Advertorial

Romanii sint innebuniti dupa fotbal si Dansez pentru tine

Camelia Stănilă
20 dec 2006 1081 vizualizări
Un sondaj initiat de compania de televiziune prin cablu UPC releva faptul ca posturile comerciale sint cele mai urmarite, datorita programelor diversificate pe cale le ofera u fotbalul este cel mai popular sport TV u 69% din telespectatorii europeni nu trimit SMS- uri la emisiuni

Romanii sint innebuniti dupa "Dansez pentru tine" si dupa fotbal, potrivit unui sondaj initiat de UPC in 13 tari europene, privind obiceiurile telespectatorilor. Pentru ca sint mai putin conservatoare si au o oferta diversificata, posturile de televiziune comerciale sint cele mai urmarite. Romanii se uita mult la stiri, schimba des canalele in timp ce se uita la televizor, insa se orienteaza si dupa promourile difuzate de televiziuni, atunci cind decid daca vor urmari sau nu programele acestora. Acestea sint citeva din concluziile sondajului pan-european initiat de UPC, unul din cei mai mari operatori de televizune de cablu ai Europei. Campania de Cercetare a fost efectuata de Research International, in perioada octombrie- decembrie 2006, si contine peste 6.000 de interviuri pe respondenti din Romania, Olanda, Slovenia, Slovacia, Polonia, Irlanda, Ungaria, Cehia, Elvetia, Belgia, Austria, Franta si Germania. In Romania, studiul a fost efectuat pe un esantion de 465 de respondenti, pe grupe de virsta: sub 30 de ani, intre 30 si 49 de ani, peste 50 de ani. "Pentru UPC Romania, rezultatele sondajului reprezinta o referinta pentru intocmirea grilelor de programe astfel incit acestea sa raspunda cit mai fidel preferintelor clientilor. Datele vor fi completate cu informatiile obtinute in urma

sondajelor realizate la nivel local, pentru a afla cit mai exact care sint asteptarile abonatilor", au precizat reprezentantii firmei UPC.


64% din romani se uita la fotbal


Sportul a constituit un segment aparte al studiului. Astfel, a reiesit ca europenii apreciaza cel mai mult fotbalul la televizor, acest sport fiind in preferintele a 46% din cei intervievati. Pe urmatoarele locuri se claseaza formula 1, tenisul, schiul si patinajul. în Romania, fotbalul este preferat de 64% dintre romani, in special de barbati. De altfel, cei mai mari consumatori de fotbal sint cei din Europa de Est. Fotbalul nu este insa prima optiune pentru telespectatorii din Republica Ceha si din Slovacia, care prefera

hockey-ul pe gheata (48% si 46%). în Belgia, tenisul este mai popular (49%), fata de 37% cit a inregistrat fotbalul. 48% dintre europeni considera ca este suficient fotbal la televizor, in timp ce

37% dintre acestia ar prefera sa fie mai putin. în Romania, 62% dintre persoanele chestionate considera ca este suficient fotbal la televizor, iar majoritatea (71%) opteaza pentru transmisiunile live. Aceesi tendinta exista si in celelalte tari, 52% din europeni preferind sa vada un meci in transmisiune in direct. Pe de alta parte, emisiunile sportive nu prea sint populare, doar 4% din europeni (2% din romani) urmarindu-le. Sondajul pan-european a investigat si preferintele romanilor pentru prezentatorii de stiri si de sport, dar rezultatele vor putea fi cunoscute abia in luna ianuarie.


Romanii nu inregistreaza emisiuni


Filmele se mentin in topul preferintelor (52% din europeni le prefera), cu toate ca in Romania acestea au pierdut teren in favoarea stirilor, care sint urmarite de 68% din respondenti. In ordinea preferintelor urmeaza insa filmele (42%) si emisunile sportive (32%). Pe de alta parte, cercetarea a reliefat si faptul ca telespectatorii nu obisnuiesc sa trimita SMS-uri catre programele de televiziune pe care le urmaresc. Doar 2 % din romani au declarat ca trimit mesaje. In privinta ghidurilor TV, doar 17% din europeni, respectiv 16% din romani stiu exact ce va fi la televizor in saptamina urmatoare, insa doar 31% din cei din Europa de Est isi planifica in avans emisiunile pe care sa le urmareasca. Romanii afla programul TV de pe teletext (27%), din ghiduri TV (26%) sau ziare (24%). La site-uri apeleaza doar 7%. Canalele TV se pot baza si pe promo-uri pentru a-si promova noile programe, caci 42% dintre europeni, respectiv 56% dintre romani se raporteaza la acestea cind decid daca vor urmari o noua emisiune. Una dintre

cele mai remarcabile concluzii ale studiului arata ca doar jumatate (47%) dintre telespectatorii europeni au obiceiul sa inregistreze pe DVD recorder sau video recorder o emisiune TV pe care nu o pot urmari. Romanii nu sint interesati sa isi inregistreze emisiunile, 84% raspunzind ca nu au acest obicei.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.