Brand voice

Foto | Activitate transnaţionalǎ de învǎţare Erasmus+ ȋn Serbia pentru elevi ai Ṣcolii Gimnaziale “Duiliu Zamfirescu”

Ziarul de Vrancea
20 aug 2023 1187 vizualizări

S-a încheiat a treia mobilitate cu elevii în cadrul proiectului Erasmus+ KA229 „CO-Develop E+ Generations” derulat de Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” din Focşani. Proiectul a fost aprobat la runda de selecţie 2020 şi a fost extins pȃnă la data de 31.08.2023.

Mobilitatea cu elevii a fost organizată la şcoala “Heroj Radmila Siskovic” din  Smederevska  Palanka, Serbia. Au participat echipaje formate din elevi şi profesori din fiecare şcoalǎ partenerǎ (Italia, Serbia, Turcia şi România), care au desfǎşurat activitǎţi împreunǎ cu elevi şi profesori ai şcolii gazde. Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” a fost reprezentată de către elevii  Avram Tudor Andrei, Bălănescu Daria, Enache Ionuţ Teodor, Pietraru  Elena Adriana, Vasiliu Maria Veronica, Buzatu Eduard Adelyn,  ȋnsoţiţi de profesorii Nicolae  Dănilă şi Florinel Moisă .

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea și schimbul de bune practici și metode educaționale inovatoare în a folosi codarea și noile tehnologii la școală,  în rândul elevilor cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani.

Tema mobilitǎţii din Serbia a fost „Smart Use of Phones and Tablets”. Copiii au învăţat că aplicaţiile mobile nu se limitează doar la jocuri ci că există o mulţime de instrumente inovatoare care pot fi folosite  şi ei pot fi productiv şi creativi cu instrumentele pe care le au pe propriile telefoane şi tablete.  Au învăţat cum să capteze elemente audio şi video, să ia notiţe, să schiţeze şi să ilustreze un concept, să prototipeze un proiect sau să amplifice un design. Au aflat despre TwinSpace şi despre oportunităţile eTwinning pentru şcoli.

Elevii români au fost remarcaţi şi apreciaţi de organizatori, dar şi de parteneri, pentru seriozitate şi implicare ȋn toate activiţăţile desfăşurate.

Programul cultural le-a oferit participanţilor şansa să cunoască aspecte ce ţin de specificul culturii sȃrbeşti – au vizitat oraşul Palanka, s-au întȃlnit cu viceprimarul oraşului, au vizitat oraşul  şi cetatea medievală Belgrad.

Mobilitatea Erasmus+  din Serbia a fost pentru mine o experiență inedită, oferindu-mi o reală oportunitate de învățare și conectare cu persoane aparținând altor culturi. Am colaborat foarte bine cu copiii din celelalte state, cu care am legat prietenii strȃnse. Mi-am îmbunătățit cunoștințele în domeniul programării și al utilizării inteligente a telefoanelor și a tabletelor. De asemenea, am învățat să lucrez în echipă, să comunic eficient și să mă conectez cu ceilalți. Programul zilnic a fost foarte bine structurat îmbinând activitățile de învățare cu cele recreeative.M-a impresionat foarte mult cultura și istoria Serbiei” a declarat elevul Ionuţ Enache.

Experieţa sȃrbească a fost una unică. Am colaborat foarte bine cu elevii din celelalte țări, oferindu-mi oportunitatea de a-mi face prieteni noi. Am evoluat în domeniul programării şi al utilizării eficiente a telefoanelor şi a tabletelor. Am învățat să lucrez în echipă şi să comunic cu cei din jurul meu. Chiar dacă am petrecut un timp scurt în Serbia, programul a fost foarte bine structurat, astfel am învățat multe lucruri noi despre cultura şi istoria Serbiei. Pentru mine a fost o experiență minunată şi cu siguranță aş dori să se repete” a declarat eleva Daria Bălănescu .

Experiența pe care am avut-o în mobilitatea din Serbia a fost sigur una de neuitat, trăită cu oameni deosebiți. Am învățat despre cultura din Serbia cât și cea a țărilor partenere. Am învățat să lucrăm în echipă, să comunicăm, să colaborăm cu copiii din celelalte state și ne-am dezvoltat cunoștințele utilizării eficiente a telefoanelor și tabletelor. Programul a fost echilibrat în activitățile cu scop educațional și cele de recreație” a declarat eleva Elena Adriana Pietraru .

Am avut oportunitatea să cunosc și să mă împrietenesc cu copii din alte țări! Aceasta a fost o experienta de neuitat ce aș vrea sa se repete din nou! Am aflat multe despre cultura din Serbia am învățat  să colaborăm și sa fim mai liberi când ne exprimăm, să lucrăm împreună cu toții pentru a crea lucruri extraordinare! Am descoperit utilitatea telefoanelor și a tabletelor altfel decât le foloseam, împreună cu alte lucruri pe care nu le știam! Personal am iubit această experiență scurtă, dar plină de amintiri”  a declarat eleva Maria Veronica Vasiliu  .

Pentru mine, mobilitatea din Serbia a fost prima experiență de acest gen dar impactul a fost suficient de mare încȃt să îmi doresc să nu fie şi ultima! Aş  putea să enumăr multe avantaje, precum dezvoltarea competențelor digitale şi lingvistice, contactul cu istoria si cultura unei alte ţări sau experienţa scolară sȃrbească. Cel mai mare impact l-au avut însă, prieteniile care s-au legat cu copiii din celelalte ţări, cu care păstrez legătura. Modul în care am reuşit să lucrăm în echipă, să învăţăm unii de la ceilalţi, dar şi să petrecem timpul liber împreună m-au făcut să înteleg mai bine că, indiferent de ţara de unde venim, avem aceleaşi preocupări şi interese.  Aşadar, pentru mine proiectul Erasmus nu a însemnat doar cele cinci zile petrecute în Serbia, ci oportunitatea de a lega prietenii, de a crea amintiri frumoase, de a-mi testa propriile limite şi de a mă cunoaște mai bine pe mine însumi” a declarat elevul Avram  Tudor .

„Mobilitatea ERASMUS+ din  Serbia a fost o experiență minunată pe care sigur nu o s-o uit. Am avut oportunitatea de a învăța despre cultura Serbiei iar conectarea cu persoane din alte țări a fost ceva nemaipomenit, chiar dacă a fost pe un timp mai scurt decât îmi doream. Am învățat multe lucruri noi despre folosirea telefoanelor sau tabletelor. Mie mi-a plăcut foarte mult aceasta experiență  și mi-aș dori ca în viitor să repetam aceasta experiență frumoasă” a declarat elevul Eduard Adelyn.Buzatu

O experienţă frumoasă care devine şi mai frumoasă cȃnd la final vedem copii încȃntaţi şi părinţi fericiţi.  Ne-am bucurat sa vedem frumoasa capitala a Serbiei vizitată de foarte mulţi turişti străini. Noi am fost privilegiaţi că ne-am bucurat şi de ospitalitatea sȃrbească. Activităţile derulate, atingerea obiectivelor propuse, cunoaşterea culturii şi civilizaţiei sȃrbeşti, capacitatea elevilor participanţi de a comunica foarte bine în limba engleză, realizarea de prietenii frumoase între copii şi profesori ne face sa  afirmăm că programul Erasmus+ este un program care doreşte să realizeze o Europă puternică şi unită pentru noi şi copiii noştri” a declarat profesorul Nicolae Dănilă.

Acest material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit.

Informații și fotografii transmse de profesor coordonator proiect Erasmus+ de la Scoala Gimnaziala "Duiliu Zamfirescu"


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.