Brand voice

AUDIO | Retailerul vrâncean Paco Supermarkets vrea să deschidă-n 2024 noi magazine în Tulnici, Mărășești și cartierul Caragea Odobești

Ziarul de Vrancea
31 ian 2024 4416 vizualizări

Informația a fost făcută publică recent prin intermediul unei declarații a directorului general Paco Supermarkets, Feliciu Paraschiv care a fost citată într-un articol publicat de revistaprogresiv.ro 

Retailerul Paco Supermarkets a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri impresionantă de 250 de milioane de lei (50 milioane de euro), înregistrând o creștere semnificativă de aproximativ 20% față de anul precedent, când raportase afaceri de 204 milioane de lei.

Directorul General al Paco Supermarkets, Feliciu Paraschiv, a subliniat că această creștere nu reflectă doar un progres numeric, ci și o consolidare a strategiei companiei în ceea ce privește extinderea și diversificarea serviciilor oferite clienților.

Cifra de afaceri de 50 de milioane de euro și profitul estimat de 1,3-1,4 milioane de euro reflectă nu doar o creștere numerică, ci și o consolidare a strategiei noastre de extindere și diversificare a serviciilor”, a explicat Feliciu Paraschiv citat de revistaprogresiv.ro  .

Un pas important în evoluția Paco Supermarkets a fost colaborarea demarată anul trecut cu Auchan, o mișcare strategică menită să aducă beneficii atât companiei, cât și clienților. Prin achiziții comune, se urmărește obținerea de prețuri competitive și oferirea accesului la produse de calitate la costuri reduse. Paraschiv a subliniat că această abordare reprezintă o paradigmă nouă în retail, unde concurența devine sinergie.

Pentru anul 2024, Paco Supermarkets își propune continuarea creșterii prin deschiderea a trei noi magazine în Tulnici, Mărășești și cartierul Caragea Odobești. Investițiile în achiziționarea terenurilor pentru aceste proiecte reprezintă baza de plecare pentru obiectivele ambițioase ale companiei.

Ne dorim să ne consolidăm prezența în aceste zone, explorând simultan posibilități de extindere în alte regiuni promițătoare din județul Vrancea. Inovația rămâne cheia succesului nostru, iar adaptabilitatea la schimbările din piață ne va consolida poziția în fruntea industriei de retail de proximitate din zona noastră”, a subliniat Feliciu Paraschiv citat de revistaprogresiv.ro  .

Cu o experiență pe piața locală de retail încă din 1995, Paco Supermarkets rămâne cel mai mare comerciant independent din zona Vrancei, operând 16 supermarketuri în localitățile Focșani, Jariștea, Vidra și Odobești, precum și o unitate cash&carry. Planurile ambițioase pentru 2024 confirmă angajamentul companiei de a oferi servicii de calitate și de a rămâne un lider în industria de retail local.

Citiți întreg articolul publicat de revistaprogresiv.ro accesând titlul alăturat:Paco Supermarkets a încheiat 2023 cu afaceri de 250 mil. lei

Citiți și ascultați și: AUDIO | Microinterviu cu Feliciu Paraschiv, proprietarul lanţului vrâncean de magazine Paco Supermarkets

Jurnalistul Gabriel Sava, Ziarul de Vrancea:Sunteți una dintre cele mai active firme.Vreau să-mi spuneți care este secretul reușitei în primul rând și felicitări pentru premiile obținute astăzi( n.r. microinterviul a fost realizat la „Topul Firmelor" din județul Vrancea, ediția XXX)   

Feliciu Paraschiv, proprietarul și directorul general al lanţului vrâncean de magazine Paco Supermarkets:Mulțumim Camerei de Comerț Industrie și Agricultură ( CCIA) Vrancea pentru premiile oferite.Secretul este foarte simplu:multă muncă!Și o echipă în spate, de prieteni aș putea spune.

Jurnalistul Gabriel Sava, Ziarul de Vrancea:S-a discutat recent despre o asociere cu un alt reprezentant de supermarket din țară (n.r. amănunte în articolul publicat în Ziarul de Vrancea ce poate fi recitit accesând titlul alăturat:Efectele inflației: Rețeaua vrânceană Paco Supermarkets și retailerul francez Auchan se asociază pentru achiziții comune ).În ce constă această asociere?

