Jurnalism cetatenesc

Sesizarea cititorului ZdV: „Am depus sesizare în noiembrie 2021 la sediul SC CUP SA Focșani și nu am primit răspuns nici acum”

Ziarul de Vrancea
26 aug 2022 3656 vizualizări

O nouă problemă pe care o au abonații S C CUP SA Focșani în relația cu firma furnizoare de utilități este supusă atenției și dezbaterii publice prin intermediul Ziarului de Vrancea. De această dată, un cititor al cotidianului nostru din Focșani, care locuiește pe strada Aleea Cuza Vodă (fosta Intrarea Cuza Vodă) Nr. 14, Bloc 14, sesizează diferența foarte mare și nejustificată în opinia sa între consumul de apă în plus înregistrat de apometrul SC CUP SA Focșani și suma înregistrărilor apometrelor individuale ale locatarilor de pe scara de bloc respectivă.

„În luna noiembrie 2021 m-am deplasat cu încă un vecin, la sediul SC CUP SA Focșani, de pe Nicolae Titulescu pentru a sesiza această problemă. Aceeași persoană ce a fost pomenită si de clientul din Mărășești ne-a întâmpinat la poartă. Bineînțeles ni s-a spus să facem o adresă scrisă și să așteptăm un răspuns. Nici în ziua de azi nu ne-a contactat nimeni!” precizează cititorul Ziarului de Vrancea. De această dată, însă, S C CUP SA Focșani îi răspunde cititorului ZdV după ce cotidianul nostru i-a solicitat acest lucru. Citiți în continuare atât textul integral al sesizării cititorului Ziarului de Vrancea, cât și răspunsul pe care S C CUP SA Focșani îl dă acestei sesizări.

Cititor ZdV: „Mă numesc Plantos Florin Și locuiesc la adresa strada Aleea Cuza Vodă (fosta Intrarea Cuza Vodă) nr 14/ bl 14/ap 9, ce aparține de asociația de proprietari nr 157 din Focșani. Pe această scară de bloc sunt 11 apartamente dintre care 6 sunt locuite de câte o singură persoană, cu mici modificari aceeași de 27 de ani de când locuiesc și eu aici. Consumul mediu de apă a fost în jur 80-90 m3 și nu s-au înregristrat de-a lungul timpului decât diferențe minore, de 10-20 m3 pe toată scara (n.r. ale indicațiilor apometrului SC CUP SA Focșani, față de suma apometrelor locatarilor de pe scară). Acum doi ani ne-a fost schimbat apometrul general din subsolul blocului de către SC CUP SA Focșani, ca și la celelalte scări din asociație, cu unul din generație nouă electromagnetic. Anul trecut în luna iulie a apărut prima problemă cu care ne-am confruntat... O diferență ( n.r. a indicației apometrului SC CUP SA Focșani, față de suma apometrelor locatarilor de pe scară) de 100 m3, în plus, bineînteles.

În luna noiembrie 2021 m-am deplasat cu încă un vecin, Bucur Valeriu la sediul SC CUP SA Focșani, de pe Nicolae Titulescu pentru a sesiza această problemă. Aceeași persoană ce a fost pomenită si de clientul din Mărășești ne-a întâmpinat la poartă. Bineînțeles, ni s-a spus să facem o adresă scrisă și să așteptăm un răspuns. Nici în ziua de azi nu ne-a contactat nimeni! Anul acesta din luna iunie au început să apara din nou diferențele (n.r. de consum de apă în plus înregistrate de apometrul SC CUP SA Focșani). Adică în luna iunie 2022 - 50 m3 în plus, în iulie 2022 - 120 m3 în plus și vor fi și pe luna august 2022 m3 în plus, după cum am urmărit apometrul lor(n.r. al SC CUP SA Focșani,) din subsolul blocului. Trebuie să menționez că nu sunt scurgeri de nici un fel în subsol. Întrucât la subsol sunt boxe prevăzute din construcție, țevile de apă sunt la vedere, aproape în toatlitate schimbate, în primăvara acestui an.

