Brand voice

Continuă în Vrancea, proiectul educativ „Ce-ți dorim noi ție, dulce Românie? Anii mulți să-ți fie: din 100, 1000!”

Ziarul de Vrancea
20 dec 2021 1076 vizualizări

Proiectul educativ „Ce-ți dorim noi ție, dulce Românie? Anii mulți să-ți fie: din 100, 1000!” continuă în Vrancea și în anul școlar 2021-2022.

Activitățile educative de anul acesta s-au centrat pe exersarea comunicării empatice și a atitudinilor reciproc respectuoase și avantajoase, conform prevederilor Ordinului nr. 4343/2021.

În cursul lunii noiembrie s-a desfășurat activitatea „Codul penal pe înțelesul copiilor”, în scopul informării corespunzătoare asigurată de către doamna subinspector de poliție Lazăr Luminița din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea.

În luna decembrie s-a introdus noțiunea de mediere, inclusiv prin medierea în perechi asigurată de către elevi formați în acest sens, profesor coordonator Soare Iulia.

Medierea este o modalitate de soluționare a conflictelor și a fost prezentată în cadrul activității „Decât reactivi, mai bine preventivi: soluția noastră este medierea conflictelor, prin atitudini de tip câștig-câștig, reciproc respectuoase.”

Medierea conflictelor a fost observată că fiind o tradiție a poporului român, exemple mai recente fiind măsurile adoptate de Comisia Centrală de la Focșani în timpul lui Cuza, dar și la Marea Unire stabilită prin declarațiile reprezentanților românilor. Totodată, medierea poate fi încurajată și în memoria colonelului veteran de război Ion Durnescu, respectând propunerea dumnealui: „Ar trebui băieții ăștia tineri să învețe, să facă inovații ca niște state să nu se mai lupte cu pușca – să se lupte intelectual, la masa rotundă, să nu mai moară oameni nevinovați …”

Medierea ar face posibilă încetarea conflictelor între oameni sau grupuri de oameni care își decid singuri propria soartă, respectându-se concomitent pe ei înșiși, precum și unii pe alții. În acest scop, elevii au exersat găsirea unor soluții comune care devin posibile după ieșirea din poziționarea în două tabere adverse și aparent incompatibile - „era mai bine în comunism vs. e mai bine după căderea comunismului”. Exercițiul a fost de asemenea inspirat din declarațiile colonelului veteran de război Ion Durnescu, care spunea că toate perioadele istorice au avut și bune și rele. Medierea se poate realiza și în astfel de situații în care nu mai sunt în conflict interesele personale sau școlare, ci conflictualitatea apare din ideile preluate de mase întregi de oameni care pot fi totuși manipulate împotriva propriilor interese. (Este în interesul vreunui român ca românii să fie în permanență întorși împotriva românilor de lângă ei?). 

Atât pentru conflictele din interese personale sau școlare, cât și pentru conflictele dintre grupuri, vă invităm la exercițiul respectului reciproc și al căutării de soluții care să maximizeze avantajele comune și să reducă dezavantajele comune.

Proiectul educativ „Ce-ți dorim noi ție, dulce Românie? Anii mulți să-ți fie: din 100, 1000!” este coordonat de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea, în parteneriat cu Centrul de Tineret Focșani, prin programul „Tinerii în centru”, coordonat de doamna Zdrincu Orania.

Informații + fotografii transmise de  Iulia Soare, coordonatorul proiectului


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.