Feliciu Paraschiv, proprietarul și directorul general al lanţului vrâncean de magazine Paco Supermarkets:Este vorba de o asociere pe partea de achiziții.Pentru că pe noi practic nu ne interesează, cumva de unde provine marfa.Ne interesează, pentru clienții noștri, să găsim cel mai bun preț din piață.O asociere cu un retailer mai mare, înseamnă o achiziție mai mare și un preț mai bun.De care putem profita atât noi cât și toți clienții noștri. Ceea ce pe vremurile acestea e foarte important.Pentru că observăm că viața se scumpește, prețurile cresc și noi dorim să le păstrăm cât mai mici.Pentru că bătălia în retail este foarte mare, concurența e acerbă.Suntem năvăliți de companii străine cu capital internațional care, pot s-o spun direct în fața dumneavoastră, exportă tot profitul din țară.Noi suntem o companie cu capital românesc.Ne păstrăm tot profitul în România și investim tot în România. 

Jurnalistul Gabriel Sava, Ziarul de Vrancea:Vis a vis de măsurile fiscale despre care se discută, despre care s-a discutat, unele deja implementate, ce așteptări aveți?   

Feliciu Paraschiv, proprietarul și directorul general al lanţului vrâncean de magazine Paco Supermarkets: Din păcare avem așteptări negative.În sensul că o creștere a impozitului pentru intreprinderile foarte mici va duce cu siguranță la scumpirea produselor la raft.Creșterea impozitării sistemului bancar, a celor care lucrează cu petrol și gaze vor duce la o scumpire a produselor la raft.Și temerea noastră mare e că aceste scumpiri venite din mai multe direcții vor fi „ cascadate ”.Fiindcă o scumpire venită din sistemul bancar s-adugă la o scumpire venită din sistemul de, să zic, petrol și gaze, s-adaugă la o scumpire venită din creșterea impozitului la anumite microintreprinderi și așa mai departe.Și la raft vom avea un preț mai mare.Aceasta este temerea noastră.Ne e frică la un moment dat că al nostru cumpărător nu va putea să mai ducă în spate coșul pe care-l ducea până acum și va cumpăra un pic mai puțin.      

Jurnalistul Gabriel Sava, Ziarul de Vrancea:Aș vrea să vă întreb dacă ați remarcat o scădere a volumului de consum?

Feliciu Paraschiv, proprietarul și directorul general al lanţului vrâncean de magazine Paco Supermarkets:E clar că toate măsurile fiscale care duc la creșterea prețurilor, duc și la scăderea consumului.Pentru că așa cum spuneam de mult clientul nu poate să taie; factura de la telefonie care-i fixă, nu poate să taie din factura d energie, care-i fixă, nu poate să taie din rata la bancă, din păcate în creștere.Nu poate să taie de la niște cheltuieli fixe.Pentru că practic el dacă taie de la o cheltuială cu gazul i se închide gazul.Și atunci e nevoit să taie din coșul de cumpărături.Renunță la anumite produse, în general produse alimentare.      

Jurnalistul Gabriel Sava, Ziarul de Vrancea:Suntem o țară unde știința de a cumpăra nu eeste dezvoltată.Mă refer în medie.Și atunci avem clienți care cumpără cele mai ieftine produse.Se întâmplă lucrul acesta în continuare sau românul a învățat ceva din experiența de până acum ? 

Feliciu Paraschiv, proprietarul și directorul general al lanţului vrâncean de magazine Paco Supermarkets:Din păcate, profilul consumatorului român e ușor diferit față de restul Europei.În sensul că noiam făcut o analiză atentă și am observat că în acest coș de cumpărături al românului e haos!Dacă mergem în Germania sau în țări dezvoltate observăm că sunt clienți premium( n.r. ce cumpără produse scumpe ca preț) și clienți care cumpără produse „ low ”( cu preț scăzut).  Oamenii din păcate în România, ne uităm în coșul cumpărătorului și vedem și produse premium și produse de „  midal clas ” (n.r. clasă mijlocie) și produse „ low ” (n.r. cu prețuri scăzute).Acesta-i specificul nostru al românilor.Ne dorim să bem cea mai scumpă băutură carbogazoasă și cumpărăm cea mai ieftină hârtie igienică.E un profil atipic ( n.r. al cumpărătorului).Mai e valabil în zona Bulgariei și Moldovei ca să zic așa.Dar să vă răspund concret la întrebare, observăm că în coș produsele  „ low ” (n.r. cu prețuri scăzute) cresc ca și pondere și produsele premium ( scumpe) scad.  

Jurnalistul Gabriel Sava, Ziarul de Vrancea:Vă rog să vă și prezentați!  

Feliciu Paraschiv, proprietarul și directorul general al lanţului vrâncean de magazine Paco Supermarkets:Sunt Feliciu Paraschiv, director general al companiei Paco Supermarkets și vicepreședinte al Asociației Comercianților Mici și Mijlocii din România.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.