financiar cât și prin transfer de expertiză, înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping, și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Ducând mai departe grija pentru comunitate și mediul înconjurător, Carrefour România derulează Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile și compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă și derulează inițiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la Banca de Alimente - Crucea Roșie și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și reduce risipa alimentară.

Despre Coca-Cola HBC România

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Împreună cu clienții noștri, deservim 715 milioane de oameni, acoperind o vastă arie geografică, în 29 de țări și 3 continente. Portofoliul nostru este unul dintre cele mai puternice, complexe și flexibile din industria băuturilor, oferindu-le consumatorilor branduri de prestigiu din categoriile de băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri, cafea și băuturi alcoolice premium. Generăm valoare pentru toți partenerii noștri prin susținerea dezvoltării socio-economice a comunităților unde ne desfășurăm activitatea și credem că a avea un impact pozitiv asupra mediului este vital pentru dezvoltarea viitoare a afacerii. Coca-Cola HBC a fost confirmată ca fiind cea mai sustenabilă companie de băuturi din lume, conform indicilor de sustenabilitate Dow Jones (DJSI)*.

Lider al industriei locale de băuturi, cu 3 fabrici, în Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, Coca-Cola HBC România este un contributor important la dezvoltarea societății și economiei locale. Echipa Coca-Cola HBC România numără în medie, 1.455 de angajați. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 519 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României. Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați https://ro.coca-colahellenic.com/ro/media. *conform rezultatelor Indicilor de Sustenabilitate Dow Jones, publicate pe 9 decembrie 2022.

Despre GreenPoint Management

Green Point Management este lider de piata al segmentului OIREP-urilor, parte a grupului Green Corporation alături de Green Pack și Green Unit. De la înființare și până în prezent, compania și-a asumat angajamentul de a fi un exemplu de bună practică în ceea ce privește protecția mediului și responsabilitatea socială. Compania Green Point Management a fost premiata cu Gold Level Recognition de catre Romania CST Index pentru angajamentul său exemplar în sustenabilitate si cu o cifră de afaceri impresionantă de 142.755.527 lei în 2022, Green Point continuă să se consolideze ca lider de piață, primind pentru al 4-lea an consecutiv Silver Medal standard Ecovadis.

Despre TOMRA

Despre TOMRA Collection: Fondată în 1972, TOMRA oferă soluții automate de colectare a ambalajelor pentru băuturi în vederea reciclării de tip Clean Loop Recycling, colectând ambalaje de metal, plastic și sticlă pentru a fi reutilizate și reciclate în ambalaje noi. Cu aproximativ 82.000 de sisteme instalate în peste 60 de piețe, sistemele TOMRA colectează anual la nivel mondial peste 45 de miliarde de ambalaje pentru băuturi, post consum. Astfel se reduce dependența de materiile prime virgine, diminuand cantitatea de ambalaje pentru băuturi care ajung pe străzi, în oceane și gropi de gunoi. Sistemele integrate TOMRA, de echipamente, soluții digitale și servicii, facilitează contribuția industriei, operatorilor de sisteme, a comercianților și consumatorilor pentru o planetă mai sustenabilă. Vizitează paginile web despre Reverse Vending pe https://collection-ro.tomra.com și urmărește-ne pe LinkedIn și Facebook. TOMRA Collection face parte din TOMRA Group, care creează soluții bazate pe senzori cu scopul maximizării productivității resurselor și are viziunea de a conduce Revoluția Resurselor. Grupul numără peste 5000 de angajați la nivel global și este listat la Bursa de Valori din Oslo (OSE: TOM).

Despre FEPRA

Parte a grupului Fepra Waste Division (FWD), FEPRA EPR este una dintre principalele companii din România dedicate implementării responsabilității extinse a producătorului. Având o experiență de 10 de ani pe piața din România, grupul Fepra Waste Division (FWD) oferă soluții integrate pentru îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate, minimizarea impactului negativ asupra mediului și în tranziția către economia circulară a companiilor care activează în țara noastră. Ecosistemul FEPRA este compus din FEPRA EPR: implementarea responsabilității extinse a producătorului, FEPRA Collection: colectarea și sortarea deșeurilor de ambalaje și deșeurilor de echipamente electrice, FEPRA Recycling: reciclarea PET și a sticlei și Global Innovation Solution: consultanță de mediu.

Despre Eco Synergy

ECO SYNERGY este o organizație care implementează răspunderea extinsă a producătorilor în domeniul ambalajelor și deșeurilor de ambalaje, cu acoperire națională. Preluarea responsabilităților de mediu reprezintă pentru ECO SYNERGY nu doar conformarea cu legislația specifică, ci și un pas important în educarea societății și protejarea mediului și o componentă importantă în contextul modelului de economie circulară către care ne dorim să ne îndreptăm ca și societate


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.