Atașez cererea (sesizarea) făcută din nou de administrație la SC CUP SA Focșani pentru consumuri în plus mari față de apometrele individuale ale locatarilor

Cititor ZdV: „P.S.Nebuloasa de unde apar aceste diferențe de sute de m3 de apă? Și sunt mai multe scări de bloc în oraș care se confruntă cu această problemă... din spusele d-nei administrator”

Răspunsul S C CUP SA Focșani în legătură cu sesizarea cititorului Ziarului de Vrancea

”Consumul pe fiecare apartament trebuie citit de administrator, nu transmis de către proprietari, iar o avarie într-o locuință unde nu stă nimeni ar putea reprezenta altă cauză a unor pierderi!

Având în vedere sesizarea transmisă către redacția Ziarului de Vrancea de domnul Plantos Florin, de pe str. Intrarea Cuza Vodă nr. 14, reprezentant al Asociației de Proprietari nr. 157 din Focșani, precizăm următoarele:

În sesizare, petentul recunoaște faptul că în cadrul Asociației de Proprietari nr. 157 nu se citesc apometrele de către administrator, ci se raportează consumul de către proprietari. Această practică de transmitere a consumului de către proprietari, în locul citirii de către administrator, ar putea lămuri motivul pentru care există diferențe între contorul general și suma repartitorilor individuali ai locatarilor. Consumul nu se ”transmite”/”comunică”/”dă” etc., ci se citește în fiecare lună de către reprezentantul asociației de proprietari. Astfel, din rea intenție sau din neatenție, se pot transmite consumuri eronate.

Regretăm situația cu care se confruntă Asociația în cauză dar pentru a lămuri problema definitiv, reprezentantul Asociației trebuie să citească personal, lună de lună, toți contorii din apartamente, pentru a putea elimina una dintre cauze. O altă cauză ar putea fi reprezentată de o avarie la un apartament în care nu locuiește nimeni pentru o perioadă de timp (de exemplu, un robinet defect care permite apei să curgă în chiuvetă sau într-un bazin de WC). Și acest consum se contorizează însă nu este verificat de administrator în acel apartament, pentru că nu are acces.

Facem precizarea că în data de 7 iunie 2021, operatorul CUP SA Focșani a procedat la înlocuirea contorului montat pe branșamentul ce deservește condominiul din Focșani, str. Intrarea Cuza Vodă nr. 14 bl. 14 sc. 1 cu un contor electromagnetic care permite colectarea automată de la distanță a indexului. Astfel, de la acea dată, măsurarea volumelor de apă consumate în cadrul Asociației de Proprietari 157 se face prin intermediul acestui tip nou de instrument de măsurare.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, precum și ale art. 14 și 15 din HCL Focșani nr. 55/2000, împuternicitul asociației de proprietari are obligația de a recepționa, verifica și gestiona (citire și ținere evidență) repartitorii individuali montați de consumatorii din bloc, precum și de a repartiza întreaga cantitate de apă înregistrată lunar de contorul general al blocului, defalcat pe fiecare consumator din condominiu.

În ceea ce privește contorii cu citire la distanță, operatorul, prin agenții săi, realizează colectarea datelor din teren în data de 26 a fiecărei luni (ori în următoarea zi lucrătoare, în cazul în care ziua de 26 este nelucrătoare), indecșii fiind disponibili spre consultare, în aceeași zi, pe pagina web a companiei: https://www.cupfocsani.ro/p/contori-electromagnetici.   

Dacă Asociația de Proprietari consideră totuși că modul de funcționare a contorului este eronat, poate solicita expertizarea metrologică a acestuia. Pentru realizarea unei astfel de expertizări a contorului de apă montat pe branșamentul condominiului nr. 14 sc. 1 din str. Intrarea Cuza Vodă, trebuie depusă la sediul CUP SA Focșani o solicitare în acest sens, din partea Asociației de Proprietari nr. 157.

Încheiem prin a transmite că operatorul are în responsabilitate întreținerea și exploatarea rețelelor publice de alimentare cu apă până la punctul de delimitare reprezentat de contorul de branșament. Toate instalațiile din aval de contor, în sensul de curgere al apei, sunt în responsabilitatea proprietarului condominiului, care este Asociația de Proprietari.

Departament Comunicare

S C CUP SA Focsani”


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.